Erfaren og handlestærk afdelingsleder til familieafdelingen i Børne- og Familiehuset Arild

Søg jobbet

Ledelse
Fuldtid
Fastansættelse

Vi er på udkig efter en stærk faglig profil, der har en god portion ledelseserfaring. Du skal kunne sikre driften og de daglige rammer og være behandlingsansvarlig i en afdeling, hvor vi vægter den faglige kvalitet i opgaveløsningen og medarbejdernes trivsel højt.

Om Børne- og Familiehuset Arild
Børne- og Familiehuset Arild er en institution med flere forskellige indsatstyper og behandlingstilbud til udsatte børn og familier. Den primære målgruppe er spæd- og småbørn mellem 0-8 år, men med godkendelse op til 12 år i familieafdelingen. Der er ansat cirka 72 medarbejdere, der arbejder med anbringelser, døgnophold for familier, familiebehandling, praktisk pædagogisk støtte og rådgivning. Den primære adresse er Gadelandet 13 i Brønshøj.

Om stillingen
Som afdelingsleder refererer du til institutionslederen. Sammen med lederen, en afdelingsleder på børneafdelingen og to teamledere af andre tilbud, udgør du ledelsen af Arild.

Som afdelingsleder er du fagligt og driftsmæssigt ansvarlig for familieafdelingen på Arild. Afdelingen rummer indsatser til forældre med spæd-/småbørn (0-8+ år). Børnene er karakteriseret ved at være i mistrivsel eller fejludvikling bl.a. med tilknytningsforstyrrelser. Forældrene har ofte komplekse psykosociale og psykiatriske problemstillinger og vanskelige socioøkonomiske forhold. De kan også have problematikker, der knytter sig til et tidligere forbrug af rusmidler. Familieafdelingen rummer ni lejligheder, og du bliver nærmeste leder af ni medarbejdere, der har et tæt samarbejde med Arilds psykolog, socialrådgiver og øvrige ledelsesteam.

Du skal stå i spidsen for en afdeling, hvor den omsorgsfulde og praksisnære behandling til udsatte børn og forældre er i højsædet. Her skal du sikre den daglige drift og den nære ledelse af medarbejderne. Du skal bevare et fokuseret blik på kerneopgaven og være en tydelig og nærværende daglig leder af afdelingen. Du skal samtidig kunne navigere i den samlede organisation og håndtere mange forskellige samarbejdsrelationer med egen og andre forvaltninger, fagprofessionelle såvel som frivillige, almene og private aktører.

Dine opgaver
I en omskiftelig socialpædagogisk virkelighed, der rummer mange komplekse situationer, er du i tæt dialog med dine lederkolleger, socialrådgiver, psykolog, medarbejdere, borgere og netværk om at opnå de mest konstruktive og virkningsfulde løsninger. Dine opgaver spænder over driftsorienterede opgaver, personaleledelse og ledelse af og deltagelse i faglige og strategiske udviklings- og forandringsprocesser. Du skal bl.a.

  • videreføre og udvikle opgaveløsningen, der skal leve op til kvalitetsreformen jævnfør lov om socialtilsyn, sikre børnenes trivsel og familiernes muligheder for at udvikle sig
  • sørge for en sikker drift og kompetent fælles faglig udvikling af såvel medarbejdere som afdeling
  • sikre, at indsatserne ligger i tråd med det faglige grundlag på Arild og følger det strategiske og faglige fokus i Socialforvaltningen og Center for Børn og Unge, som Arild er en del af
  • sikre arbejdet for, at afdelingen har et sikkert og sundt arbejdsmiljø samt en god trivsel blandt medarbejderne, hvor der er plads til grin og et rart arbejdsfællesskab

Vores forventninger
Vi ønsker dig, der er vant til at lede medarbejdere, og som kan omsætte den strategiske retning for Arild i den måde, du agerer i organisationen og bidrager til den daglige opgaveløsning.

Du skal navigere sikkert i dit ledelsesrum ved at organisere og prioritere dine opgaver. Med gode samarbejdsevner, overblik og rettidighed skal du på den baggrund være i stand til at fokusere dine handlinger og gøre det, den konkrete situation kalder på. Du ser dig selv som del af et arbejdsfællesskab i afdelingen såvel som i Børne- og Familiehuset Arild som helhed. Derfor deler du opgaver og ansvar med den øvrige ledelse, tillidsvalgte såvel som pædagogiske medarbejdere, ved at stille krav til dine omgivelser og give udtryk for dine positive forventninger til den enkeltes betydning for opgaven og ledelsen af organisationen.

Vi ønsker en leder, der både kan handle – tage ansvaret og agere, såvel som en, der er i stand til at facilitere og understøtte, at andre gør det. Derfor skal du besidde evner til at inspirere, udvikle og lede medarbejdere og deres samarbejdsrelationer til gavn for opgaveløsningen.

Vi ønsker, at du

  • har relevant uddannelse suppleret med videreuddannelse indenfor ledelse
  • har dokumenteret erfaring med ledelse af drift, økonomi, faglig udvikling og erfaring med ledelse af medarbejdere
  • kommunikerer tydeligt og præcist såvel mundtligt som skriftligt
  • har kendskab til det at arbejde i en politisk styret organisation
  • er fagligt velkonsolideret gennem erfaring fra arbejdet med udsatte børn, deres familier og netværk

Familieafdelingen arbejder bl.a. med

  • gruppebaseret familiearbejde
  • mentaliseringsbaserede tilgange
  • Marte Meo
  • NAA
  • systemisk teori og tænkning

Vi tilbyder et rummeligt og fagligt udviklende arbejdsfællesskab og et arbejdsmiljø, der er præget af opmærksomhed og et fælles ansvar for både opgaveløsning og hinandens trivsel. Både som tætte lederkolleger og i hele organisationen Arild.

Ansættelsesvilkår
Løn efter overenskomst, kvalifikationer og erfaring indenfor rammerne af lokal løndannelse. Du skal forvente at indgå som en del af en ledelsesbagvagtfunktion hver 4. weekend og i ferier. Vi ønsker, at du kan starte den 15. august eller den 1. september 2025. Stillingen er på 37 timer om ugen. I forbindelse med ansættelsen indhenter vi referencer samt børne- og straffeattest.

Yderligere oplysninger
Du kan kontakte institutionsleder Helen Gregory på 24 76 83 76 i tidsrummet kl. 09-12.00 på hverdage. Læs mere om Børne- og familiehuset Arild her

Søg via linket senest torsdag den 26. juni 2025
 Vi holder 1. samtalerunde mandag den 30. juni. Eventuel 2. samtale torsdag den 3. juli. Vi anvender test i forbindelse med 1. og evt. 2. samtale.

Om Socialforvaltningen i Københavns Kommune
Socialforvaltningen i Københavns Kommune arbejder for at støtte udsatte borgere og familier samt borgere med handicap i at leve gode og selvstændige liv. Vi tilbyder sociale indsatser på tværs af aldersgrupper og målgrupper – fra børn og unge med behov for støtte til voksne med sociale udfordringer eller handicap. Vi har klare faglige ambitioner om at hjælpe borgere frem mod øget trivsel og livsmestring. Dette sker gennem forebyggelse, behandling og specialiserede tilbud, der tilpasses den enkeltes behov. Fra den 1. januar 2025 består Socialforvaltningen af seks driftscentre, fire administrative centre og et ledelsessekretariat, der arbejder tæt sammen om at sikre helhedsorienterede løsninger og høj faglighed. Med en stærk tværfaglig tilgang og fokus på udvikling hjælper vi borgere med at møde hverdagens udfordringer og skabe nye muligheder.