To studentermedhjælpere med flair for kommunikation og relationer til projekt i Ungdommens Uddannelsesvejledning i København

Søg jobbet

Politik og administration
Deltid - alt under 37 timer
Studenterjob/fritidsjob

Synes du, at det er fedt at lave den helt rigtige tekst, der straks fanger målgruppen? Synes du, at det er sjovt at tænke podcast og film ind i kommunikation? Eller kan du se dig selv være med til at planlægge og gennemføre virksomhedsbesøg? Og synes du, at det er fedt at være med til at gøre en forskel for unge? Så er det måske dig, vi leder efter.

Stillingerne
Vi søger to studentermedhjælpere til projektet Overgang til uddannelse og job. Projektet laver aktiviteter og materialer, der skal understøtte unges uddannelsesvalg. Projektet er for dagbehandlingsskoler i København og hører under Københavns Kommunes indsats Overgang til ungdomsuddannelse.

Vi har mange forskellige opgaver, alt fra virksomheds- og uddannelsesbesøg, kurser og møder for skolerne, udvikling af materialer, udvikling af film og podcasts, og så kommer der sikkert en masse andet til med tiden.

Som studentermedhjælper vil du arbejde tæt sammen med projektlederen. Opgaverne vil være varierede, da projektets opgaver skifter i løbet af året. Nogle opgaver er løbende og rutineprægede, andre handler om udvikling.

Selvom nogle opgaver vil overlappe de to stillinger og vi samarbejder om den samlede opgave portefolio, søger vi efter to forskellige profiler.

Stilling 1
Fokus i denne stilling vil være på, at 

  • være med til at planlægge og koordinere projektets aktiviteter
  • deltage i fx virksomhedsbesøg sammen med elever
  • udvikle undervisningsmaterialer i samarbejde med projektlederen
  • kommunikere med samarbejdspartnere
  • diverse

Stilling 2
Fokus i denne stilling vil være på, at 

  • skrive tekster til fx hjemmesiden, kataloger m.m.
  • producere og klippe små film til understøttelse i projektet
  • diverse

Kompetencer og personlige egenskaber
Der er ikke krav om, at du læser på en bestemt uddannelse eller længden af din uddannelse. Du skal dog være studerende på en videregående uddannelse.

Vi forventer, at du

  • er grundig og struktureret, og følger dine opgaver helt til dørs
  • har øje for detaljer og ønsker at levere et resultat af god kvalitet
  • evner at tage ejerskab over opgaverne
  • har en stærk skriftlig formidlingsevne og kan skrive inspirerende og motiverende tekster, der taler til både unge og fagprofessionelle
  • er selvstændig og proaktiv
  • trives med at arbejde både selvstændigt og i samarbejde med andre
  • er imødekommende, positivt indstillet, mødestabil, fleksibel og klar til at give en hjælpende hånd, der hvor der er behov

Om os
UU København vejleder unge i Københavns Kommune om ungdomsuddannelser. Vi hører til under Børne- og Ungdomsforvaltningen og har ca. 130 ansatte. Du vil blive tilknyttet afdelingen Vejledningsindsatser og Support, som har fast base i Korsgade på Nørrebro.

Løn- og ansættelsesforhold
Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og indenfor rammerne af lokal løndannelse. Det er en forudsætning, at du er studieaktiv.

Stillingerne er på 10 timer om ugen, som gerne skal placeres på to til tre faste dage i Korsgade. Arbejdstiden er mellem kl. 8.00 og 16.00. Vi er fleksible omkring arbejdstider i forbindelse med eksamensperioder, men håber også på fleksibilitet i andre perioder.

Projektet løber til udgangen af 2025, men med mulighed for at projektet kan blive forlænget.

Vi ønsker stillingerne besat fra 1. august 2025.

Yderligere oplysninger
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte projektleder Karina Meinecke 26 29 91 26.

Du kan læse mere om projektet her på hjemmesiden Projekt - Overgang til uddannelse og job | UU København

Du kan læse mere om både Københavns Kommune og Ungdommens Uddannelsesvejledning på Borger | Københavns Kommune og Ungdommens Uddannelsesvejledning København | UU København.

Sammen med din ansøgning beder vi dig vedhæfte CV samt dokumentation for uddannelse som pdf. 

Søg via linket senest onsdag den 18. juni 2025
Vi forventer at holde ansættelsessamtaler torsdag den 26. juni.