Generalist med flair for data til Teknik- og Miljøforvaltningen
Vil du være med til at sætte et positivt aftryk på fremtidens København?
Er du interesseret i analysere data på det by- og boligpolitiske område, udvikle og sikre drift af centrale dataplatforme for almene byggeprojekter, lokalplaner, mv.?
Så er det dig, vi søger.
I Klima og Byudvikling i Teknik- og Miljøforvaltningen er vi indgang for samarbejdet med den almene boligsektor og for arbejdet med flere betalbare boliger i København, ligesom vi sætter rammerne for fremtidens nye bydele gennem politisk vedtagne lokalplaner, og vi koordinerer på tværs af kommunens syv forvaltninger udmøntningen af politik for udsatte byområder. Hos os kommer du tæt på udviklingen af København som en blandet og bæredygtig storby – både når nye bygninger og bydele skyder op i København, og når de eksisterende bygninger renoveres. Det synes vi, gør arbejdet hos os særligt vedkommende.
Om jobbet
Vi søger en medarbejder, der kan være projektleder på Klima- og Byudviklings arbejde med de centrale data- og procesplatforme AlmenByg (almene nybyggeri- og renoveringsprojekter), Lokalplanportalen og KEOB (boligsociale data på tværs af Københavns Kommune). Du skal også udarbejde økonomiske analyser og oplæg på det boligpolitiske område og deltage i tværgående projekter herom. På lokalplanområdet skal du deltage i arbejdet med at optimere og digitalt understøtte processer i en kompleks sagsbehandling.
Som projektleder får du ansvaret for at sikre fremdrift og kvalitetssikring i såvel det daglige arbejde med platformene som udvikling af disse. Du vil være bindeleddet mellem interne brugere og den tekniske support samt have kontakten til eksterne udviklere. Du får en central opgave med at sikre kvalitet i data, udstille, samtænke og analysere på data med henblik på at sikre solide beslutningsgrundlag for bolig- og bypolitiske beslutninger i Københavns Kommune samt portefølje-, proces- og ressourcestyring på områderne. Du får en central opgave i at sikre en databaseret opgaveløsning særlig i Område for Almene Boliger og Område for Byplanlægning.
Om os
Din stilling vil være forankret i Område for Almene Boliger, der er opdelt i fire teams og har 35 medarbejdere. Du vil komme til at arbejde tæt sammen med Område for Byplanlægning, der består af 62 medarbejdere i otte teams. Begge områder er præget af et stort engagement for bolig- og byudvikling, og du kommer til at arbejde i et tværfagligt miljø med generalister, arkitekter, byplanlæggere, jurister, m.fl. med fokus på faglig videndeling. Vi har fokus på at sikre god dialog med vores samarbejdspartnere, som udover kolleger i Teknik- og Miljøforvaltningen og andre forvaltninger i Københavns Kommune omfatter de almene boligorganisationer, BL 1. kreds, KL, ministerier og styrelser, private bygherrer m.fl.
Om dig
Du har en samfundsvidenskabelig uddannelse (cand.polit, cand.scient.pol., datavidenskab eller lignende), der sætter dig i stand til at arbejde med en bred vifte af emner med fokus på at sikre solide faglige løsninger. Det vil være en fordel, hvis du kender til arbejdet i en offentlig forvaltning og har viden om boligområdet og byplanlægning. Vi lægger vægt på, at du opfylder flere af nedenstående punkter
- erfaring fra en offentlig forvaltning eller politisk ledet organisation
- erfaring med IT-systemer og digitale platforme, herunder procesunderstøttelse og kvalitetssikring af data og datasæt
- erfaring med udstilling af data gennem fx Power BI
- kendskab til udarbejdelse af økonomiske analyser og beslutningsgrundlag
- kendskab til den almene boligsektor og boligområdet
- kendskab til arbejdet med lokalplaner og byudvikling
- er en holdspiller med lyst til at indgå i samarbejde og dialog med andre fagligheder
- har gode skriftlige og mundtlige kommunikationsevner og kan repræsentere forvaltningen udadtil på møder med eksterne samarbejdspartnerne
Vi tilbyder
- mulighed for at arbejde med et område, der har stort politisk fokus
- en enhed, hvor der både er højt til loftet, godt humør og stor faglig indsigt
- stor indflydelse på eget arbejde og rig mulighed for tværfaglig sparring
- en arbejdsplads placeret centralt i København og med en god kantine
Om afdelingen
Du kommer til at arbejde sammen med ca. 350 dedikerede kolleger i afdelingen Klima og Byudvikling, der alle brænder for at gøre København til en endnu bedre og mere bæredygtig by at leve, bo og bygge i. Afdelingen har 16 faglige enheder og et sekretariat, der med helhedssyn, nysgerrighed og høj faglighed løser opgaver indenfor byplanlægning, almene boliger, udsat by, analyser, affald og ressourcer, jorddeponi samt en lang række klimaindsatser. I Klima og Byudvikling har vi fleksible arbejdsvilkår, herunder mulighed for op til to hjemmearbejdsdage om ugen.
Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes i henhold til gældende overenskomst afhængigt af dine kvalifikationer og efter forhandling med den forhandlingsberettigede organisation. Vi ønsker stillingen besat den 1. september 2025 eller snarest derefter.
Mere information
Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte enhedschef Hanne Lind Mortensen på 40 12 49 60 eller enhedschef Jonas Tesch Hallberg på 23 34 21 54.
Sammen med din ansøgning beder vi dig vedlægge CV og eksamensbevis.
Søg via linket senest onsdag den 25. juni 2025
Vi forventer at holde samtaler i uge 26 og eventuelt uge 27.
Om Teknik- og Miljøforvaltningen
Teknik- og Miljøforvaltningen varetager myndighedsopgaver og servicerer borgere og erhvervsliv, blandt andet inden for miljøområdet, lokalplanlægning, byfornyelse, byggesagsbehandling og trafikområdet. Desuden er det Teknik- og Miljøforvaltningen, der står for renholdelse, vedligeholdelse og udvikling af byens veje og parker, foretager parkeringskontrol og driver de københavnske kirkegårde. Vi beskæftiger ca. 2.400 medarbejdere og administrerer et bruttobudget på knap 4,1 mia. kr.