Sådan fakturerer du, hvis du har et indkøbsordrenummer

Her kan du se spørgsmål og svar om indkøb, EAN nummer, e-faktura og Indkøbsordrenummer.

Når vi bestiller en vare eller tjenesteydelse i din virksomhed via vores indkøbssystem, modtager du en digital indkøbsordre. Den digitale indkøbsordre indeholder:

  • et indkøbsordrenummer på 10 cifre, som begynder med 403, 404, 405 eller 409 – ses i feltet ’Ordrenummer’,
  • et EAN-nummer – ses i feltet ’EAN-lokationsnummer’.

Både indkøbsordrenummer og EAN-nummer skal fremgå af den e-faktura, du sender til os. Husk, at vi kun modtager e-fakturaer i det elektroniske format OIOUBL. Er indkøbsordrenummer og/eller EAN-nummer ikke korrekt, bliver din e-faktura afvist.

Spørgsmål og svar om indkøb

Vis alle

Hvordan fakturerer jeg med et indkøbsordrenummer?

Indkøbsordrenummeret skal skrives i dette felt på e-fakturaen:

<cac:OrderReference>

<cbc:ID>409xxxxxxx</cbc:ID>

Vær venligst opmærksom på, at Københavns Kommunes indkøbsordrenumre altid er et 10 cifret nummer som starter med 403xxxxxxx, 404xxxxxxx, 405xxxxxxx eller 409xxxxxxx.

Understøtter dit økonomisystem ikke OIOUBL, kan du sende fakturaen manuelt fra virk.dk.

Hvis du har spørgsmål til placering af indkøbsordrenummer, kan du kontakte Serviceindgang Finans på telefon 70808000, tast 2 og derefter 1.

Hvor finder man indkøbsordrenummeret på en ordre fra Københavns Kommune?

Kontakt

Serviceindgang Finans

Borups Allé 177

2400 København NV