Virksomhedskonsulenter, beskæftigelseskonsulenter og peer to peer-mentorer til Jobcenter København – Center for Beskæftigelse og Erhverv

Søg jobbet

Undervisning
Fuldtid
Fastansættelse

Kan du bidrage med personlig drive, professionalisme og opbygge stærke relationer?

Vi søger nye kollegaer, som enten kan hjælpe med at få ledige akademikere i job, dagpengemodtagere i job eller uddannelse eller hjælpe sygedagpengemodtagere med tilbagevenden til job.

Hos Jobcenter København – Center for Beskæftigelse og Erhverv vil vi gerne sætte nye standarder for indsatsen med at hjælpe borgere videre i job eller uddannelse. Centret skal skabe nye synergier mellem den borgernære og den virksomhedsrettede indsats - og sikre et stærkt fokus på tilbagevenden til job for sygedagpengemodtagere.

I jobbet som virksomhedskonsulent skal du

  • understøtte borgere med at identificere egne færdigheder og jobønsker
  • brænde for at hjælpe borgere på sygedagpenge i jobrettede praktikker, opnå løntimer og komme i ordinært job
  • støtte borgere i deres jobsøgning
  • skabe motivation og forandring hos borgerne med et stærkt virksomhedsrettet fokus
  • være skarp i myndighedsrollen og møde borgeren med en anerkendende tilgang

I jobbet som beskæftigelseskonsulent skal du

  • afholde samtaler med borgere på dagpenge eller sygedagpenge
  • understøtte borgerne med relevante tilbud, opkvalificering og uddannelse 
  • motivere borgere til hurtigst muligt at blive selvforsørgende 
  • arbejde effektivt, målrettet og resultatorienteret
  • sikre progression og resultater hos den enkelte borger 

I jobbet som peer to peer-mentor skal du

  • understøtte ledige og sygemeldte borgere med funktionsnedsættelser med udgangspunkt i det, der udgør barrierer, men også styrker, hos den enkelte

Som Peer to peer-mentor er det en forudsætning, at du selv har en psykisk, kognitiv eller fysisk funktionsnedsættelse, da det at være peer to peer-mentor indebærer, at du kan bidrage med egne erfaringer.

Vi forventer, at du som medarbejder i Center for Beskæftigelse og Erhverv

  • har gode samarbejdsevner, er god til at kommunikere og er professionel i din opgaveløsning 
  • er omstillingsparat, fleksibel og kan prioritere dine opgaver 
  • er en god og hjælpsom kollega, der er opmærksom på dine kollegaers opgaver og trivsel 
  • er administrativt og IT-mæssigt velfunderet (det er en fordel, hvis du har kendskab til vores fagsystem Fasit) 
  • kan navigere i en omskiftelig hverdag med mange forandringer

Vi forestiller os, at du

  • har en relevant uddannelse/baggrund, samt kvalifikationer i forhold til beskæftigelsesområdet
  • kan arbejde i et jobcenter med et højt ambitionsniveau, hvor der forventes synlige resultater af din indsats   
  • kan samarbejde professionelt på alle niveauer med arbejdsgivere, ledige borgere, kollegaer og øvrige samarbejdspartnere 
  • er systematisk, kvalitetsbevidst og udstråler den professionalisme, som jobbet kræver 
  • kan fungere i en politisk styret organisation 

Arbejdspladsen du bliver en del af 
Vi har et attraktivt arbejdsmiljø præget af høj faglighed og en uformel omgangstone, og vi lægger vægt på en god trivsel i hverdagen. Det betyder, at medarbejderne har indflydelse på deres eget arbejde og de betingelser, arbejdet foregår under.

Du vil få en grundig oplæring og introduktion til arbejdspladsen og opgaverne igennem vores onbording program samt mulighed for løbende sparring med kollegaer og ledere.

Vi tilbyder et spændende og meningsfuldt arbejde i en organisation med omkring 600 medarbejdere. Center for Beskæftigelse og Erhverv er præget af høj faglighed og dygtige og engagerede kollegaer.

Ansættelsesvilkår 
Vi søger både fastansatte og midlertidigt ansatte kolleger. 
Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og inden for rammerne af lokal løndannelse.
Ansættelsesstedet er Gammel Køge Landevej 43, Valby.
Arbejdstiden udgør 37 timer ugentligt. 
Vi ønsker stillingerne besat den 1. februar 2026 eller snarest derefter.

Mere information  
Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte afdelingschef Sanja Saric på 40 33 81 72 eller afdelingschef Anne-Marie Svinth på 61 15 29 98.

Du bedes målrette din ansøgning til det relevante område, som du søger.

Søg via linket senest torsdag den 15. januar 2026
Vi forventer at holde samtaler i uge 4 og 5, og vi indkalder løbende til samtaler.

Om Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen    
I Beskæftigelse- og integrationsforvaltningen hjælper vi hver dag året rundt københavnere i job og uddannelse eller finder andre veje videre for borgere. Vi understøtter virksomhederne med at finde den rette arbejdskraft. Vi inddrager borgere, stiller konstruktive krav, og vi tror på, at vi sammen kan skabe fremskridt.
Vi er Danmarks største beskæftigelsesforvaltning, og vi er med til at sætte en høj standard på beskæftigelsesområdet ved at arbejde strategisk med udvikling af driften, servicedesign og nye digitale løsninger Vi har fokus på trivsel og har en kultur med høj faglighed, hvor der er plads til dine input og ideer.
Du kan læse mere om Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen her.