Strategi, mål og pejlemærker
Strategi
I 2022 arbejder det nye Børne- og Ungdomsudvalg med at skabe en ny strategi for de kommende fire år. Strategien forventes godkendt omkring sommerferien.
Strategi 2019-2021
I 2019-2021 har vi arbejdet indenfor rammerne af Børne- og Ungdomsudvalgets strategi "Vores børn - fælles ansvar", der udpeger 5 forandringer og 4 veje til forandring.
De 5 forandringer er:
- De første 1.000 dage - udsatte børn skal bedre fra start
- Flere højkvalitetsdagtilbud - alle børn har ret til et godt dagtilbud
- Højere faglighed og trivsel i skolerne - flere elever skal blive dygtigere
- Unge i trivsel - flere gode ungefællesskaber
- Inkluderende fællesskaber - bedre sammenhæng mellem almen og special
Mere om Børne- og Ungdomsudvalgets strategi
Læreplanstemaer for dagtilbud
Alle dagtilbud skal udarbejde en skriftlig pædagogisk læreplan for hele deres børnegruppe i henhold til dagtilbudsloven. Den pædagogiske læreplan skal udarbejdes med udgangspunkt i det fælles pædagogiske grundlag, seks læreplanstemaer og mål for sammenhængen mellem det pædagogiske læringsmiljø og børns trivsel, læring, udvikling og dannelse.
6 læreplanstemaer for dagtilbud
- Alsidig, personlig udvikling.
- Social udvikling.
- Kommunikation og sprog.
- Krop, sanser og bevægelse.
- Natur, udeliv og science.
- Kultur, æstetik og fællesskab
Pejlemærker for skole
Et andet afsæt for Børne- og Ungdomsforvaltningens arbejde er vores pejlemærker for pædagogisk kvalitet, som er vedtaget af Børne- og Ungdomsudvalget i Københavns Kommune.
Pejlemærker for folkeskolen
- Faglighed - Alle elever skal være dygtigere
- Ungdomsuddannelse - Alle elever skal gennemføre en ungdomsuddannelse
- Chancelighed - Betydningen af social og etnisk baggrund skal mindskes
- Trivsel - Alle elever skal have et godt skoleliv, hvor de trives
- Tillid og attraktivitet - Tilliden til skolerne og respekten for professionel viden og praksis skal højnes, så forældrene i København vælger folkeskolen
Kontakt
Børne- og Ungdomsforvaltningen
Rådhuspladsen 1
Åbningstider
09:00 - 15:00
09:00 - 15:00
09:00 - 15:00
09:00 - 15:00
09:00 - 15:00