Søg

Digital Post

Digital Post gør det muligt for dig at kommunikere digitalt med kommunen om fortrolige sager.

Du skal have NemID/MitID for at kunne sende og modtage Digital Post.

Du kan læse og sende Digital Post via Digital Post-appen (hent den i App Store eller Google Play) eller ved at logge på din digitale postkasse på borger.dk, på e-boks.dk eller mit.dk.

Der er kommet en ny Digital Post-løsning 21. marts. Læs mere på borger.dk.

Lær at bruge Digital Post

På bibliotekerne kan du få gratis hjælp til Digital Post.

Giv andre læseadgang til Digital Post

Via NemID/MitID kan du give andre læseadgang til Digital Post, så de kan hjælpe dig med at læse posten. Du kan til enhver tid fjerne læseadgangen igen.

Hvis du ikke har NemID/MitID, kan du bestille tid til Borgerservice, så vi kan hjælpe dig med at give læseadgang. Medbring dit pas eller kørekort og cpr-nummeret på personen, som skal have adgang.

Bliv fritaget for Digital Post som borger

Hvis du ikke er i stand til at modtage post fra det offentlige digitalt, kan du få brevpost i stedet. På borger.dk kan du læse om betingelserne for at blive fritaget.

For at blive fritaget for Digital Post skal du bestille en tid til Borgerservice, hvor du skal skrive under på, at du lever op til mindst et af fritagelseskriterierne. Medbring legitimation, fx dit sundhedskort (gult sygesikringskort).

Hvis du ikke selv kan møde op i Borgerservice, kan du bede en pårørende om hjælp. Print og udfyld blanketten Fuldmagt til anmodning om fritagelse fra Digital Post for borgere. Derefter kan din pårørende bestille tid til Borgerservice og aflevere blanketten. Din pårørende skal medbringe legitimation, fx sundhedskort (gult sygesikringskort).

Bliv fritaget for Digital Post som virksomhed eller forening

Virksomheder og foreninger med CVR-nummer er forpligtede til at have en digital postkasse og kan kun blive fritaget for Digital Post under en af disse omstændigheder:

  • Det er ikke muligt at få en bredbåndsforbindelse på mindst 512 kbps. Du kan tjekke, hvor hurtig en bredbåndsforbindelse du kan få på tjekditnet.dk.
  • Virksomhedsejer eller et ledelsesmedlem er handicappet, og ingen andre i virksomheden kan administrere den offentlige digitale postkasse
  • Virksomhedsejer eller et ledelsesmedlem er indsat i fængsel, og ingen andre i virksomheden kan administrere den offentlige digitale postkasse.

Fritagelse pga. dårlig bredbåndsforbindelse

Ønsker du fritagelse pga. af dårlig bredbåndsforbindelse, skal du bestille tid til Borgerservice.

Fritagelse pga. handicap eller fængsling

Ønsker du fritagelse pga. handicap, skal du udfylde blanketten ’Ansøgning om fritagelse af virksomhed for Digital Post’ og sende den til Erhvervsstyrelsen.

Ønsker du fritagelse pga. fængsling, skal du udfylde blanketten ’Ansøgning om fritagelse af virksomhed for Digital Post’ og sende den til Erhvervsstyrelsen.

Skriv "Fortroligt - Ansøgning om fritagelse for Digital Post" på kuverten og send den til:
Erhvervsstyrelsen
Langelinie Allé 17
2100 København Ø

Kontakt

Københavns Borgerservice

Telefontider

Mandag

08:00 - 17:00

Tirsdag

08:00 - 17:00

Onsdag

08:00 - 17:00

Torsdag

08:00 - 17:00

Fredag

08:00 - 17:00