Visitator (fysio-/ergoterapeut eller sygeplejerske) til myndighedsafdelingen Nord i afdeling for Udredning og Rehabilitering i Sundheds- og Omsorgsforvaltningen
Vil du være en del af en spændende udviklingsproces omkring nærvisitation jf. ældreloven? Vil du være med til at sikre, at københavnere får den rette hjælp og rehabilitering på det rette tidspunkt i sammenhængende og koordinerede forløb?
Så er det dig vi søger som visitator.
Københavnerne lever længere, og der bliver flere ældre med kroniske sygdomme og nedsat funktionsevne. Kortere indlæggelser og flere ambulante behandlinger betyder flere kommunale sundhedsopgaver, mere kompliceret pleje og flere borgerforløb på tværs af sektorer og på tværs af kommunens egne indsatser.
Afdeling for Udredning og Rehabilitering er en tværfaglig afdeling bestående af fysioterapeuter, ergoterapeuter, sygeplejersker, social - og sundhedsassistenter og socialpædagoger. Vi er 35 visitatorer, en faglig ressourceperson og to ledere. Vi dækker områderne Indre By/Østerbro, Bispebjerg/Nørrebro og Vanløse/Brønshøj/Husum. Det foregår som regel på cykel – med eller uden el.
Hos os vægter vi fællesskabet og humoren højt.
De primære arbejdsopgaver vil være at
- Sagsbehandle ansøgninger efter serviceloven indenfor personlig pleje og praktisk hjælp, pleje- og ældreboliger, midlertidige døgnophold, tekniske hjælpemidler og boligindretning m.m. samt bevilling af sundhedslovsindsatser
- Varetage visitationsbesøg i borgers hjem
- Udføre administrativ sagsbehandling
- Deltage i tværfaglige borgermøder med hjemme- og sygepleje
- Være ansvarlig for udredningsprocessen og igangsættelse samt varetagelse af borgers rehabiliteringsforløb (nuværende § 83a)
- Indgå i faglig sparring med kolleger og samarbejdspartnere i forhold til at formidle viden om det rehabiliterende arbejde
- Medvirke til at fremme tværfagligt samarbejde internt i afdelingen og på tværs af kommunen
- Sikre kontakt med interne og eksterne samarbejdspartnere, pårørende og borgere
- Udvikle nærvisitation i samarbejde med hjemmeplejen
- Deltage i tværfaglige borgermøder i hjemmeplejen.
Vores forventninger til dig
- Er professionel og fagligt dygtig, gerne med erfaring fra og/eller kendskab til myndighedsområdet
- Bidrager til et godt arbejdsfællesskab og arbejdsmiljø
- Medvirker til løbende at reflektere over egen praksis og ønsker at udvikle personlige og faglige kompetencer
- Har et godt overblik, kan arbejde selvstændigt, men også agere i en tværfaglig opgaveløsning og i et tværfagligt team
- Er handlekraftig og beslutningskompetent
- Har gode kommunikationsevner – både mundtligt og skriftligt, da du får en stor kontaktflade med mange forskellige samarbejdspartnere
- Er kyndig bruger af IT og gerne med kendskab til omsorgssystemet Cura.
Vi lægger desuden vægt på, at du har øje for helheder, og at du ser det naturligt at medinddrage relevante samarbejdspartnere i borgerforløb med udgangspunkt i borgers og pårørendes ønsker og behov.
Du bliver en del af en arbejdsplads med
- Stor selvstændighed i forhold til opgaveløsning
- Faglig sparring med kollegaer, faglig ressourceperson og leder
- Høj grad af tværfagligt samarbejde
- Et godt og stærkt arbejdsmiljø, som er baseret på høj faglighed, respekt for hinanden og hjælpsomhed
- Et grundigt introduktionsprogram
- Mulighed for hjemmearbejde
- Fokus på udvikling, så du inspireres og udfordres i dit daglige virke
- Et arbejde, hvor tværfaglighed og relationel koordinering er afgørende for rehabilitering- og visitationsopgaven, der tager udgangspunkt i borgerens ønsker og behov
- Fokus på nye forandringer, som den nye ældrelov kalder på – fx nærvisitation med tværfaglige borgermøder i hjemmeplejen.
Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og indenfor rammerne af Lokal Løndannelse.
Stillingen er på 37 timer ugentligt – vi arbejder ud fra flekstid, og arbejdstiden er fordelt på hverdage i dagtimerne. Stillingen er til besættelse den 1. august 2025 eller snarest herefter.
Visitationen Nord er beliggende på Helsingborggade 16, 2. sal, 2100 København Ø. Tæt ved Svanemøllen Station.
Mere information
Ønsker du yderligere oplysninger, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Pernille Hurni Christensen på 26 88 52 77 eller afdelingsleder Janne Hansen på 21 59 35 52.
Her kan du læse mere om Sundheds – og Omsorgsforvaltningen.
Søg via linket senest torsdag den 5. juni 2025
Samtaler vil finde sted den 17. juni.
Sammen med din ansøgning beder vi dig uploade dit CV.
Om Sundheds- og Omsorgsforvaltningen
Vores hverdag handler om mennesker. Se mere om vores hverdag på www.vores hverdag.kk.dk.