Uddannet pædagog til barselsvikariat som hjemmevejleder hos § 85-støtte, Ledsagelse- og Kontaktperson i Center for Aktivitet, Beskæftigelse og Støtte i Egen Bolig

Søg jobbet

Pædagogik
Fuldtid
Tidsbegrænset job (vikariater, projektstillinger mv.)

Er du uddannet pædagog, og brænder du for at understøtte unge og voksne menneskers udvikling?
Brænder du for at støtte borgere i hverdagssituationer, praktiske opgaver i hjemmet, motiverende samtaler, ledsage til møder, komme ud i sociale fællesskaber og tættere på beskæftigelse?

Så bliv en del af et supergodt team i Bostøtte+ i Center for Aktivitet, Beskæftigelse og Støtte i Egen Bolig for voksne med autisme, som bor i egen bolig.

Vi har en medarbejder, der går på barsel, derfor er der nu en mulighed for at blive vejleder i et lille, men stærkt og fagligt team med tæt borgerkontakt til borgere, der bor i hele København.

Hjemmevejlederne
Vores team har udgangspunkt på adressen Vibevej 9 i København NV.

Målgruppen til Bostøtte+ er voksne over 18 år med en autismediagnose, som bor i egen bolig. Borgerne har behov for støtte og hjælp til udvikling af færdigheder (SEL § 85) og behov for praktisk hjælp og støtte til nødvendige opgaver i hjemmet (SEL § 83). Fordelen for borgerne er, at det bliver et team af få, kendte personer, der kommer i borgers hjem. Formålet med indsatsen er desuden, at flere borgere støttes i egen bolig, og at behov for længerevarende støtte i fx et botilbud forebygges.

Din rolle består i, at du skal understøtte, vejlede og motivere, så borgerne får den rette hjælp til deres udfordringer. Din opgave vil være at støtte borgere i forskellige indsatser i egen bolig eller ledsagelse til fx lægebehandling, møder i jobcenter, netværkstilbud etc. Borgerne er også tilknyttet et online gruppeforløb en gang ugentligt, hvor du sammen med dine kollegaer på skift vil facilitere gruppeforløbet i tidsrummet fx kl. 19-20.00 på hverdage.

Du skal kunne se dig selv i en støttende rolle, hvor din vigtigste opgave ligger i det motiverende og vejledende. I Borgercenter Handicap arbejder vi ud fra en rehabiliterende tilgang.

Vi leder efter dig, som

  • er uddannet pædagog
  • har stort fagligt overblik og god til at strukturere dine arbejdsopgaver
  • gerne har erfaring i arbejdet med unge og voksne borgere med autisme
  • kan arbejde i respektfuldt samarbejde med borgere og pårørende
  • kan arbejde selvstændigt indenfor dit fagområde
  • kan indgå i et tværfagligt samarbejde med kollegaer og samarbejdspartnere
  • er stabil og har en positiv tilgang til dit arbejdsliv
  • kan bruge din faglighed i samarbejdet med mennesker, der har brug for støtte
  • kan arbejde rehabiliterende med borgerne
  • ser muligheder frem for begrænsninger og du kan lide at arbejde i et spændende og afvekslende job i et dynamisk team

Om stillingen
Du kan forvente, at arbejdstiderne ligger i hverdage i tidsrummet fra kl. 08.00 til ca. 18.00. Én gang om ugen får borgerne leveret støtte i online gruppe, så du må forvente arbejdstider engang i mellem ca. til kl. 20.00.

Dine nærmeste samarbejdspartnere er dine kollegaer i teamet og leder af Bostøtte. Men du har også samarbejde med sagsbehandlere, vejledere og øvrige koordinatorer i Støtte Ledsagelse og Akuttilbud. Vi har en forventning om, at du kan understøtte metodeudvikling indenfor handicapområdet og skabe en høj borgertilfredshed med opgaveløsningen.   

Om Center for Aktivitet, Beskæftigelse og Støtte i Egen Bolig
I Center for Aktivitet, Beskæftigelse og Støtte i Egen Bolig har vi til opgave at understøtte københavnere med handicap, og psykiske udfordringer, så den enkeltes ressourcer aktiveres og borgerne opnår et aktivt, meningsfyldt og selvstændigt liv med sociale fællesskaber og gennemførelse af uddannelse.

Vi tilbyder

  • en spændende arbejdsplads i forandring med udvikling af helt nye tilbud, hvor du kan være med til at udvikle din funktion og sætte dit præg
  • et job med spændende og skiftende arbejdsopgaver i tæt samarbejde med kollegaer, afdelingsledere, koordinatorer og øvrige samarbejdspartnere
  • et arbejde med fokus på at sikre udvikling sammen med borgerne ved at arbejde med det, der virker
  • samarbejde med superdygtige og engagerede kollegaer i afdeling Støtte Ledsagelse og Akuttilbud
  • et arbejdsmiljø med en uformel tone, en varieret og spændende arbejdsdag og fleksible arbejdstider med brede rammer for tilrettelæggelse af arbejdsopgaverne
  • faglig sparring og kompetenceudvikling

Løn- og ansættelsesforhold
Løn og ansættelse er i henhold til gældende overenskomst og efter principper om lokal løndannelse. Stillingen ønskes besat snarest muligt eller den 1. juli 2025 og er en fuldtidsstilling på 37 timer om ugen. Vi indhenter referencer fra tidligere ansættelser i forbindelse med ansættelsen.

Yderligere oplysninger
Vil du vide mere om stillingen, kan du kontakte tilbudsleder Christine Pehrson på 21 66 47 04, afdelingsleder Mikkel Primdahl på 40 42 83 59 eller socialfaglig koordinator Rikke Møller Eriksen på 29 74 23 81.

Søg via linket senest mandag den 26. maj 2025
Vi holder ansættelsessamtaler onsdag den 28. maj.