Ekstra økonomisk støtte i virksomhedspraktik

Når du er i virksomhedspraktik, kan du muligvis få ekstra støtte undervejs i din praktikperiode.

Du kan måske få dækket nogle af dine transportomkostninger (befordringsgodtgørelse)

Hvis der er mere end 12 km hver vej fra din bopæl til dit praktiksted, kan du have ret til en befordringsgodtgørelse.

Det betyder, at du kan få udbetalt et beløb til at dække nogle af de udgifter, du kan have i forbindelse med din praktik.

Hvordan får jeg befordringsgodtgørelsen?

• Hvis du er på dagpenge, skal du søge om befordringsgodtgørelsen hos

din a-kasse.
  • Hvis du ikke er på dagpenge, skal du søge om befordringsgodtgørelsen på denne side. Du søger ved at udfylde nedenstående blanket, som du bagefter skal sende til os i jobcentret.

Download ansøgningsblanket

Åbner en dialog.

Bemærk

Hvis du er på dagpenge, skal du søge om befordringsgodtgørelsen hos din a-kasse.

Sådan sender du ansøgningsblanketten retur

Digitalt

Send blanketten til os via Digital Post. Du finder linket nederst på siden under "Kontakt".

Med posten

Send skemaet til os på den adresse, du er tilknyttet:

• Jobcenter København, Gammel Køge Landevej 43, 2500 Valby.
  • Jobcenter København, Sydbanestien 6, 2450 København SV.

Du kan måske få udbetalt et ekstra pengebeløb under din praktik

Du kan have ret til at få udbetalt et ekstra beløb (også kaldet "godtgørelse") undervejs i din virksomhedspraktik.

Der er en række parametre, der skal være opfyldt, før du kan have ret til dette. Du skal blandt andet i forvejen modtage enten kontanthjælp,

uddannelseshjælp, selvforsørgelses- og hjemrejseydelse, overgangsydelse, ressourceforløbsydelse eller være ledig selvforsørgende.

Du er altid velkommen til at kontakte os for at høre mere.

Jobcenter København

Mandag

Tirsdag

Mandag

Tirsdag

Hvis du bliver syg

Modtager du kontanthjælp  - ring og aflys din aftale. Telefonerne åbner kl. 8.00 for sygemelding.

Modtager du dagpenge - meld dig syg på www.jobnet.dk