Vil du være med til at forme fremtidens økonomistyring i en politisk styret organisation?
Er du nysgerrig af natur? Har du lyst til at være med til at sætte skub i at modne og standardisere vores økonomistyring? Er du god til at bidrage til fællesskabet, sikrer en stabil drift, og have fokus på nye potentialer for forbedringer?
Hos os får du
- et team med værdifuld erfaring indenfor økonomistyring i det offentlige, der stiller høje krav til faglighed
- stærkt lederfokus på din kompetenceudvikling og vidensopbygning indenfor forvaltning, bevillingsstyring, økonomiske principper samt en forretningsforståelse på mange forskelligartede områder
- mulighed for at udvikle praktiske- og tekniske færdigheder i alt fra SAP-baserede økonomistyringssystemer, programmering, ekspertniveau i Excel til små AI-understøttede opgaver
- en karrierevej, hvor der altid er nye muligheder at kaste sig ud i, og hvor du både har mulighed for at påtage dig specialistrollen og generalistrollen
- et unikt indblik i en stor politiskstyret organisation med komplekse processer og arbejdsgange
- fleksibel arbejdsplads, gode kolleger, både storrumskontor og mulighed for at arbejde hjemme samt al den kaffe, du kan drikke
Har du lyst til at være med?
Uanset om du er nyuddannet eller har nogle års erfaring, kan du blive en del af vores team. Du bliver grundigt introduceret og oplært, og du vil hurtigt få ansvar for egne opgaver – altid med mulighed for sparring og støtte.
Vi forestiller os, at du motiveres af at arbejde med
- økonomistyring og ledelsesrapportering, herunder budgetter, prognoser og opfølgning
- analyseopgaver og beregninger, hvor du bidrager til et stærkt beslutningsgrundlag
- tilskudsstyring både i samarbejde med kolleger og i dialog med de udførende kontorer, hvor vi understøtter deres primære opgaver vedrørende tilskud
Er du en mere erfaren profil, vil du få mulighed for hurtigt at træde ind i rollen som økonomipartner. Her får du en koordinerende og rådgivende funktion på tværs af forretningsområder med ansvar for at modne og standardisere vores budget- og prognoseprocesser i tæt samarbejde med teamleder og kolleger.
Vi tilpasser dine opgaver, så de matcher både dine kompetencer, ambitioner og teamets behov.
Om dig
Du har en god talforståelse og trives med at arbejde analytisk og struktureret – og du sætter samtidig pris på samarbejde og dialog. Du er nysgerrig, engageret og kan lide at finde løsninger, der både giver mening i Excel og i virkeligheden.
Vi lægger vægt på, at du
- har lyst til at udvikle dig både fagligt og personligt
- har faglig integritet og tager ansvar for dine opgaver
- kan formidle økonomiske og komplekse problemstillinger klart og enkelt
- har en relevant samfundsvidenskabelig eller økonomisk uddannelse – fx cand.polit., cand.oecon., cand.merc. eller lignende
Du behøver ikke kunne det hele fra start – det vigtigste er, at du har motivationen og nysgerrigheden til at lære og bidrage.
Om os
Decentral Økonomistyring er en del af Center for Økonomi, Digitalisering og Organisation. Vi varetager opgaver der bredt er knyttet til økonomistyring hos staben CØDO, Borgerservice, Myndighed og Tilskud.
Fokus er på at servicere og rådgive de budgetansvarlige chefer ud fra et kvalitetssikret og solidt økonomistyringsoverblik. Kontoret står også for at levere en forretningsnær drift, udvikling og analyse af centrenes økonomier.
Du vil blive en del af et team bestående af to teamledere og 35 kolleger, hvor vi er et godt miks af forskellige fagligheder. Vi bidrager alle til et konstruktivt og velfungerende samarbejde, hvor mange små hjul sikrer, at de store hjul kører effektivt og smidigt.
Løn- og ansættelsesvilkår
Stillingen er på 37 timer om ugen, og du ansættes efter gældende overenskomst. Vi ønsker stillingen besat hurtigst muligt og senest pr. 1. oktober 2025. Din arbejdsplads er i Nyropsgade 3 i København V. Vi arbejder i aktivitetsbaseret kontor og har fleksible arbejdspladser. Vi vægter mulighed for et fleksibelt arbejdsliv og derfor kan møde- og gåtider variere efter alt efter dine arbejds- og ansvarsområder og dine behov. Der er er mulighed for at aftale en ugentlig hjemmearbejdsdag. Vi indhenter reference i forbindelse med ansættelsen.
Vil du at vide mere?
Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte teamleder Kim Mosegaard på 23 82 12 14 (afholder ferie og træffes derfor til og med den 12. juli og igen fra den 11. august).
Søg via linket senest onsdag den 20. august 2025
Vi froventer at afholde 1. samtaler mandag den 25. august og 2. samtaler torsdag den 28. august. Der vil være en mindre case i forbindelse med 2. samtale.
Kultur- og Fritidsforvaltningen
Kultur- og Fritidsforvaltningen er Danmarks største kulturforvaltning. Vores arbejdsopgaver spænder bredt fra idræt, kultur og borgerservice til huslejenævn, folkeregister, vielser og afvikling af valg og folkeafstemninger. I Kultur- og Fritidsforvaltningen arbejder vi for at skabe de bedste rammer for kultur- og fritidslivet i København - og i samarbejde med københavnerne at skabe en by, der lever og udvikler sig. Vi er en politisk ledet organisation og har til opgave at understøtte og udleve politiske beslutninger. Alt sammen med det overordnede formål at give københavnerne et bedre kultur- og fritidsliv og være en åben og professionel indgang til Københavns Kommune.