Tværgående driftskoordinator til bygningsdrift og ejendomme til indkvartering af flygtninge og fordrevne i København
Vil du være med til at sikre de bedst mulige fysiske rammer for flygtninge og fordrevne i København?
Har du overblik, teknisk forståelse og flair for koordinering?
Så er det måske dig, vi søger som vores nye driftskoordinator.
I Jobcenter København – Sprog og Integration vi hjælper nyankomne flygtninge og familiesammenførte i job og uddannelse. Jobcenter København har aktuelt ansvaret for at indkvartere ca. 3.000 flygtninge og fordrevne fra Ukraine. Beboerne er midlertidigt indkvarteret på forskellige lokationer i kommunen − fra lejligheder og hoteller til ombyggede kontorbygninger og tidligere plejehjem. Aktuelt råder kommunen over otte hovedindkvarteringslokationer, ca. 15 mindre lokationer, ca. 240 lejligheder og en hotelaftale.
Som følge af en øget mængde bygninger og dermed ejendomsdrift relateret til indkvarteringen af flygtninge og fordrevne, søger vi en tværgående driftskoordinator, der kan tage ansvar for både opbygning, koordinering, tilsyn og løbende opfølgning på vores ejendomsdrift.
Dine primære opgaver vil omfatte afholdelse af planlagte drifts- og opfølgningsmøder med lokale driftsfolk med inputs og opmærksomheder indhentet fra de daglige ledere på lokationerne, overblik og opfølgning på diverse igangsatte projekter på lokationerne samt sikring af overholdelse af ejendoms- og brandregulativer. Du skal også deltage i indflytningssyn på nye eksterne adresser.
Centrets opgaver koblet til din opgaveportefølje
Enheden er en del af Jobcenter København – Sprog og Integration, som foruden varetagelse af den midlertidige indkvartering af flygtninge og fordrevne varetager en bred vifte af opgaver på integrationsområdet.
Din rolle som tværgående driftskoordinator
Du vil indgå i samarbejde med din nærmeste leder og kolleger med fokus på bygningernes aktuelle tilstand, udfordringer og forbedringsmuligheder. Du er ansvarlig for at koordinere og følge op med samarbejdspartnere og varetage selvstændigt ansvar for opdatering og vedligehold på specifikke områder.
Den kommunale indkvartering
De forskellige indkvarteringslokationer, af meget varierende karakter, huser hver især op til ca. 450 beboere, som typisk deler fællesfaciliteter som køkkener, bad og toilet. Den samlede afdeling for indkvarteringen har mange forskelligartede opgaver, der spænder vidt. Stillingen bidrager til kerneopgaven 'at sikre de bedst mulige rammer om et sikkert sted at være og bo' og har samtidig fokus på optimal udnyttelse af kommunens indkvarteringskapacitet.
Opgaver i Bygningsdrift Indkvartering
Enhedens opgave er at have overblik over den fulde ejendomsportefølje og alle de afledte opgaver ifm. drift og anvendelse af bygningerne. Dertil hører også opgaver omkring indhentelse af tilbud, økonomi, indkøb og lagerstyring.
Dine primære opgaver
Du vil være bindeleddet mellem de daglige ledere på lokationerne, kommunens tekniske samarbejdspartnere og øvrige aktører. Dine opgaver vil bl.a. inkludere
- afholdelse af faste drifts- og opfølgningsmøder med lokale driftsfolk, baseret på input fra de daglige ledere
- koordinering og opfølgning på drift, vedligehold, istandsættelse og ombygning
- tilsyn med bygningernes generelle stand – inklusive Igangsætning og opfølgning på opgaver af forebyggende karakter
- miljøledelse, herunder affaldssortering, overvågning af energiforbrug, cykeloprydning m.v.
- samarbejde med Københavns Ejendomme og håndværkere ved fejludbedringer
- deltagelse i indflytningssyn, besigtigelser og opstartsplanlægning ved nye indkvarteringssteder
Om dig
Vi forestiller os, at du har en håndværksmæssig baggrund eller tilsvarende erfaring med bygningsdrift, og at du
- har stærke koordineringsevner og arbejder struktureret og selvstændigt
- har erfaring med vedligehold og drift af bygninger
- er god til at samarbejde og kommunikere med mange aktører – internt som eksternt
- er vant til at arbejde IT-baseret – bl.a. til indkøb og dokumentation
- er kommunikativ stærk både på skrift og i tale
- har erfaring med opgavestyring og kan sikre fremdrift i projekter
- erfaring med at samarbejde med Københavns Ejendomme er en fordel
Personlige egenskaber
Vi lægger vægt på, at du
- har et stærkt samarbejdsgen og kan agere professionelt i et komplekst felt
- er systematisk og har sans for både detaljer og helhed
- udviser ansvarlighed
- formår at skabe overblik over igangværende processer til brug for ledelsen
- er motiverende og bidrager aktivt til et godt arbejdsmiljø
Vi tilbyder
En alsidig og meningsfuld stilling med stor samfundsmæssig betydning. Du bliver en del af en organisation med høje faglige ambitioner, og du vil arbejde tæt sammen med engagerede kolleger i en hverdag præget af både drift og udvikling.
Ansættelsesvilkår
Vi ønsker, at du kan starte hurtigst muligt og senest den 1. januar 2026. Ansættelsesstedet er Emdrupvej 72, i København NV. Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til gældende aftaler mellem KL og FOA. Lønnen afhænger af dine kvalifikationer. Vi indhenter referencer i forbindelse med ansættelsen.
Yderligere oplysninger
Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte afdelingschef Lone Elisabeth Binder på 23 70 20 52 eller nærmeste leder Maria Tsomanis på 24 98 51 85.
Søg via linket senest tirsdag den 11. november 2025
Vi planlægger at afholde 1. samtaler torsdag den 13. november og 2. samtaler onsdag den 19. november.
Om Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen
I Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen hjælper vi hver dag året rundt københavnere i job og uddannelse eller finder andre veje videre for borgerne. Vi understøtter virksomhederne med at finde den rette arbejdskraft. Vi inddrager borgerne, stiller konstruktive krav, og vi tror på, at vi sammen kan skabe fremskridt. Vi er Danmarks største beskæftigelsesforvaltning, og vi er med til at sætte en høj standard på beskæftigelsesområdet ved at arbejde strategisk med udvikling af driften, servicedesign og nye digitale løsninger. Vi har fokus på trivsel og har en kultur med høj faglighed, hvor der er plads til dine input og idéer.