Projektmedarbejder til klimatilpasning i Københavns Kommune

Søg jobbet

Politik og administration
Fuldtid
Fastansættelse

Vil du være med til at skybrudssikre i verdensklasse?  

I Klimatilpasning søger vi en projektmedarbejder med start 1. januar 2026. Du bliver en del af et stærkt hold på ca. 55 dedikerede medarbejdere, der arbejder sammen om at løfte klimatilpasningsudfordringen i Hovedstaden.  

Det særlige, der binder os sammen er, at vi er engagerede i og stolte af at bidrage til en fremsynet udvikling af København, hvor klimatilpasningen er en integreret del. Og for at nå i mål har vi brug for dig. 

Vi har en høj faglighed og et tæt kollegaskab, hvor det er vigtigt med daglig sparring i løsning af projekter og opgaver. Samtidig prioriterer vi tid til sociale arrangementer og kollegialt samvær.  

Om stillingen
Du vil skulle arbejde tæt sammen med vores projektledere og byggeledere i det daglige. Du skal være et solidt bindeled i de projekter, som vores politikere har besluttet og gribe ad hoc opgaver, der kalder på analytiske, kommunikative og strukturskabende kompetencer for at komme i mål.   

Det kan være alt fra praktiske opgaver til selvstændige faglige opgaver med kortere eller længere aftræk. Det kunne eksempelvis være at skulle hjælpe den gode borgerdialog i gang i form af at sende nabobreve ud, hjælpe til i dialog med lokaludvalg eller udarbejde by-standere med klare budskaber. Vi vil have fokus på at give dig de rette udviklingsmuligheder i et klogt match mellem de opgaver, vi skal løse, og det du kan bidrage med i lyset af din erfaring og dine kompetencer. 

Du vil skulle samarbejde på tværs med både interne og eksterne samarbejdsparter. Du vil komme til at tage aktivt del i at repræsentere en af Danmarks største offentlige bygherrer. Ligesom du bliver trænet i embedsmandsrollen i en politisk styret organisation. 

Vi er dygtige sammen
Klimatilpasning består af to lige store enheder med en fælles ledelse. I enhederne arbejder vi med strategiudvikling, planlægning og styring af skybrudsprojekter, som vi er bygherrer på. Vi følger projekterne fra den tidlige udvikling til de er færdiganlagt og overdraget til drift. Dette foregår bl.a. i et tæt samarbejde med Forsyningsselskabet HOFOR. Vi arbejder også internationalt og har flere samarbejder udover landets grænser for at opnå læring og inspiration. 

Vores skybrudsprojekter er med til at skabe nye muligheder i Københavns byrum, som byens borgere også er meget optagede af. Så vi har et stort fokus på den gode dialog med omverdenen og borgerne.    

Dine kommende kollegaer har en bred vifte af erfaringer og uddannelser, og vi trives med i samarbejde at drive vores projekter frem på en professionel og kvalitetsbevidst måde. Vi lægger vægt på et uformelt og inspirerende arbejdsklima, og vi vil bestræbe os på at lande et godt introprogram for dig og give dig adgang til relevante faglige netværk/erfa-møder.  

Ønsker til dig og dine kvalifikationer
Du har en faglig nysgerrighed og interesse for klimatilpasning og projektarbejde, som du brænder for at sætte i spil sammen med os. Du er initiativrig og har en personlig gennemslagskraft og et godt humør. Du trives med at have forskellige opgaver i en hverdag, hvor rammerne for opgaveløsningen ændrer sig kontinuerligt.  

Vi forventer, at du

  • har en akademisk uddannelse inden for samfundsvidenskaben, naturvidenskaben eller humaniora
  • har stærke samarbejdsevner 
  • kan formulere dig klart og tydeligt i skrift og tale til forskellige målgrupper  
  • kan være en blæksprutte, der byder dig til i forhold til forskellige opgaver 
  • har lyst til at have ansvar for og styre din egen opgaveløsning i dialog med andre  
  • har en struktureret tilgang til dine arbejdsopgaver og kan bevare overblikket og stille skarpt  
  • har en større eller mindre grad af erfaring med klimatilpasning/skybrudssikring - evt. fra kommunal sammenhæng fx fra tidligere ansættelser eller fra dit studie

Vi tilbyder
Et uformelt, inspirerende og engageret arbejdsklima på Islands Brygge i hjertet af København.  

Gode muligheder for personlig og faglig udvikling og indflydelse på eget arbejdsområde i samarbejde med gode kollegaer. 

Selvom vi ikke er lønførende, har vi mange goder, fx høj pensionssats, fleksibel arbejdsdag med god balance mellem familie- og arbejdsliv, gennemsnitlig 37 timers arbejdsuge med betalt frokostpause.  

Løn- og ansættelsesforhold
Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og inden for rammerne af lokal løndannelse.

Vi ønsker stillingen besat pr. 1. jaunuar 2026.

Du kan læse mere om Københavns Kommune og Teknik- og Miljøforvaltningen her.

Er du interesseret?
Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte enhedschef Malene Theisen Grann på 23 32 52 71 eller fj93@kk.dk eller enhedschef Rasmus Dragenberg på 60 26 18 70 eller fj93@kk.dk. 

Du kan også læse mere om Københavns Kommune og Teknik- og Miljøforvaltningen her.

Vedhæft din ansøgning og CV. Øvrige relevante dokumenter som eksamensbeviser eller lignende har du lejlighed til at medbringe ved en eventuel samtale. 

Søg via linket senest fredag den 31. oktober 2025
Vi forventer at holde ansættelsessamtaler i uge 46 og uge 47. 

Om Teknik- og Miljøforvaltningen
Teknik- og Miljøforvaltningen varetager myndighedsopgaver og servicerer borgere og erhvervsliv blandt andet inden for miljøområdet, lokalplanlægning, byfornyelse, byggesagsbehandling og trafikområdet. Desuden er det Teknik- og Miljøforvaltningen, der står for renholdelse, vedligeholdelse og udvikling af byens veje og parker, foretager parkeringskontrol og driver de københavnske kirkegårde. Vi beskæftiger ca. 2.400 medarbejdere og administrerer et bruttobudget på knap 4,1 mia. kr.