Tre formidlingsstærke og udviklingsorienterede medarbejdere til enheden Økonomistyring i Socialforvaltningen
Har du lyst til at få en vigtig rolle som økonomipartner eller at arbejde indenfor tværgående økonomistyring i Danmarks største socialforvaltning?
Er du lige så god til at tale med mennesker som med regneark?
Og er du motiveret for at blive en del af et spirende arbejdsfællesskab i en stor økonomiafdeling?
Så læs mere her.
Center for Økonomi er en del af Socialforvaltningen i Københavns Kommune, og består af fire enheder: Økonomistyring, Økonomiplan, Økonomidrift og Compliance, Indkøb og Kontrakt. I fællesskab – og i tæt samarbejde med den øvrige centrale forvaltning – varetager vi den administrative understøttelse af Socialforvaltningens budgetansvarlige ledere.
Til Center for Økonomis økonomistyringsenhed søger vi nu tre medarbejdere. To medarbejdere til økonomipartnerfunktionen for to af vores driftscentre og én medarbejder, som skal indgå i det tværgående økonomistyringsteam. Du bliver en del af en spændende arbejdsplads med et stærkt fagligt miljø og engagerede kolleger.
Socialforvaltningen er i gang med at gennemføre en organisationsændring, der omfatter alle dele af organisationen. Vi er derfor i gang med at udvikle vores økonomistyring, arbejdsgange, styringsværktøjer og ledelsesinformation, og du vil få en væsentlig rolle i denne udvikling i samarbejde med dine nærmeste kolleger.
Opgaver
Som økonomipartner eller tværgående økonom er dine vigtigste opgaver at understøtte og rådgive de budgetansvarlige ledere ift. budgetopfølgning, prognoser, strategisk ressourceanvendelse og udviklingstendenser og at bidrage til at kvalificere den interne styringsdialog i forvaltningen. Opgaverne omfatter bl.a.
- månedlig aktivitets- og budgetopfølgning i samarbejde og dialog med centerchefer, områdechefer og tilbudsledere
- økonomisk sparring med budgetansvarlige ledere
- udarbejdelse af prognoser, ledelsesinformation og analyser
- udarbejdelse af materiale til den løbende budgetopfølgning
- lønsimulering på baggrund af dialog med ledere
- tværgående samarbejde om implementering af og opfølgning på administrative arbejdsgange i Socialforvaltningen
Der vil være rig mulighed for udvikling, og du indgår i et fagligt fællesskab, hvor vi lægger vægt på at sparre med og hjælpe hinanden. Omgangstonen er uformel og venlig, og du bliver del af et engageret og udviklingsorienteret team. Vores arbejde er understøttet af Kvantum (SAP), Opus Løn og Office-pakken, og vi arbejder også med Power BI.
Om dig
De opgaver, der knytter sig til stillingen, er præget af en dialogbaseret og praksisnær tilgang til økonomistyring, men fordrer også stærke økonomifaglige og analytiske kompetencer. Vi forestiller os, at du har en videregående, samfundsvidenskabelig uddannelse med en overvejende kvantitativ profil, eller at du på anden vis har erhvervet dig relevante kompetencer.
Erfaring med økonomistyring og rådgivning er en fordel, men ikke et krav for at søge. Vi lægger vægt på, at du har motivation og potentiale til at arbejde og udvikle dig som en proaktiv økonom og sparringspartner, og at du har en stærk driftsøkonomisk faglighed, gode analytiske evner og formår at formidle og oversætte økonomi til ikke-økonomikyndige. Det er desuden en fordel, hvis du har interesse for det sociale område og trives med at arbejde i en politisk styret organisation.
Herudover lægger vi vægt på, at du
- har sans for detaljer og sammenhænge, samtidig med at du kan bevare overblikket
- har gode Excel- og IT-kundskaber
- kan formidle økonomiske problemstillinger tydeligt og forståeligt både mundtligt og skriftligt
- er løsningsorienteret og god til at samarbejde på tværs af organisationen
- kan arbejde analytisk med driftsnære problemstillinger
- kan arbejde selvstændigt og struktureret og selv være med til at styre dine arbejdsopgaver, også når tempoet til tider er højt
Vi tilbyder
- et arbejdsområde, hvor du hjælper de mest udsatte københavnere
- en god arbejdsplads med fokus på trivsel, fællesskab og faglighed
- dygtige, engagerede og hjælpsomme kolleger
- fleksible arbejdsvilkår
- varierede opgaver med god indflydelse på egen opgaveløsning og hverdag
- en god og grundig introduktion og din egen mentor, som vil have fokus på at hjælpe dig godt til rette med opgaverne og i organisationen
- en arbejdsplads på en af Københavns mest centrale adresser, få minutters gang fra Københavns Hovedbanegård
Løn- og ansættelsesvilkår
Stillingerne er på 37 timer om ugen. Løn i henhold til gældende overenskomst og indenfor rammerne af lokal løndannelse. Vi ønsker at besætte stillingerne snarest muligt og senest den 1. august 2025.
Yderligere oplysninger
Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte teamleder for Tværgående Økonomistyring, Mathias la Cour Poulsen, på 30 52 53 28, teamleder for Myndighed og Data, Robin Hjetland, på 51 62 69 42 eller teamleder for Økonomistyring Boformer, Rasmus Zeeberg, på 20 11 74 94.
Sammen med en motiveret ansøgning beder vi dig uploade CV og eksamensbeviser.
Søg via linket senest mandag den 9. juni 2025
Vi holder samtaler i uge 24 og 25.