Økonomikonsulent til Økonomistyring i Børne- og Ungdomsforvaltningen
Vil du være med til at sikre en god og effektiv økonomistyring centralt i Danmarks største forvaltning? Og er du fagligt nysgerrig og en stærk sparringspartner? Så er det måske dig, vi leder efter som vores nye kollega.
Vi søger en fagligt dygtig og engageret medarbejder med stærke samarbejdsevner, som både kan sikre høj kvalitet i den daglige drift og samtidig bidrage til udvikling og optimering af økonomistyringen i Børne- og Ungdomsforvaltningen.
Dine arbejdsopgaver
Du bliver en del af et nyt team, Økonomistyring og -support, i Budgetkontoret. Teamet har en bred portefølje af opgaver og et ansvar i at styre forvaltningens økonomi på mere end 15 mia. kr. Du vil sammen med dygtige kolleger få ansvar for økonomiopfølgning på en række af vores centrale kontorer som administrerer fx kørsel, it, gårdmandskorps etc. Du bliver en vigtig sparringspartner for ledere og enheder og får en afgørende rolle i at sikre, at budgetterne er retvisende og velunderbyggede.
Dine primære opgaver vil være
- økonomiopfølgning på de tilknyttede enheder
- kvalitetssikring og styring af budgetter
- levering af input til forvaltningens samlede prognoser og regnskab
- koordinering med øvrige økonomimedarbejdere i forvaltningen
Du skal både kunne analysere og formidle økonomiske sammenhænge og fungere som rådgiver for ledelsen.
Hvem er du?
Du passer godt til stillingen, hvis du
- har interesse for tal, regneark og økonomistyring – gerne af en vis kompleksitet
- er fagligt nysgerrig og trives i rollen som rådgiver og sparringspartner
- motiveres af en varieret hverdag med faglige udfordringer
- har gode samarbejdsevner og kommunikerer klart og præcist
- kan udarbejde konsekvensberegninger, analyser og beslutningsoplæg til ledelse og politikere
Vi forestiller os, at du har erfaring som økonomikonsulent, controller eller lignende – men du kan også være nyuddannet med de rette kompetencer og det rette engagement.
Det er en fordel, hvis du har kendskab til vores systemer SAP og KMD Opus Løn, men det er ikke et krav. Vi sørger for den nødvendige oplæring.
Hvem er vi?
Børne- og Ungdomsforvaltningen i Københavns Kommune er Danmarks største kommunale forvaltning med et årligt budget på ca. 15 mia. kr.
Stillingen er placeret i Budgetkontoret, som består af 29 dygtige og engagerede medarbejdere. Budgetkontoret er en del af Administrativt Ressourcecenter med ca. 250 medarbejdere, der arbejder med økonomi, administration, it, anlæg og kapacitet.
Vi tilbyder
- et stærkt fagligt og kollegialt arbejdsmiljø
- en uhøjtidelig og samarbejdsorienteret kultur
- mulighed for faglig og karrieremæssig udvikling
- en arbejdsplads med stor betydning for byens børn og unge
Løn- og ansættelsesforhold
Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og indenfor rammerne af lokal løndannelse.
Stillingen er på 37 timer ugentligt, og vi ønsker stillingen besat snarest muligt.
Vil du vide mere?
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte teamleder Peter Thiele på 51 51 61 38 eller budgetchef Sofie Berggren Hansen på 40 47 94 43.
Søg via linket senest søndag den 29. juni 2025
Vi forventer at holde samtaler i uge 27.