Tre ledere til bæredygtigt vedligehold i København Kommunes Ejendomme
Har du en teknisk baggrund, blik for effektiv projektstyring og flair for ledelse?
Så kan du nu komme med på holdet, der former fremtidens bæredygtige København.
Vi tilbyder at blive en del af holdet i Center for Vedligehold, Energi og Teknik. Du får muligheden for at skabe mærkbare resultater sammen med andre – og samtidig være med til at udvikle og drive en bæredygtig vedligeholdelsesindsats, der holder byens bygninger og anlæg i topform. Vi er en ambitiøs enhed med ansvar for en af Danmarks største ejendomsporteføljer – hele 2,6 millioner kvadratmeter fordelt på 830 ejendomme.
Vi gennemfører hvert år planlagt vedligehold på over 300 forskellige ejendomme, lige fra pavillonbygninger i ringe byggeteknisk stand over moderne institutioner og historiske ejendomme som Københavns Rådhus og Thorvaldsens Museum, og til byens komplekse svømmehaller – og alt derimellem. Derudover udfører vi afhjælpende og forebyggende vedligehold på kommunens ejendomme fordelt på cirka 20.000 enkeltsager. Mangfoldigheden stiller høje krav til både prioritering, samarbejde, dyb teknisk indsigt, koordineringsevner og ledelsesmæssigt overblik.
'Vi byder indenfor i et stort fagligt fællesskab, hvor du vil møde nogle af de dygtigste specialister, der findes. Samtidig fastholder vi et uformelt og hyggeligt samarbejdsmiljø, hvor der ikke er langt imellem vores grin. Vi sætter i også standarden nationalt, hvorfor professionalismen er vigtig for os, så vi tilstræber at aflevere til aftalt tid, pris og kvalitet', siger centerchef Tommy Dan Olesen.
Vi har for nylig tilpasset organiseringen i centeret, så ledelsen nu suppleres med funktionsledere, som refererer direkte til afdelingens kontorchef. Som sektionsleder indgår du i en ny ledergruppe, hvor samarbejde og fælles retning er afgørende. Du vil lede stærke faglige profiler med forskelligartede tekniske uddannelser. Vi arbejder tæt sammen med kolleger på tværs af centret, Københavns Ejendomme og kommunen.
Om dig
Du har formentlig en uddannelsesmæssig baggrund som bygningsingeniør, arkitekt, bygningskonstruktør eller tilsvarende – og du har solid erfaring med projektledelse og/eller vedligeholdelse af bygninger i større skala. Måske har du tidligere haft ledelsesansvar, eller også har du haft faglig ledelse, og er nu klar til næste skridt.
Som person har du lyst og evne til at lede andre og motiveres af at skabe fælles resultater. Du kan balancere faglighed, samarbejde og fremdrift i en politisk og omskiftelig organisation. Du er struktureret og med en stærk historik ift. veleksekverede projekter. Du er en tydelig kommunikator – både i tale og på skrift. Endelig så er du nysgerrig og udviklingsorienteret.
Ansættelsesvilkår
Stillingerne er på 37 timer om ugen inklusive tid til frokost. Vi har frugtordning og adgang til motionslokale, yoga og massageordning. Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til gældende overenskomst efter aftale med den forhandlingsberettigede organisation afhængigt af dine kvalifikationer.
Mere information
Du kan kontakte Frederikke Hansen fra Mercuri Urval på 41 32 86 24 eller kontorchef Lone Buch på 24 97 54 45 for mere information, ligesom du kan læse en udvidet stillingsbeskrivelse her, hvor rekrutteringsprocessen også er udfoldet.
Søg via linket senest søndag den 12. oktober 2025
Københavns Ejendomme
Københavns Ejendomme har ansvaret for Københavns Kommunes ejendomsportefølje. Vores ca. 1.800 medarbejdere arbejder hver dag for en serviceorienteret ejendomsadministration og vedligeholdelse af kommunens mere end 2,6 mio. m². Gennem effektiv ejendomsservice, drift og vedligehold frigør vi ressourcer til, at vores 58.000 kolleger i Københavns Kommune kan skabe en bedre hverdag for københavnerne. Alt det gør vi ud fra bedste aktuel viden og i tæt samspil med kunder, leverandører og samarbejdspartnere ud fra devisen: Det skal være nemt, effektivt og bæredygtigt. Du kan læse mere om os på www.kobenhavnsejendomme.kk.dk.