Generalist med skarpe formidlingsevner og politisk tæft til Anlægskoordinering og Vejarbejde i Teknik- og Miljøforvaltningen

Søg jobbet

Politik og administration
Fuldtid
Fastansættelse

Er du en skarp formidler med flair for myndighedsarbejde? Kan du skrive både myndighedsafgørelser og presseberedskab – og trives du i krydsfeltet mellem forvaltning, politik og byens liv? Så er det måske dig, vi søger til en spændende stilling i Teknik- og Miljøforvaltningen.

Om stillingen

Vi søger en dygtig generalist med skarpe skriftlige kompetencer og blik for detaljen, som kan bidrage til både den daglige myndighedsopgaveløsning og understøtte politisk betjening, pressehåndtering og udvikling af vores arbejdsgange.

Du skal kunne veksle mellem at skrive myndighedsafgørelser den ene dag – og forberede presseberedskab eller notater til direktion og politisk niveau den næste. Du vil få en bred kontaktflade og arbejde tæt sammen med både kolleger i enheden, andre dele af forvaltningen og eksterne aktører.

Dine opgaver vil blandt andet være at

  • Udarbejde notater, sagsfremstillinger og myndighedsafgørelser
  • Understøtte pressehåndtering i samarbejde med forvaltningens pressefolk
  • Indgå i betjeningen af det politiske niveau og besvare borgerhenvendelser
  • Understøtte videndeling og procesudvikling i teamet, herunder udvikling af digitale løsninger
  • Bidrage til udvikling og kvalificering af tilsynsarbejdet i byrummet
  • Deltage i tværgående samarbejder og være bindeled mellem forskellige fagligheder.

Hvem er du?
Vi forestiller os, at du

  • Har en samfundsvidenskabelig uddannelse og gerne et par års relevant erfaring fra en offentlig myndighed
  • Er en stærk formidler – både mundtligt og skriftligt
  • Har erfaring med eller interesse for presse- og mediehåndtering
  • Trives med myndighedsopgaver og har blik for både processer og detaljer
  • Er struktureret, selvstændig og god til at holde overblik – også når tempoet er højt
  • Er en holdspiller, der bidrager til fælles fremdrift og et godt samarbejdsmiljø.

Vi tilbyder dig

  • En meningsfuld stilling, hvor du bidrager til at udvikle og understøtte København
  • Et varieret opgavefelt i krydsfeltet mellem myndighed, kommunikation og byens liv
  • Et uformelt og engageret arbejdsmiljø med dygtige og hjælpsomme kolleger
  • Gode muligheder for både faglig og personlig udvikling
  • Indflydelse på dit eget arbejdsområde og tæt samarbejde på tværs af fagligheder
  • En arbejdsplads i hjertet af København – tæt på de politiske beslutningsprocesser og med myndighedsansvar i Danmarks største kommune

Om enheden
Du bliver en del af enheden Anlægskoordinering og Vejarbejde, der arbejder for, at midlertidig brug af vejareal og vejarbejde koordineres og gennemføres, så fremkommelighed og trafiksikkerhed bliver opretholdt. Vi er ca. 30 medarbejdere fordelt på tre teams og udsteder årligt ca. 30.000 tilladelser.

Hvad enten det er genopførelse af Børsen, endnu en etape af metroen, der skal bygges, renovering af en bro, fornyelse af forsyningsledninger eller World-Tour-feltet, som skal ræse gennem byen, så er vi med.

Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til gældende overenskomst og efter forhandling med forhandlingsberettigede faglige organisationer.

Forventet start er den 1. oktober 2025 eller snarest muligt. Arbejds- og tjenestestedet er Islands Brygge 37, 2300 København S.

Er du blevet nysgerrig?
Hvis du har spørgsmål vedrørende stillingen, er du velkommen til at kontakte enhedschef Kristina Samsøe Mosbæk på 23 63 653 8 eller fuldmægtig Emma Nyborg-Vedsted på 30 56 72 19. Du kan læse mere om Københavns Kommune og Teknik- og Miljøforvaltningen her.

Søg via linket senest søndag den 24. august 2025
Vi afholder ansættelsessamtaler løbende.

Om Teknik- og Miljøforvaltningen
Teknik- og Miljøforvaltningen varetager myndighedsopgaver og servicerer borgere og erhvervsliv blandt andet inden for miljøområdet, lokalplanlægning, byfornyelse, byggesagsbehandling og trafikområdet. Desuden er det Teknik- og Miljøforvaltningen, der står for renholdelse, vedligeholdelse og udvikling af byens veje og parker, foretager parkeringskontrol og driver de københavnske kirkegårde. Vi beskæftiger ca. 2.400 medarbejdere og administrerer et bruttobudget på knap 4,1 mia. kr.