Udviklingskonsulent til Stab og Strategi til nøgleposition mellem ledelse og forretning
Vil du være med til at sætte den strategiske dagsorden for et stort udviklingskontor i Koncernservice?
Vi søger en udviklingskonsulent til portefølje- og økonomistyring. Du bliver en del af kontor for Automatisering og Udvikling, som har fokus på at levere brugervenlige administrative services til vores kolleger i hele Københavns Kommune. Vi er fem teams, som arbejder tæt sammen.
Dine opgaver
Vi søger en kollega, som kan varetage økonomistyringen for Center for Løn og Personale i tæt samarbejde med ledelsen. Vi ønsker også at styrke koblingen mellem økonomien og vores mange udviklingsprojekter ved at arbejde mere aktivt med porteføljestyring. Din arbejdstid vil blive fordelt nogenlunde ligeligt mellem økonomi- og porteføljestyring.
Dine opgaver vil for eksempel være at
- drive den løbende budgetopfølgning i samarbejde med kontorets projektledere og systemejere
 - udarbejde prognoser for udgifterne på vores store udgiftsområder, fx lønbudget og IT-systemer
 - levere bidrag til samarbejdspartnere i Økonomiforvaltningen, fx i forbindelse med årsafslutning
 - skrive beslutningsoplæg til ledelsen om vores økonomiske råderum
 - indhente og formidle status på igangværende projekter
 - bistå ledelsen med prioritering af forslag til nye projekter
 - følge op på realiserede gevinster i afsluttede projekter
 
Det vil være dig, som selvstændigt planlægger og udfører opgaverne. Der vil derfor være rig mulighed for at tage ansvar og forme opgaverne i takt med, at du lærer os og din rolle at kende. Samtidig tilbyder vi en grundig oplæring og løbende sparring med både din teamleder og kollegaerne i dit team.
Hvem er du?
Vi forestiller os, at du har en relevant videregående uddannelse og gerne et par års erfaring med lignende opgaver. Det vigtigste er dog, at du er lærenem, selvstændig, detaljeorienteret og har lyst til at arbejde med økonomi- og porteføljestyring i en stor og kompleks organisation. Kendskab til offentlig økonomistyring er en fordel, men ikke et krav, da du vil blive lært op i vores IT-systemer og processer.
Den ideelle kandidat er
- ansvarsbevidst, pålidelig og serviceorienteret
 - detaljeorienteret og har god talforståelse
 - god til at planlægge, koordinere og eksekvere
 - hurtig til at tilegne sig ny viden og forstå komplekse sammenhænge
 - god til at kommunikere klart både skriftligt og mundtligt
 - dygtig til at fremme godt samarbejde og interessenthåndtering
 
Hos os får du
- mulighed for at udvikle dig og gøre en forskel for vores brugere
 - kolleger og ledere, som har fokus på det gode samarbejde og høj medarbejdertilfredshed
 - et uformelt arbejdsmiljø, hvor vi er ambitiøse på vores faglighed og opgaveløsning
 - afvekslende opgaver og mulighed for indflydelse
 - mulighed for kurser og kompetenceudvikling i jobbet
 - fleksibilitet i forhold til arbejdstider og mulighed for hjemmearbejdsdage
 - aktivitetsbaseret indretning med plads til både samarbejde og fordybelse
 - en lokation tæt på offentlig transport (lige ved Fuglebakken S-togstation)
 
Ansættelsesvilkår
Tiltrædelse den 1. februar 2025 eller efter aftale. Jobbet er i udgangspunktet fuldtid, men deltid er en mulighed. Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes i henhold til kvalifikationer og gældende overenskomst mellem kommunen og den relevante faglige organisation.
Husk at uploade eksamenspapirer med karakterer. Hvis du har en kandidatuddannelse, så vedlæg også gerne bachelordokumentation.
Yderligere information  
Kontakt teamleder Camilla Skou Hansen på 23 64 84 08 eller udviklingskonsulent Nadia Grønbech Hansen på 24 96 98 73 for mere information.   
Søg via linket senest søndag den 23. november 2025
Vi afholder to samtalerunder i uge 48-50. Du kan forvente en case-opgave til 2. samtale.
Koncernservice er en professionel serviceorganisation
I Koncernservice har vi et stærkt fagligt miljø med kompetente og specialiserede medarbejdere inden for finans, økonomi, løn, indkøb, ESG, forsikring, HR og personalejura. Vi udvikler konstant vores kompetencer og faglighed for at kunne forenkle arbejdsgangene, når vi etablerer nye teknologiske løsninger på tværs af kommunen. Og vi insisterer på, at vores løsninger skaber en reel effekt hos vores brugere på den længere bane. Vi er ca. 700 medarbejdere, der løbende er i dialog med kommunens syv forvaltninger og ca. 45.000 medarbejdere. Vi er med andre ord et administrativt samlingspunkt, der skal sikre en effektiv og intuitiv digital administration for hele Københavns Kommune. Mød os på www.koncernservice.kk.dk.