Visitator til rehabiliterings- og hjemmeplejeområdet i Din Sociale Indgang
Søger du nye udfordringer indenfor myndighedsområdet?
Og drømmer du om at være en del af en velfungerende afdeling med høj faglighed og godt kollegaskab?
Så er denne stilling, måske noget for dig.
Vi er i gang med at implementere tværfaglige faste teams i samarbejde med Den Sociale Hjemmepleje, for at opnå en endnu bedre koordineret og helhedsorienteret hjælp til borgeren. Vi har derfor brug for en ekstra visitator og søger en kollega, der har erfaring fra det kommunale myndighedsområde og som brænder for at gøre en forskel for udsatte borgere og borgere med handicap.
Om stillingen
Vores afdelingen er en del af Din Sociale Indgang, som omfatter alle myndighedsområder i Socialforvaltningen.
Vi tilbyder en stilling, hvor dine opgaver vil være varierende indenfor servicelovens bestemmelser om hjemmehjælp og genoptræning. Som visitator afdækker du borgers ressourcer, udfordringer og behov og laver en samlet vurdering af, om borger er i målgruppe for hjælp efter servicelovens §§ 83a, 83, 84 og 86. Vurderingen af borgerens funktionsevne, sker typisk ved konkrete praktiske afprøvninger i hjemmet og ved samtale med borger. Derudover vejleder og rådgiver vi både borgere og deres pårørende om relevante tilbud. Vi har dermed en stor rolle i at koordinere borgerens indsatser og skabe sammenhæng i borgerens forløb.
Det får du hos os
Afdelingen er velfungerende med erfarne, dygtige og hjælpsomme kolleger. Afdelingen har en stabil medarbejdersituation og mange har flere års erfaring på området. Vi har et tæt samarbejde med rehabiliteringsterapeuterne i vores afdeling.
Vi har fokus på sparring og faglig udvikling og vægter medindflydelse på udvikling af afdelingens kerneopgaver. Du vil få stor indflydelse på tilrettelæggelse af dit daglige arbejde, er selvtilrettelæggende og har mulighed for hjemmearbejde.
Visitationsenheden er opdelt i teams og du vil blive tilknyttet Team Nord, som består af otte medarbejdere med forskellige sundhedsfaglige baggrunde. Du vil få en grundig introduktion til både arbejdsopgaver, kommunen og samarbejdspartnere.
I Socialforvaltningen arbejder vi ud fra en recoveryorienteret og rehabiliterende tilgang, hvor vi støtter borgere i alderen 18-65 år i at opnå et så selvstændigt og aktivt liv som muligt. Vi samarbejder med kolleger på tværs af vores myndighedscenter og vores leverandører af hjemmehjælp, for at give borgerne en koordineret og samlet indsats.
Vi har til huse på Borups Allé i København, med tæt adgang til S-tog og metro. I august 2026 flytter afdelingen til Sundheds-og Omsorgsforvaltningen i Københavns Kommune.
Dine kompetencer
Vi forestiller os, at du har indgående kendskab til det sundhedsfaglige område og kan samarbejde på tværs af fagområder, forvaltninger og sektorer. Derudover har du gode kommunikationsevner og kan inddrage borgeren i beslutningerne om behovet for hjælp. Vi forventer, at du
- har en sundhedsfaglig uddannelse
- har kendskab til mennesker med komplekse problemstillinger indenfor psykiatri, misbrug eller fysiske funktionsnedsættelser
- har erfaring fra myndighedsområdet
- er struktureret, planlægger din arbejdsdag godt og samtidig er fleksibel i teamet
- trives godt med håndtering af flere sager samtidig og prioriterer opgaver der haster
- bidrager til det gode fællesskab
- har kendskab til omsorgssystemet Cura
Løn- og ansættelsesvilkår
Arbejdstiden er på 37 timer ugentligt. Vi ønsker, at du kan starte den 1. oktober 2025. Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og indenfor rammerne af lokal løndannelse. Der indgår et funktionstillæg for visitatorfunktion.
Kontakt
Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Charlotte Grimstad på 24 67 01 96 eller faglig koordinator Janne Sønnichsen på 26 30 14 65.
Søg via linket senest mandag den 18. august 2025
Vi forventer at holde ansættelsessamtaler mandag den 25. august.