Studentermedhjælper til politikerbetjening på Københavns Rådhus

Søg jobbet

Politik og administration
Deltid - alt under 37 timer
Studenterjob/fritidsjob

Har du lyst til at arbejde med politikerbetjening på Københavns Rådhus?

I Borgerrepræsentationens Sekretariat søger vi en studentermedhjælper, der skal betjene politikerne i Københavns Borgerrepræsentation.

Om stillingen som studentermedhjælper
Du kommer til at indgå i et team af akademiske medlemssekretærer. Som medlemssekretær bistår du en gruppe af borgerrepræsentanter i samarbejde med en kollega med opgaver relateret til hvervet som medlem af Borgerrepræsentationen.

Stillingen giver dig en unik mulighed for at arbejde i krydsfeltet mellem offentlig forvaltning og politik, hvor du får stor indsigt i det politiske fokus i landets største kommune. Dine opgaver vil være præget af de aktuelle politiske dagsordener og kan bl.a. bestå af presse- og udvalgsovervågning, generel research og informationssøgning, praktiske og skriftlige opgaver ved afvikling af møder samt at yde bistand til udarbejdelse af debatindlæg, taler, pressemeddelelser og medlemsforslag.

Mange af opgaverne løses i samarbejde med dine kolleger i sekretariatet, andre fagkontorer i Økonomiforvaltningen og øvrige forvaltninger. Du skal derfor være forberedt på at opsøge en kollega på Rådhuset eller ringe rundt og stille de gode spørgsmål.

Arbejdstiderne kan variere, da behovet for politikerbetjening kan ligge uden for normal arbejdstid.

Vi forventer en vis fleksibilitet, når der er politisk efterspørgsel efter vores ydelser. Til gengæld kan du forvente at løse meget forskelligartede opgaver, hvor du sjældent kommer til at kede dig, og så tilbyder vi gode muligheder for fleksibel arbejdstilrettelæggelse.

Om dig
Det er afgørende for os at finde en kollega, der har lyst til at indgå i et stærkt og tillidsfuldt arbejdsfællesskab og bidrage til en løbende sparring og samarbejde om politikerbetjening på et højt niveau. 

Vi vil lægge vægt på, at du

  • er i gang med en relevant akademisk uddannelse som fx statskundskab, kommunikation eller journalistik
  • er en dygtig kommunikatør og har kendskab til og interesse for politisk kommunikation
  • kan arbejde struktureret og bevare overblik også under tidspres
  • kan arbejde og løse opgaver selvstændigt
  • har interesse for kommunalpolitiske problemstillinger i København
  • har naturlig gennemslagskraft og evner at tage initiativ
  • har naturlig lyst til at vidensdele og sparre om opgaveløsningen med dine kolleger

Om os
Borgerrepræsentationens Sekretariat rådgiver og betjener Borgerrepræsentationen og Økonomiudvalget. Vi betjener overborgmesteren som forperson for Borgerrepræsentationen og Økonomiudvalget, ligesom vi også yder bistand, juridisk rådgivning og vejledning til de øvrige 54 medlemmer af Borgerrepræsentationen. Derudover arbejder vi også med borgerinddragelse, arrangerer officielle modtagelser på Rådhuset, varetager repræsentative opgaver, koordinerer kommunens beredskab og planlægger studieture og seminarer.

I sekretariatet er vi et team af ni medlemssekretærer, der er tilknyttet de politiske grupper på rådhuset.

Vi har en fleksibel arbejdsplads med en uformel omgangstone, hvor vi værdsætter trivsel og et godt kollegaskab højt. Der er gode personlige og faglige udviklingsmuligheder. Det er både gennem kursusforløb, men også ved faglig sparring og samarbejde med kollegaer på tværs af sekretariatet, Økonomiforvaltningen og de andre fagforvaltninger.

Ansættelsesforhold
Du bliver ansat som studentermedhjælper. Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes i henhold til gældende overenskomst. Arbejdstiden vil være ca. 20 timer ugentligt, og ansættelsesstedet er Københavns Rådhus.

Tiltrædelse primo august 2025.

Hvis du vil vide mere
Du er velkommen til at kontakte sekretariatschef Flemming Dubgaard Hansen på 27 11 95 35 eller teamleder Stine Grangaard på 24 99 59 68.

Borgerrepræsentationens Sekretariat er en del af Økonomiforvaltningen, som du kan læse mere om på Københavns Kommunes hjemmeside.

Søg via linket senest onsdag den 18. juni 2025
Vi forventer at holde samtaler i uge 26.

Om Økonomiforvaltningen 
Økonomiforvaltningen er en af Københavns Kommunes syv forvaltninger. Der arbejder i alt ca. 3.600 personer i Økonomiforvaltningen, hvoraf ca. 300 af os har kontor på rådhuset. De fysiske rammer for dit arbejde vil således være Københavns historiske og smukke rådhus. Her betjener vi overborgmesteren, Borgerrepræsentationen og Økonomiudvalget, og vi er tæt på det politiske liv i kommunen. Sammen har vi fokus på at skabe værdi for københavnerne og København. Du vil på rådhuset blive en del af et spændende arbejdsmiljø, hvor motivation, trivsel og det gode samarbejde er i højsædet og med gode muligheder for kompetenceudvikling.