Erfaren projektleder til organisatoriske forandringsprojekter i Teknik- og Miljøforvaltningen

Søg jobbet

Politik og administration
Fuldtid
Fastansættelse

Er du en skrap og erfaren projektleder med værktøjskassen i orden? Kan du facilitere processer, der er inddragende og kommer i mål til tiden? Og vil du være med til at drive udviklingsprojekter inden for driftsområdet i Danmarks største kommune?

Så er det måske dig, vi har brug for.

Parker, Kirkegårde og Renhold (PKR) har gennemgået en stor transformation de seneste år og er landet et godt sted, hvor vi er klar til at gribe nye dagsordner og styrke forretningen, så vi også fremover er den primære driftsoperatør i Københavns Kommune. Derfor er der brug for en dygtig projektleder, som kan hjælpe med at drive projekter og processer.  

Hvad er opgaven? 
Som projektleder skal du lede og drive nogle af de projekter, der hvert år udspringer af vores effektiviseringsdagsorden eller vores årsplan. For at lykkes i jobbet er det vigtigt, at du er god til at lytte til – og kan samle – organisationens mange forskelligartede faglige ståsteder. Du skal kunne danne relationer på tværs af PKR's enheder og skabe følgeskab.  

Om dig 
Vi søger en erfaren projektleder, der kan dokumentere resultater - gerne fra en lignende driftsorganisation. Du skal have styr på projektlederværktøjskassen uden at lade den styre dig. Med andre ord: Dit resultatfokus styres af, hvor godt dine projekter implementeres og gør en forskel i organisationen. 

Vi lægger vægt på, at du

  • er god til at kommunikere – mundtligt såvel som skriftligt – og får dine budskaber ud til en organisation, som til daglig løser andre driftsopgaver 
  • har god procesforståelse og eksekveringskraft – du kan planlægge, beslutte og vurdere, hvad der skal til for at komme i mål, hverken mere eller mindre 
  • har analytisk sans og kan arbejde systematisk og betragter problemstillinger ud fra et helhedsperspektiv  
  • er ansvarsbevidst og handlingsorienteret
  • har personlig gennemslagskraft og kan holde hovedet koldt, også når det går stærkt i ekstraordinære situationer 
  • har erfaring med forandringsledelse 
  • kan projektlede både udad, opad og til siden. 

Hvad kan vi tilbyde dig? 
Du bliver en del af PKR’s ledelsessekretariat, der er inddelt i tre teams. Her vil du være i Team Organisation, hvor du indgår i et arbejdsfællesskab med andre projektledere, der har den samme type opgaver som dig.   

I PKR's sekretariat arbejder du tæt sammen med knapt 30 gode kollegaer, og der er altid hjælp og sparring at hente. Du får din base i Njalsgården på Islands Brygge, hvor sekretariatet deler storrumskontor med PKR's ledelse.

Da mange af vores enheder ligger på lokationer i byen, er der ofte mødeaktivitet og evt. også hele og halve arbejdsdage på disse lokationer.

Du får gode muligheder for at planlægge hjemmearbejdsdage.  

Ansættelsesvilkår 
Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og inden for rammerne af lokal løndannelse.  
Arbejdstiden udgør 37 timer ugentligt. 
Der vil være mulighed for hjemmearbejde efter aftale. 
Vi ønsker stillingen besat den 1. februar 2026.

Mere information  
Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte sekretariatschef Jannik Knudsen på 20 29 23 23. 

Du kan læse mere om Københavns Kommune og Teknik- og Miljøforvaltningen her.

Søg via linket senest søndag den 30. november 2025
Vi forventer at afholde jobsamtaler i uge 50.  

Om Teknik- og Miljøforvaltningen  
Teknik- og Miljøforvaltningen varetager myndighedsopgaver og servicerer borgere og erhvervsliv blandt andet inden for miljøområdet, lokalplanlægning, byfornyelse, byggesagsbehandling og trafikområdet. Desuden er det Teknik- og Miljøforvaltningen, der står for renholdelse, vedligeholdelse og udvikling af byens veje og parker, foretager parkeringskontrol og driver de københavnske kirkegårde. Vi beskæftiger ca. 2.400 medarbejdere og administrerer et bruttobudget på knap 4,1 mia. kr.