Tre sikkerhedskonsulenter til Østdanmark (tidsbegrænset)
Søg jobbet
Vi søger nye engagerede kollegaer til ansættelse pr. 1. august 2025 eller snarest derefter.
Om Teamet
Vi udvider teamet af sikkerhedskonsulenter i Hovedstaden, da vi på sigt også skal til at dække Region Østdanmark. Vi har kontor på Nørrebro i København, men kommer til at dække alle 46 kommuner i Region Østdanmark. Mange arbejdsdage vil derfor fysisk være rundt omkring på Sjælland og øer.
Om sikkerhedskonsulentordningen
Arbejdet med æresrelaterede konflikter er et højt politisk prioriteret område i forsat udvikling, og sikkerhedskonsulenternes arbejde er en vigtig del af regeringens indsats på området.
Sikkerhedskonsulenterne er en national ordning under det Nationale Center mod Æresrelaterede Konflkter MÆRK, og fungerer som et landsdækkende team. Vi er finansieret af Styrelsen for International Rekruttering og Integration (SIRI), og forankret i landet fire største kommuner. Du kommer til at indgå i et passioneret og visionært team, som brænder for området og borgerene.
Læs mere om vores arbejde:
- Sikkerhedskonsulenterne / MÆRK
- Et frit liv i Danmark – Regeringens styrkede indsats mod negativ social kontrol og parallelsamfund
Målgruppe og din rolle
Vi arbejder med borgere under og over 18 år, der oplever æresrelaterede konflikter, herunder negativ social kontrol, vold, trusler, ufrivillige udlandsophold og tvangsægteskab.
Dine arbejdsopgaver bliver blandt andet
- Råd og vejledning til borgere og fagpersoner samt koordinering
- At medvirke til at skabe sikkerhed for borgere, herunder lave risikovurderinger med udgangspunkt i PATRIARK
- Tværsektorielt samarbejde på tværs af kommuner, myndigheder, NGO’er, krisecentre m.m.
- Udarbejdelse af rapporter, notater, budgetter og data – også med kort varsel
- Holde oplæg, undervise, deltage i interviews og være opdateret på nyeste forskning og tendenser på feltet
Vi søger en medarbejder med følgende kvalifikationer
- Relevant uddannelse (socialfaglig, politimæssig, sundhedsfaglig eller andet)
- Erfaring med at arbejde borgernært og evne til at bevare roen i pressede situationer
- Kendskab til lovgivning og arbejdsgange hos relevante myndigheder
- Evne til at se muligheder og løsninger, og tør gå uprøvede veje
- Trives med højt tempo, skiftende arbejdstider og flere årlige rejsedage i en hverdag, som kræver robusthed
- Gode formuleringsevner både på skrift og mundtligt
- Evne til at arbejde selvstændigt og som en del af et team – og være klar til sparring
- Bil og kørekort er ikke et krav, men en stor fordel da vi dækker et stort geografisk område
Vi forventer ikke, at du har kendskab til det æresrelaterede felt, men vi ser gerne, at du har erfaring med målgruppen, har arbejdet med forskellige kulturbaggrunde, sikkerhedsskabelse eller tværkulturelt arbejde. Du vil i stillingen blive opkvalificeret grundigt på feltet.
Vi tilbyder
- Et spændende arbejde, hvor du kan se og mærke, at du gør en forskel hver eneste dag
- Faglig sparring, fagligt nørderi, uddannelse, undervisning og supervision
- En varieret arbejdsuge med hjemmearbejdsdage, dage på farten og løbende opkvalificering
- Et velfungerende kollegialt miljø i et hus med højt tempo og stor faglig drivkraft
Ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår følger gældende overenskomst. Endelig løn fastsættes efter forhandling baseret på kvalifikationer.
Stillingerne er på 37 timer ugentligt og tidsbegrænset til december 2028.
Kontakt
Hvis du har spørgsmål til stillingerne, er du er velkommen til at ringe til tilbudsleder Karina Rohr Sørensen på 40 35 42 94.
Søg via linket senest tirsdag den 17. juni 2025
Vi indkalder løbende til samtaler, der holdes den 18.-20. juni. Der vil være anden samtaler den 23. juni 2025.
Om Socialforvaltningen i Københavns Kommune
Socialforvaltningen i Københavns Kommune arbejder for at støtte udsatte borgere og familier samt borgere med handicap i at leve gode og selvstændige liv. Vi tilbyder sociale indsatser på tværs af aldersgrupper og målgrupper – fra børn og unge med behov for støtte til voksne med sociale udfordringer eller handicap.
Vi har klare faglige ambitioner om at hjælpe borgere frem mod øget trivsel og livsmestring. Dette sker gennem forebyggelse, behandling og specialiserede tilbud, der tilpasses den enkeltes behov. Fra d. 1. januar 2025 består SOF af seks driftscentre, fire administrative centre og et ledelsessekretariat, der arbejder tæt sammen om at sikre helhedsorienterede løsninger og høj faglighed.
Med en stærk tværfaglig tilgang og fokus på udvikling hjælper vi borgere med at møde hverdagens udfordringer og skabe nye muligheder.