Du er her

Regler for valgplakater

Her kan du læse om reglerne for opsætning og nedtagning af valgplakater i forbindelse med valgkamp.

Det skal du vide, før du hænger valgplakater op

  • Du må sætte valgplakater op fra lørdag 28. oktober kl. 12.
  • Valgplakaterne skal være forsynet med navn, adresse, e-mail adresse og telefonnummer på den ophængningsansvarlige (typisk kandidaten eller partiorganisationen).
  • Du skal tage valgplakater og midler til at fastgøre valgplakater ned senest den 29. november kl. 24.00.
  • Københavns kommune kan fjerne valgplakater, der ikke overholder reglerne eller udgør en umiddelbar og konkret fare for trafiksikkerheden.
  • Regningen for nedtagning af valgplakater vil Københavns kommune sende til den person, der har iværksat valgplakatophængningen.

Nedenfor kan du læse mere om krav til valgplakater, reglerne for ophængning og takster for nedtagning af plakater, der hænger ulovligt.

Du kan også downloade folderen, der opsummerer nogle af de centrale regler, og som er nem at have med på farten, når I skal hænge valgplakaterne op.

Spørgsmål om valgplakater

Har du spørgsmål om valgplakater, kan de sendes til valgplakater@tmf.kk.dk 

Klager over valgplakater

Ser du valgplakater, som fx ikke er taget ned i tide, eller som ligger og flyder, kan du melde det til Københavns Kommune via selvbetjeningsløsningen Giv et praj

Kontakt

For mere information vedrørende denne side.