Fuldmægtig til Økonomiforvaltningen på Københavns Rådhus

Søg jobbet

Politik og administration
Fuldtid
Fastansættelse

Interesserer du dig for politik, økonomi og børne- og ungdomsområdet?

Så søger vi en fuldmægtig til Økonomiforvaltningen på Københavns Rådhus

I stillingen vil du være Økonomiforvaltningens bindeled til Børne- og Ungdomsforvaltningen på større sager på området samt ved de politiske budgetforhandlinger. Du vil komme til at have en hverdag med fokus på politik og økonomi, og du vil være med til at sikre, at Økonomiforvaltningens direktion, overborgmesteren og Økonomiudvalget træffer beslutninger på et oplyst grundlag. Derfor søger vi en kollega, der har blik for formidling, den gode proces og som sørger for, at tallene stemmer.

Om stillingen
Vi søger en generalist, som er nyuddannet eller har et til to års erfaring. Du vil sammen med en kollega i kontoret følge politiske sager fra Børne- og Ungdomsudvalget tæt, og I vil være Økonomiforvaltningens indgang til Børne- og Ungdomsforvaltningen, hvor I sammen er med til at sikre det gode samarbejde på tværs af forvaltningerne.

I stillingen skal du blandt andet betjene Økonomiforvaltningens direktion og politikere i forbindelse med politiske forhandlinger. Det indebærer at udarbejde bidrag til budgetprocessen og budgetforhandlingerne, fx oplæg til direktion og politikere.

Du vil komme til at samarbejde tæt med Børne- og Ungdomsforvaltningen og kvalitetssikre deres budget, budgetopfølgninger og regnskab, så de kan indgå i samlede sager til Økonomiudvalget.

Du kender måske allerede til børne- og ungdomsområdet, eller har lyst til at sætte dig ind i sager, reformer og udspil på området. Du kan også komme til at bidrage til øvrige opgaver i kontoret, som fx kan vedrøre sager om ny kommunal kapacitet som skoler og daginstitutioner, sekretariatsbetjening af direktionen eller opgørelse af kommunens samlede behov for investeringer i fremtidig kommunal kapacitet.

Om dig

Vi søger en kollega, der

  • har en lang videregående uddannelse fx er samfundsvidenskabelig kandidat eller økonom
  • er nyuddannet eller har et par års erfaring
  • er god til at strukturere sit arbejde
  • har en god talforståelse og lyst til at arbejde med økonomi på børne- og ungdomsområdet
  • er god til at samarbejde med andre, men også har mod på at arbejde selvstændigt
  • er dygtig til at sætte sig ind i komplicerede problemstillinger og formidle dem kort og præcist i notater og beslutningsoplæg til direktion og politikere
  • har forståelse for den politiske og organisatoriske kontekst i København Kommune
  • sætter pris på godt sammenhold og gerne vil bidrage til den gode stemning på kontoret

Stillingen og arbejdsopgaverne vil blive tilpasset til dine erfaringer og kompetencer.

Om os
Du bliver en del af et tværfagligt hold på 15 dygtige og fagligt engagerede kollegaer der, udover Børne- og Ungdomsforvaltningens økonomi, arbejder med planer for og placering af fremtidige kommunale funktioner i København, samt øvrige strategiske projekter indenfor kommunens ejendomsområde.

Kontor for Ejendomsstrategi og Kapacitet er en del af Center for Økonomi i Økonomiforvaltningen, hvor vi samarbejder på tværs af kontorer, om den årlige budgetproces, økonomistyring, analyser og meget mere.

Kontorets arbejdsopgaver sker ofte i samarbejde internt i Økonomiforvaltningen og med kommunens øvrige forvaltninger. Derudover arbejder vi tæt på Økonomiforvaltningens direktion og den politiske beslutningsproces i Københavns Kommune, idet vi understøtter overborgmesteren, Økonomiudvalget og Borgerrepræsentationen.

Du bliver en del af en kultur, hvor vi går langt for at løse problemerne, og vi ser samtalen over skrivebordene som et vigtigt element både fagligt og socialt. Vi har det sjovt sammen og holder løbende kontordage og tager på ture ud af huset, blandt andet for at se nogle af vores spændende projekter blive til virkelighed.

Vi afholder løbende faglige og sociale arrangementer i både centret og på tværs af Økonomiforvaltningen, f.eks. fredagsbar, centerseminar og sommerfest. Der er gode personlige og faglige udviklingsmuligheder, både via kompetenceudvikling og sparring med kolleger og chefer i centret.

Ansættelsesvilkår
Stillingen er en fastansættelse på 37 timer om ugen med start 1. oktober 2025 eller tidligere – hvis muligt.

Løn- og ansættelsesvilkår sker i henhold til gældende overenskomst.

Vi tilbyder en fleksibel arbejdstid med mulighed for en ugentlig hjemmearbejdsdag, når opgaverne tillader det.

Vil du vide mere
For mere information om stillingen er du velkommen til at kontakte kontorchef Lola Bruun Jørgensen på 22 92 81 16 eller teamleder Mette Skaarup Yde på 24 98 19 16. Grundet sommerferie lykkes det bedst fra uge 31.

Kontoret er en del af Center for Økonomi i Økonomiforvaltningen, som du kan læse mere om på: Økonomiforvaltningen | Københavns Kommunes hjemmeside (kk.dk)

Søg via linket senest torsdag den 7. august 2025
Vi forventer at afholde samtaler i uge 33 og 34. Der vil eventuelt også være en 2. samtale og en case.

Om Økonomiforvaltningen
Økonomiforvaltningen er én ud af i alt syv forvaltninger i Københavns Kommune. Økonomiforvaltningen varetager de overordnede og koordinerende opgaver vedrørende kommunens økonomi, personale, fysiske planlægning, administration, informationsvirksomhed og den generelle udvikling i øvrigt. Endvidere varetager Økonomiforvaltningen sekretariatsbetjening af overborgmesteren, Økonomiudvalget og Borgerrepræsentationen.