Systemansvarlig til Børne- og Ungdomsforvaltningen i Københavns Kommune
Motiveres du af at dykke ned i nye digitale løsninger, og trives du med dialog med såvel brugere som med leverandører for at skabe den bedst mulige IT-understøttelse? Og har du mod på at gøre det i Danmarks største forvaltning. Så er det dig, vi søger.
Digitalisering gennemsyrer alle dele af den offentlige sektor. Det gælder ikke mindst skoleområdet, hvor digitale læremidler og værktøjer til undervisningen er under konstant udvikling og nye ønsker og behov presser sig på. Det er vores ambition at skabe de bedste rammer for, at alle børn og unge trives, udvikler sig og lærer. Det udgangspunkt stiller også høje krav til forvaltningens mange digitale løsninger, hvor ønsker til nye løsninger og udvikling af børns læringsrum skal gå hånd i hånd med lovkrav og datasikkerhed.
Vi mærker en stor efterspørgsel fra vores skoler og fagområder på at indkøbe digitale løsninger og søger derfor en systemejer med lyst til at understøtte vores skoler og daginstitutioner i kommunens anskaffelsesproces, og som kan sørge for en sikker og brugerorienteret administration af løsningerne.
Om dig og dine opgaver
Du vil få ansvaret for en portefølje af digitale værktøjer, læremidler og mindre standardløsninger. Din opgave bliver især at stå for kontakt til skoler og institutioner om de løsninger, de har eller skal anskaffe og styre anskaffelsen sikkert gennem kommunens anskaffelsesproces og for de løsninger, der er i brug at følge op på anvendelse, kontrakter og ajourføring af systemoplysninger ved ændringer.
Du vil få en bred kontaktflade ud mod vores organisation og være en vigtig samarbejdspartner for kollegaer i digitaliseringsafdelingen, brugere af løsningerne, leverandører og kommunens Koncern IT. Du vil derfor også have brug for en forretnings- og organisationsorienteret tilgang til IT og trives med at samarbejde med en organisation, der ikke har så stort kendskab til digitalisering og krav og regler på området.
Vi har også en ambition om at styrke dialogen ud mod især vores skoler om de løsninger, der er godkendt til brug, og der indgår derfor også som en del af stillingen at udvikle, hvordan vi får en stærk platform på vores hjemmeside.
Som person er du struktureret og metodisk og kan lide at holde styr på, at dokumentation er på plads, og at regler bliver overholdt. Det er vigtigt, at du selvstændigt kan følge de mange anskaffelser til dørs og holde styr på, hvor de er i processen, og hvad der mangler. Derudover er du undersøgende og analytisk i din tilgang til dine opgaver og kan lide at sætte dig ind i også de mere komplekse opgaver og lave en konkret plan.
Du behøver ikke at have en baggrund inden for IT, men har erfaringer og interesse for området. Du kan fx have en baggrund inden for administration eller offentlig forvaltning. Det er dog vigtigt, at du har en grundlægge teknisk forståelse og lyst til at arbejde med dokumentation, GDPR og IT. Vi lover at sikre, at du bliver klædt på til opgaverne.
Dine opgaver vil bl.a. være
- at agere tovholder på anskaffelsesprocessen for de løsninger, du er ansvarlig for, herunder indhente dokumentation fra leverandører og sikre, at de lever op til kommunens krav til bl.a. data- og IT-sikkerhed
- dialog med leverandører og vores Koncern IT om krav til IT-sikkerhed, databeskyttelse mv.
- at sætte dig ind i funktionalitet og anvendelse for dine løsninger, så du kan vejlede skoler og institutioner i anvendelse
- løbende kontrakt- og leverandørstyring
- at sørge for, at systemregistre holdes ajour og opdateret for alle løsninger i din portefølje
- at følge op på revisionserklæringer og databehandleraftaler
- at udbrede viden om godkendte løsninger til skoler og institutioner
- at udarbejde brugervejledninger, procesbeskrivelser, dokumentation mv
- at udarbejde opdateret overblik over læremidler og hjælpeværktøjer til skoler og institutioner
Vi lægger vægt på, at du
- er systematisk, har en god ordenssans og går op i at få detaljerne på plads
- trives med at have gang i mange opgaver og med at jonglere mellem dem
- kan arbejde selvstændigt og tage ansvar for tilrettelæggelse af dine opgaver
- er god til at samarbejde og opbygge relationer og netværk
- kan formidle i et enkelt og ikke-teknisk sprog både til brugere og ledelse – såvel mundtligt som skriftligt
- kan navigere i teknisk dokumentation
- har en forståelse for GDPR og evt. konsekvensvurderinger, risikovurderinger mv.
Om os
Du bliver en del af Børne- og Ungdomsforvaltningens digitaliseringsafdeling Digitalisering og Data, der består af ca. 40 medarbejdere fordelt i fem fagteams. Vi har en bred faglighed og spænder over systemejere, digitaliseringskonsulenter, IT-projektledere, GDPR-specialister og datakonsulenter. Du vil blive en del af vores systemejerteam, der består af syv tekniske systemejere.
Vi er et travlt og engageret team, hvor vi udfordrer tingenes tilstand og sparrer, videndeler og samarbejder på kryds og tværs af fagligheder. Vi ønsker at gøre en forskel for de københavnske børn, deres forældre og vores mange brugere.
Vi har en uformel tone, og vi vægter, at det skal være sjovt og rart at komme på arbejde. Derudover prioriterer vi, at der er en god balance mellem arbejde og privatliv ved at skabe en fleksibel dagligdag.
Vi kan tilbyde dig
- en spændende og udfordrende stilling med forskelligartede opgaver og stor kontaktflade til forvaltningens mange fagområder og decentrale enheder
- stort fagligt råderum og mulighed for selvstændig tilrettelæggelse af dine opgaver
- gode personlige udviklingsmuligheder målrettet dit arbejde
- en arbejdsplads, hvor dedikation og værdiskabelse for vores brugere og borgere er i centrum, og hvor du kan komme til at gøre en stor forskel for mange mennesker
Fakta om Børne- og Ungdomsforvaltningen
Børne- og Ungdomsforvaltningen har til opgave at sikre folkeskoleuddannelse og dagpasningstilbud til alle Københavns børn og unge. Du kan læse mere om Københavns Kommune og Børne- og Ungdomsforvaltningen.
Ansættelsesvilkår
Stillingen er på fuld tid. Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes i henhold til gældende overenskomst afhængigt af dine kvalifikationer og efter forhandling med den forhandlingsberettigede organisation. Stillingen er med tiltrædelse snarest muligt.
Yderligere information
Vil du vide mere om stillingen, kan du kontakte teamleder Stina Nyks Meggele på 21 69 27 23.
Vi glæder os til at læse din ansøgning.
Søg via linket senest onsdag den 18. juni 2025
Samtaler forventes at blive afholdt i uge 25 og 26.