Visitator til Center for Børn og Unge (CBU)
Er du vores nye visitator til Center for Børn og Unge (CBU)?
Har du masser af humor, gåpåmod og vil du være med til at sikre de bedst mulige tilbud til nogle af de mest sårbare børn og unge i København? Som visitator i CBU får du en central rolle i at matche børn og unge med de rette døgn- og specialtilbud. Du bliver bindeleddet mellem myndighed, tilbud og ledelse – og skal kunne tænke både fagligt, fleksibelt og på tværs.
Om os
CBU i Socialforvaltningen (SOF) i Københavns Kommune har nu en ledig stilling i et nyoprettet visitatorteam, hvor du vil få erfarne kolleger at sparre med i konkrete sager samt tværgående faglig sparring, udvikling og koordinering af løsninger på tværs af børne- og ungehjem og tilbud i CBU. Visitationsteamet skal samarbejde på tværs af hele det udsatte børneområde inkl. børn og unge med handicap. Du vil få en særlig rolle i at kende og have tæt kontakt til de tilbud, der er specialiseret i forhold til psykisk og social udsathed og børn og unge med handicap.
Om stillingen
Når myndighedsområdet anbringer et barn eller en ung på et af Socialforvaltningens børne- og ungehjem, er det visitatorer fra CBU, der foretager en socialfaglig vurdering i samarbejde med det lokale børne- og ungehjem, lederen og myndigheden. Formålet er at sikre, at barnet eller den unge får det bedst mulige tilbud, der understøtter deres trivsel og udvikling.
Herudover skal visitatoren understøtte den bedst mulige brug af SOFs tilbudsvifte, samt medvirke til anvendelse af egne tilbud gennem kombinationsløsninger på tværs af centerets områder. Du skal derfor holde styr på ledige pladser, samtidig med at du kan tænke i fleksible løsninger. Det kræver samtidig at du får et godt samarbejde med de børne- og ungehjem, der i det daglige arbejder med psykisk sårbare børn og unge med handicap.
Om dig
Stillingen kræver, at du er fagligt dygtig til at samarbejde med ledere og har forståelse for målgruppernes kompleksitet og et godt kendskab til psykiatrien og anbringelsesområdet.
Erfaring med vilkår for og indhold i såvel myndighedsarbejde som døgnområdet er en stor fordel. Du skal med andre ord være dygtig til at navigere, kunne skabe alliancer og forbindelser og brænde for, at udsatte børn og unge med handicap får et så godt tilbud, som det er os muligt at skabe.
Du skal være stærk skriftligt, være god til at læse ind i sagsakterne, kunne analysere og skabe overblik, samt være en dygtig formidler. Jobbet kræver, at du har mod på og evner til selv at strukturere din hverdag og få løst opgaverne.
Du har masser af engagement, og et hjerte der brænder for det sociale arbejde. Du er god til at lytte, og til at få andre til at lytte til dine perspektiver, og du kan arbejde selvstændigt. Du trives i en omskiftelig hverdag, hvor tempoet nogle gange er højt og der er behov for løsninger, som skal etableres inden for kort tid. Du kan navigere i krydspres og altid få samarbejdet til at fungere.
Du er dygtig til at koordinere og du trives med at arbejde sammen med mange forskellige samarbejdspartnere. Du kan arbejde proaktivt og er god til at holde overblik, og du skal være drevet af at få ting til at ske i samarbejde med kolleger og ledelse.
Vi søger en ny kollega, som
- er uddannet socialrådgiver, eller har anden socialfaglig relevant uddannelse
- gerne har viden om udsatte børn og unge og/eller børn og unge med handicap
- er struktureret og kan holde overblikket over belægning, lokale forhold på børne- og ungehjemmene samt ledige pladser
- hurtigt kan læse sig ind i børne- og ungesager og stille relevante spørgsmål for at matche unges behov med de mulige tilbud
- har godt kendskab til lovgivning herunder Barnets lov, forvaltningsloven og voksenansvarsloven
- er god til at facilitere nødvendige dialoger i svære situationer
- kan indsamle og formidle data om børn og unge
- kan medvirke til at udvikle børne- og ungehjem
Vi tilbyder
- mulighed for at være med til at sætte sit præg på vores nye visitator- og centerteam
- faglig udvikling og sparring
- engagerede og dygtige kolleger
- et godt arbejdsmiljø og et godt kollegialt fællesskab
- et selvstændigt, alsidigt og udfordrende arbejde
Om Center for Børn og Unge (CBU)
Centeret arbejder målrettet på at understøtte børn, unge og deres familier i vanskelige perioder af deres liv. Vi har forskellige tilbud til målgruppen, herunder dagbehandlingstilbud, børne- og ungehjem og forebyggende tilbud. CBU samarbejder med skoler, uddannelsesinstitutioner og institutioner, der arbejder med kriminalitetsforebyggelse. Det er vores opgave at understøtte en barndom med trivsel og tryghed, at forebygge omsorgssvigt og at give udsatte børn og unge et godt fundament for voksenlivet.
Ud over dine tætte kolleger i visitationsteamet bliver du en del CBU centerteam, hvor vi i alt er 30 engagerede medarbejdere – social- og sundhedsfaglige, akademikere og specialister – som arbejder tæt sammen med ledelsen og driften om at udvikle og forankre faglige strategier, metoder og indsatser.
Løn- og ansættelsesforhold
Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og indenfor rammerne af lokal løndannelse.
Stillingen er på 37 timer om ugen, hvor arbejdstiden som udgangspunkt er placeret i hverdagene i dagtimerne.
Ansættelse er fra 1. august 2025 eller snarest muligt. Du vil referere til centerteamleder Zandra Olesen og være i tæt samarbejde med koordinator for visitationen Camilla Fogh.
I forbindelse med ansættelse vil der blive indhentet udvidet børne- og straffeattest samt reference.
Vil du vide mere?
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte koordinator Camilla Fogh på 21 55 86 90.
Søg via linket senest søndag den 15. juni 2025
Vi forventer at holde samtaler i uge 25 og glæder os til at møde dig.
Om Socialforvaltningen i Københavns Kommune
Socialforvaltningen i Københavns Kommune arbejder for at støtte udsatte borgere og familier samt borgere med handicap i at leve gode og selvstændige liv. Vi tilbyder sociale indsatser på tværs af aldersgrupper og målgrupper – fra børn og unge med behov for støtte til voksne med sociale udfordringer eller handicap.
Vi har klare faglige ambitioner om at hjælpe borgere frem mod øget trivsel og livsmestring. Dette sker gennem forebyggelse, behandling og specialiserede tilbud, der tilpasses den enkeltes behov. Fra d. 1. januar 2025 består SOF af seks driftscentre, fire administrative centre og et ledelsessekretariat, der arbejder tæt sammen om at sikre helhedsorienterede løsninger og høj faglighed.
Med en stærk tværfaglig tilgang og fokus på udvikling hjælper vi borgere med at møde hverdagens udfordringer og skabe nye muligheder.