Udviklingsorienteret børnehaveklasseleder til Vesterbro Ny Skole

Søg jobbet

Ledelse
Fuldtid
Fastansættelse

Vil du være med til at skabe en skole, der er baseret på viden om børns grundlæggende behov, og hvor børns hverdag er så motiverende og meningsfuld, at de ikke vil hjem, når skoledagen slutter?

Da vi udvider årgangen på kommende børnehaveklasse med endnu en klasse, søger vi en medarbejder til en fast stilling. Du vil sammen med resten af vores medarbejdere og ledelsen fortsætte den spændende og vigtige udvikling af skolen i tæt samarbejde med børne- og skoleforsker Louise Klinge.

Vi søger en dygtig børnehaveklasseleder, som brænder for at bringe sin faglighed i spil, bl.a. gennem projektbaseret læring og spændende undervisning, der tilgodeser børns grundlæggende behov.

Hvem er vi?
Vi en firsporet skole med 850 skønne og videbegærlige børn og 100 dygtige og engagerede pædagogiske medarbejdere i skolen og KKFO’en. Forældregruppen er kendetegnet ved et stort engagement i skolens virke.

Vi er bl.a. optaget af, at

  • Vesterbro Ny Skole er en god skole for alle, både børn og voksne – når børn bruger tusindvis af timer på deres skoleliv, så skal skolen gøre sig umage for at forstå deres behov, og lærere og pædagoger skal have de bedst mulige betingelser for at kunne understøtte børnenes læring og trivsel
  • relationskompetent praksis er vores fælles fundament, fordi trivselsfremmende og udviklingsstøttende samspil uden skældud er afgørende for alle børns trivsel og udvikling, både socialt, fagligt og personligt – i alle stillinger betragtes faglighed som det at skabe udbytterige møder mellem børn og fagligt indhold, sådan at viden om og interesse i børn, er lige så betydningsfuldt som viden om faget
  • udviklingen af skolen tager afsæt i seks grundlæggende behov, som Louise Klinge gennem sin forskning har identificeret, og som man tværvidenskabeligt kan konkludere, at alle børn og unge har brug for at få understøttet – det drejer sig om tryghed, autonomi, kompetence, samhørighed, sundhed og at bidrage.
  • vi med udgangspunkt i al den gode praksis, der allerede er på skolen, arbejder i retning af mere projektbaseret læring, leg og bevægelse og fleksibel mødetid – på længere sigt vil vi også i højere grad inddrage kerneelementer som aldersblanding, fysiske rammer, udeskole og natur samt skolemad i udviklingen af skolen
  • inddrage børnenes stemme og at børnene i højere grad oplever, at det er deres skole, og tager medansvar for et godt læringsmiljø, gode pauser samt det fysiske miljø på skolen
  • vi som professionelle læringsfællesskaber i teamene bidrager til at skabe og vedligeholde gode inkluderende læringsfællesskaber til gavn for alle børn
  • forældresamarbejde er et partnerskab mellem skole og hjem, som understøtter børnenes læring og trivsel

Vi søger en engageret og dygtig medarbejder, der

  • kan se sig selv i visionen ovenfor og kan navigere og trives i, at vi er i en udviklingsproces med foranderlighed
  • har et ressourceorienteret børnesyn og blik for inddragelse af børnenes stemme
  • har en relationskompetent praksis og en positiv og anerkendende tilgang til børnene
  • kan skabe gode inkluderende læringsfællesskaber til gavn for alle børn
  • bidrager aktivt til teamsamarbejdet – og forstår værdien af et velfungerende team
  • ser styrken i forskellighed og fælles forpligtelser samt af fælles forberedelse
  • er kreativ og motiverende i sin undervisning
  • er engageret i at samarbejde med forældrene om børnenes trivsel og læring

Ansættelsesvilkår 
Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes i henhold til kvalifikationer og gældende overenskomst mellem kommunen og den relevante faglige organisation. 
Arbejdstiden udgør 37 timer ugentligt.  
Vi ønsker stillingen besat den 1. august 2025.  
I forbindelse med ansættelsen indhenter vi børne- og straffeattest samt referencer.

Mere information  
Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Ane Steensbæk Nielsen på 24 96 19 82.

Se også skolens hjemmeside vesterbronyskole.aula.dk.

Ansøgningen bedes vedlagt CV samt bevis for pædagoguddannelse.

Der vil være en opgave i forbindelse med samtalerne.

Søg via linket senest onsdag den 4. juni 2025
Samtaler tirsdag den 10. juni 2025

Københavns Kommune ser mangfoldighed som en ressource og værdsætter, at medarbejderne hver især bidrager med deres særlige baggrund, personlighed og evner.