Projektleder til Vejviden i Teknik- og Miljøforvaltningen

Søg jobbet

Politik og administration
Fuldtid
Fastansættelse

Projektleder til planlægning af vejenes indretning i forbindelse med renovering af nedslidte veje i Københavns Kommune.

Københavns kommune har nu med succes i to år arbejdet med at tilføje byrumsforbedrende tiltag (byrumsforbedringer, trafiksikkerhedstiltag, tilgængelighedstiltag, biodiversitet og begrønning) til Københavns Kommunes vejgenopretningsprojekter. Der genoprettes slidte veje efter behov og med et budget på ca. 300 mio. kr. pr år. Som yderligere forbedringer har forvaltningen mulighed for at indarbejde byrumsforbedrende tiltag i vejgenopretningsprojekter for 17 mio. kr. årligt.

Stillingen som projektleder
Som projektleder får du det overordnede ansvar for at sikre, at projekterne planlægges succesfuldt indenfor de politisk godkendte rammer, herunder udarbejde indstillinger og orienteringsnotater til det politiske niveau. Du skal sikre fremdriften og være garant for, at deadlines og målsætninger opfyldes. Dette inkluderer at sikre, at de byrumsforbedrende tiltag er gennemarbejdet i planlægningsfasen, så de er klar til overdragelse til anden enhed i rådgivningsfasen. Du har også ansvar for at gennemføre inddragelsesprocessen med de relevante lokaludvalg, hvor du skal præsentere de byrumsforbedrende tiltag og indgå i dialog herom. Du kommer også til at indgå i den overordnede koordinering af byrumsforbedrende tiltag og vejgenopretningsprojekter samt deltage i projektgrupper, der er med til at udpege og træffe beslutningerne om tiltagene i de enkelte projekter.

Dette sker i tæt samarbejde med din teamleder og fagansvarlige på tværs af forvaltningen.

Dine nøgleansvarsområder er

  • projektbeskrivelse, planlægning, styring og leverance af projekter i henhold til aftalte tidspunkter og politiske rammer
  • gennemføre inddragelsesprocessen med lokaludvalg og indgå i dialog med dem
  • politisk betjening: Udarbejde indstillinger og orienteringsnotater, der redegør for de enkelte tiltag med henblik på at sikre politisk godkendelse
  • deltage i koordineringen af genopretningsprojekter og byrumsforbedrende tiltag og overdragelsen til anlæg
  • generelt faciliterer samarbejde mellem forskellige interne og eksterne interessenter, så tiltagene er planlagt på tværs af fagligheder og økonomisk vurderet
  • sikre en løbende kommunikationsstrøm og holde alle relevante parter informeret
  • evt. bidrage med udvikling af skitsetegninger til de enkelte tiltag

Om dig
Du er en erfaren og resultatorienteret projektleder, der har et positiv sind og viser engagement. Du har en faglig profil, som matcher ovenstående opgaver. Du har en lang videregående og relevant uddannelse, fx cand.soc, cand.scient. adm, arkitekt, ingeniør eller anden relevant faglig baggrund – gerne suppleret med uddannelse inden for projektledelse.

Det vigtigste er, at du kan planlægge, drive og færdiggøre opgaver sikkert og selvstændigt – og at du trives med at samarbejde på kryds og tværs i en stor organisation. 

Vi forventer, at du

  • selvstændigt kan styre og gennemføre projekter i forhold til tid, kvalitet og økonomi
  • har erfaring med projekter med komplekse processer og mange interessenter
  • mestrer de gængse projektdiscipliner: organisering, planlægning, risikostyring, kommunikation, interessenthåndtering mv.
  • kan formulere dig klart og tydeligt i skrift og tale til både politikere, direktion, samarbejdspartnere, lokaludvalg og borgere
  • har erfaring med at arbejde i en politisk styret organisation
  • har god erfaring med at fremføre fagligt stof
  • har eller hurtigt kan opnå et godt indblik i Københavns Kommunes strategier og politiske visioner på vejområdet

Om os
Enheden Vejviden er placeret i Afdeling for Mobilitet, Klimatilpasning og Byvedligehold. Enhedens ca. 30 medarbejdere har forskellige baggrunde inden for planlægning, anlæg, projektstyring, byggeledelse, trafik- og vejingeniør mv., og alle har et stort fokus på samarbejde på tværs af fagligheder, mens vi løser opgaverne.

Vi arbejder i en tværfaglig teamstruktur, hvor alle både har egne ansvarsområder og indgår i løsningen af kollegaers projekter. På den måde sikrer vi den nødvendige vidensdeling. Hvert team er bredt sammensat, hvilket skaber et stærkt fagligt og professionelt miljø, hvor vi supplerer hinanden og har højt til loftet. Vi er engagerede i vores arbejde og stolte af at bidrage til en positiv udvikling af København.

Ansættelsesvilkår
Som ansat i Københavns Kommune har du arbejdsforhold, der gør det muligt for dig at balancere arbejdsliv og privatliv, idet du gennemsnitligt får en 37-timers arbejdsuge inkl. frokostpause. Arbejdspladsen ligger på Islands Brygge.

Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst afhængigt af dine kvalifikationer og efter forhandling med Københavns Kommune. Tiltrædelse senest den 1. januar 2026.

Mere information
Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte teamleder Jonas Stræde på 21 22 64 47.

Læs mere om Københavns Kommune og Teknik- og Miljøforvaltningen på www.kk.dk og www.tmf.kk.dk.

Søg via linket senest fredag den 31. oktober 2025
Vi forventer at gennemføre ansættelsessamtaler med udvalgte kandidater i uge 44.

Om Teknik- og Miljøforvaltningen
Teknik- og Miljøforvaltningen varetager myndighedsopgaver og servicerer borgere og erhvervsliv blandt andet inden for miljøområdet, lokalplanlægning, byfornyelse, byggesagsbehandling og trafikområdet. Desuden er det Teknik- og Miljøforvaltningen, der står for renholdelse, vedligeholdelse og udvikling af byens veje og parker, foretager parkeringskontrol og driver de københavnske kirkegårde. Vi beskæftiger ca. 2.400 medarbejdere og administrerer et bruttobudget på knap 4,1 mia. kr.