Studentermedhjælper til HR og Organisation i Kultur- og Fritidsforvaltningen

Søg jobbet

Øvrige
Politik og administration
Deltid - alt under 37 timer
Studenterjob/fritidsjob

Har du lyst til at arbejde i en politisk styret organisation, og interesserer du dig for kultur- og fritidslivet i København?
Synes du, det lyder spændende at arbejde med data indenfor HR, organisationsudvikling og personaleadministration?

Så har vi en spændende studentermedhjælperstilling til dig.

Om jobbet
Vi tilbyder et spændende og udfordrende job som studentermedhjælper centralt i Kultur- og Fritidsforvaltningen i hjertet af København på Nyropsgade.

Som studentermedhjælper hos os får du gode muligheder for at udvikle dig fagligt, og du får erfaring med mange forskelligartede opgaver indenfor HR, organisation og personaleadministration i en politisk styret organisation.

Du bliver en del af et kontor med tre teams, der består af projektledere, konsulenter og administrativt personale. Sammen understøtter vi forvaltningens ledere, direktion og organisation. Vi arbejder forretningsorienteret og med fokus på rettidig vejledning og rådgivning til organisationen. Og så sætter vi en stor ære i at yde en rigtig god service til Kultur- og Fritidsforvaltningens medarbejdere og ledere.

På vores kontor er der højt til loftet, god stemning og en uformel omgangstone selv i en til tider travl hverdag.

Du kan læse mere om Kultur- og fritidsforvaltningen som arbejdsplads her.

Dine arbejdsopgaver
Som studentermedhjælper skal du understøtte kontoret i dataudtræk samt bearbejdning og formidling af data indenfor HR. Herudover vil der være forskellige ad hoc-opgaver indenfor kommunikation – fx opdateringer på vores intranet, hjælp ifm. afvikling af større arrangementer samt at holde styr på vores HR-postkasse.

Der vil være opgaver, som du løser i fællesskab med vores anden studentermedhjælper, ligesom der vil være selvstændige faste opgaver, som I deler mellem jer. Nogle af opgaverne er

  • udarbejdelse af regelmæssige leverancer, fx datastatus på sygefravær, overblik over ledernes brug af nyhedsbrev og opdatering af lederlister
  • hjælpe med evaluering af frontmedarbejderkursus og intromøde for nye medarbejdere via SurveyXact
  • bidrage med data til diverse indstillinger til direktionen, leverancer og oplæg samt løse ad hoc dataforespørgsler fra kolleger

Om dig
Vi forestiller os, at du er i gang med en relevant samfundsvidenskabelig uddannelse. Du er lærenem, samarbejdsorienteret og god til at opbygge relationer på tværs.

Det er vigtigt, at du har lyst til at arbejde med data og præsentere dem på en overskuelig måde. Erfaring med SurveyXact og Excel er en fordel men ikke en nødvendighed, så længe du har interesse for at lære det.

Derudover lægger vi vægt på, at du

  • har blik for detaljer og går op i at levere et godt produkt
  • er grundig, kan kvalitetssikre dit eget arbejde og rækker ud, hvis du har behov for hjælp
  • går nysgerrigt, struktureret og løsningsorienteret til dine opgaver, både de store og små
  • er god til at formulere dig både mundtligt og skriftligt

Om Center for Økonomi, Digitalisering og Organisation (CØDO)
CØDO servicerer borgmesteren, Kultur- og Fritidsudvalget og direktionen, og understøtter alle forvaltningens enheder. Det er vores fornemmeste opgave at sikre, at forvaltningen kan fokusere på at skabe de bedste kultur- og fritidstilbud til borgerne. Centret består af ca. 146 medarbejdere og løser en bred portefølje af opgaver indenfor HR, strategiudvikling, digitalisering samt budget og regnskab.

Løn- og ansættelsesvilkår
Vi tilbyder løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst. Stillingen er på 15 timer om ugen, men der vil være fleksibilitet ved fx eksamener og travle perioder på studiet. Arbejdsstedet er Nyropsgade i København V. Vi forventer, at stillingen besættes den 1. oktober 2025 eller snarest muligt derefter. Vi indhenter referencer ifm. ansættelsen.

Vil du vide mere?
Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte HR-konsulent Maria Lessing Skov på 21 38 28 79.

Søg via linket senest onsdag den 10. september 2025
Vi holder samtaler i uge 38.

Kultur- og Fritidsforvaltningen 
Kultur- og Fritidsforvaltningen er Danmarks største kulturforvaltning. Vores arbejdsopgaver spænder bredt fra idræt, kultur og borgerservice til huslejenævn, folkeregister, vielser og afvikling af valg og folkeafstemninger. I Kultur- og Fritidsforvaltningen arbejder vi for at skabe de bedste rammer for kultur- og fritidslivet i København – og i samarbejde med københavnerne at skabe en by, der lever og udvikler sig. Vi er en politisk ledet organisation og har til opgave at understøtte og udleve politiske beslutninger. Alt sammen med det overordnede formål at give københavnerne et bedre kultur- og fritidsliv og være en åben og professionel indgang til Københavns Kommune.