Generelle egen drift-undersøgelser 2017-2024
Her finder du Borgerrådgiverens iværksatte og afsluttede generelle undersøgelser fra 2017 og frem til nu.
2024
Digitalt udsatte borgeres adgang til og brug af kommunens digitale indgange, alle forvaltninger
Socialforvaltningens samarbejde med regionen vedrørende overgange i psykiatrisager
2023
Håndtering af løbende ydelser ved tilflytning til Københavns Kommune, Børne- og Ungdomsforvaltningen, Socialforvaltningen og Sundheds- og Omsorgsforvaltningen
Opfølgning på Borgerrepræsentations opfordring til forvaltningerne om aktivt at understøtte samarbejdet med Borgerrådgiveren, alle forvaltninger
Forvaltningernes anvendelse af eDoc og journaliseringspraksis, alle forvaltninger
Håndtering af børns skolevægring, Børne- og Ungdomsforvaltningen
Opfølgning på Borgerrepræsentationens beslutning om obligatorisk undervisning i god sagsbehandling, alle forvaltninger
Udførslen af det personrelaterede tilsyn med beboere på botilbud for voksne, Socialforvaltningen
2021
Folkeregisterets håndtering af henvendelser om fejlregistreringer, Kultur- og Fritidsforvaltningen
Tilbud om transport for borgere med nedsat funktionsevne: overblik, vejledning, koordinering og samspil, Socialforvaltningen
2019
Afgrænsning og retlige krav ved skriftlige afgørelser, Teknik- og Miljøforvaltningen
Indsats for at sikre dækning af behovet for handicapparkeringspladser, Teknik- og Miljøforvaltningen
Kommunikation og arbejdsgange i Jobcenter København, Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen
2018
Sikker digital kommunikation med borgere og virksomheder, Socialforvaltningen
Automatiseret aktindsigt, Socialforvaltningen
Helhedsorienteret borgerbetjening og sagsoplysning, alle forvaltninger
Forpligtigelser i forhold til lovgivningen ved opsplittet opgave- og ansvarsfordeling, Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen
Undersøgelse af sagsbehandlingen og borgerbetjeningen i Borgercenter Handicap, Socialforvaltningen
Kommunens forsyningspligt i forhold til boformer efter servicelovens §§ 107 og 108, Socialforvaltningen
Kontakt
Borgerrådgiveren
Tietgensgade 31A
1704
København V
Klag til Borgerrådgiveren
Til borgere:
Gå til klageblanket (log på med MitID, udfyld og send digitalt)
Til virksomheder:
Gå til klageblanket (log på med din virksomheds MitID/lokal IdP)
E-mail: borgerraadgiveren@kk.dk
Almindelig e-mail sendes ikke krypteret. Vi foreslår derfor, at du skriver sikkert til os (via Digital Post), hvis du sender oplysninger, som bør beskyttes, fx dit cpr-nr. eller oplysninger om private forhold.
Åbningstider
Mandag-tirsdag og torsdag-fredag kl. 10-14 eller efter aftale.
Onsdag er lukket for henvendelse.
Hvis du har brug for et møde på et andet tidspunkt, er du velkommen til at kontakte os telefonisk eller pr. e-mail for en aftale.