Udviklingsorienteret skolepædagog til Vesterbro Ny Skole
Vil du være med til at skabe en skole, der er baseret på viden om børns grundlæggende behov, og hvor børns hverdag er så motiverende og meningsfuld, at de ikke vil hjem, når skoledagen slutter?
Da vi udvider vores resursecenter, søger vi en skolepædagog til fast deltidsstilling på mellemtrinnet eller i udskolingen, der sammen med resten af vores medarbejdere og ledelsen vil fortsætte den spændende og vigtige udvikling af skolen i tæt samarbejde med børne- og skoleforsker Louise Klinge.
Hvem er du?
Vi søger en engageret og dygtig pædagog, der
- kan se sig selv i visionen ovenfor og kan navigere og trives i, at vi er i en udviklingsproces med foranderlighed
- har et ressourceorienteret børnesyn og blik for inddragelse af børnenes stemme
- har en relationskompetent praksis og en positiv og anerkendende tilgang til børnene
- kan skabe gode inkluderende læringsfællesskaber til gavn for alle børn
- bidrager aktivt til teamsamarbejdet, og forstår værdien af et velfungerende team
- bidrager til varetagelse af skolens øvrige opgaver, herunder tilsyn, projektuger, temadage, ture ud af huset m.m.
- ser styrken i forskellighed og fælles forpligtelser samt af fælles forberedelse
- er engageret i at samarbejde med forældrene om børnenes trivsel og læring
Hvem er vi?
Vi en firsporet skole med 850 skønne og videbegærlige børn og 100 dygtige og engagerede pædagogiske medarbejdere i skolen og KKFO'en. Forældregruppen er kendetegnet ved et stort engagement i skolens virke.
Vi er bl.a. optaget af, at Vesterbro Ny Skole er en god skole for alle – både børn og voksne. Når børn bruger tusindvis af timer på deres skoleliv, så skal skolen gøre sig umage for at forstå deres behov, og lærere og pædagoger skal have de bedst mulige betingelser for at kunne understøtte børnenes læring og trivsel. Derudover er vi optaget af, at
- relationskompetent praksis er vores fælles fundament, fordi trivselsfremmende og udviklingsstøttende samspil uden skældud er afgørende for alle børns trivsel og udvikling, både socialt, fagligt og personligt – i alle stillinger betragtes faglighed som det at skabe udbytterige møder mellem børn og fagligt indhold, sådan at viden om og interesse i børn, er lige så betydningsfuldt som viden om faget
- udviklingen af skolen tager afsæt i seks grundlæggende behov, som Louise Klinge gennem sin forskning har identificeret, og som man tværvidenskabeligt kan konkludere, at alle børn og unge har brug for at få understøttet – det drejer sig om tryghed, autonomi, kompetence, samhørighed, sundhed og at bidrage
- vi med udgangspunkt i al den gode praksis der allerede er på skolen arbejder i retning af mere projektbaseret læring, leg og bevægelse og fleksibel mødetid – på længere sigt vil vi også i højere grad inddrage kerneelementer som aldersblanding, fysiske rammer, udeskole og natur samt skolemad i udviklingen af skolen
- inddrage børnenes stemme og at børnene i højere grad oplever, at det er deres skole og tager medansvar for et godt læringsmiljø, gode pauser og det fysiske miljø på skolen
- vi som professionelle læringsfællesskaber i teamene bidrager til at skabe og vedligeholde gode inkluderende læringsfællesskaber til gavn for alle børn
- forældresamarbejde er et partnerskab mellem skole og hjem, som understøtter børnenes læring og trivsel
Ansættelsesvilkår
Ansættelsesgrad er 80%. Vi ønsker, at du kan starte den 1. oktober 2025. Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og indenfor rammerne af lokal løndannelse. I forbindelse med ansættelsen indhenter vi børne- og straffeattest og tager referencer.
Yderligere oplysninger
For yderligere information er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Lana Gindesgaard på 30 30 40 22 eller afdelingsleder Ann Koppel på 20 13 38 07. Se også skolens hjemmeside.
Sammen med din ansøgning beder vi dig vedhæfte CV og uddannelsesbevis.
Søg via linket senest søndag den 10. august 2025
Vi holder samtaler tirsdag den 19. august.