Udviklingsorienteret teamleder til kontoret Regnskab

Søg jobbet

Ledelse
Fuldtid
Fastansættelse

Udviklingsorienteret teamleder med lyst til at arbejde med integrationer til kommunens økonomisystem, systemejerskaber og IT-projekter.

Københavns Kommune har som landets største kommune et stort og komplekst systemlandskab. Som teamleder har du og et team på ca. 10 medarbejdere procesansvaret for systemintegrationer til kommunens økonomisystem (SAP) samt systemejerskab for en række betalingsløsninger. Dertil kommer bistand til og ansvar for udvikling af digitale løsninger på tværs af kontoret.

Det er komplekse opgaver, der kræver stor koordinering, systemforståelse og tæt samarbejde med funktionsspecialister i kommunens SAP Kompetencecenter, kolleger i forretningen og eksterne samarbejdspartnere. Du bliver en del af kontor for Regnskab, som leverer regnskabsydelser til hele Københavns Kommune. Vi er ca. 35 medarbejdere fordelt på tre teams, som arbejder tæt sammen på tværs af kontoret.

Du bliver leder for et team af erfarne og specialiserede medarbejdere, som arbejder meget selvstændigt og ofte med stor faglig dybde. Vi søger en ambitiøs og løsningsorienteret leder, som har lyst til at være en nærværende sparringspartner, kompetenceudviklende og med et godt blik for trivsel i dagligdagen.

Stillingen kræver evne til at navigere i en stor, kompleks og politisk styret organisation som Københavns Kommune. Forståelse for samspillet mellem faglige behov, tekniske løsninger og organisatoriske rammer er vigtig. Vi har stort brugerfokus med vægt på det gode samarbejde. Det indebærer en tydelig og transparent forventningsafstemning i forhold til teamets mange projekter.

Centrale opgaver i stillingen
Faglig ledelse og sparring

  • Understøtte arbejdet med integrationsprojekter ift. faglig sparring, interessenthåndtering og løbende evaluere og udvikle metoder, tilgange mv.
  • Understøtte arbejdet med systemejeropgaver – herunder faglig sparring, løse selvstændige opgaver som systemejende leder mv.
  • Faglig koordinering, prioritering, sparring og opfølgning i forhold til teamets øvrige opgaver

Strategisk ledelse og udvikling

  • Bidrage til at sætte retning for teamets rolle i forhold til procesejerskabet for integrationsprojekter
  • Bidrage til at styrke teamets systemejerskaber med fokus på governance og compliance
  • Bidrage til kontorets målbillede og retningen for kontorets arbejde i samarbejde med ledergruppen
  • Tage del i den løbende forbedring og udviklingsaktiviteter i kontoret rettet mod vores kerneopgave med at sikre rigtigheden af Københavns Kommunes balance

Hvem er du?
Ideelt set er følgende kompetencer alle centrale for at lykkes i rollen, men indledningsvis kan mindre også gøre det, og så bygger vi på løbende. Vi foretrækker en kandidat med forudgående ledelseserfaring og meget gerne med kommunal erfaring/indsigt.

  • Analytisk sans og evne til at skabe struktur og overblik:
    Du evner at forstå og oversætte komplekse faglige problemstillinger til konkrete planer, prioriteringer og handlinger. En systematisk tilgang til opgavestyring og kapacitetsvurdering er vigtig. Stillingen forudsætter evnen til at bevare overblik og træffe beslutninger eller vejlede om beslutninger i situationer med mange aktører, høj kompleksitet og forskelligartede interesser. Stillingen kræver desuden mod til at stå på mål for beslutninger og balancere hensyn.
  • Stærke samarbejds- og relationskompetencer:
    Rollen indebærer ledelse af specialiserede medarbejdere med høj grad af fagligt ansvar. Det kræver evne til at skabe tillid, understøtte faglig autonomi og fastholde en fælles retning – også i et team med meget forskellige opgaver og begrænset daglig kontakt.
  • Kommunikative evner og forståelse for interessentledelse:
    Stillingen kræver evne til at kommunikere klart og skabe fælles forståelse – både internt i teamet og i samarbejdet med forvaltningerne og eksterne parter.
  • Udviklingsorientering og læringsparathed:
    Rollen forudsætter en tilgang præget af nysgerrighed, forbedringsvilje og refleksion. Der skal arbejdes kontinuerligt med udvikling af opgaver, roller og samarbejdsformer – ofte i en foranderlig kontekst.

Hvad kan vi tilbyde dig?

  • Mulighed for at udvikle dig og gøre en forskel for vores brugere
  • Kollegaer og ledere som har fokus på det gode samarbejde og høj medarbejdertilfredshed
  • Et uformelt arbejdsmiljø hvor vi er ambitiøse på vores faglighed og opgaveløsning
  • Afvekslende opgaver og mulighed for indflydelse
  • Mulighed for kurser og kompetenceudvikling i jobbet
  • Fleksibilitet i forhold til arbejdstider og hjemmearbejdsdage
  • Aktivitetsbaseret indretning med plads til både samarbejde og fordybelse
  • En moderne arbejdsplads tæt på Fuglebakken Station med kantine- og massageordning

Ansættelsesvilkår
Stillingen er på 37 timer om ugen med ønsket tiltrædelse den 1. januar 2026. Løn- og ansættelsesvilkår følger gældende overenskomst med mulighed for forhandling af tillæg efter kvalifikationer.

Vil du vide mere?
Kontakt kontorchef Pia Jensen på 20 54 26 53, hvis du har spørgsmål.

Søg via linket senest fredag den 7. november 2025
Vi afholder samtaler i uge 46 og 47, og der vil være personlighedstest mellem første og anden samtale.

Koncernservice er en professionel serviceorganisation
I Koncernservice har vi et stærkt fagligt miljø med kompetente og specialiserede medarbejdere inden for finans, økonomi, løn, indkøb, ESG, forsikring, HR og personalejura. Vi udvikler konstant vores kompetencer og faglighed for at kunne forenkle arbejdsgangene, når vi etablerer nye teknologiske løsninger på tværs af kommunen. Og vi insisterer på, at vores løsninger skaber en reel effekt hos vores brugere på den længere bane. Vi er ca. 700 medarbejdere, der løbende er i dialog med kommunens syv forvaltninger og ca. 45.000 medarbejdere. Vi er med andre ord et administrativt samlingspunkt, der skal sikre en effektiv og intuitiv digital administration for hele Københavns Kommune. Mød os på www.koncernservice.kk.dk.