To passionerede og engagerede myndighedskoordinatorer til ungeindsatsen i teamet UPA 1 – Din Sociale Indgang (barselsvikariater)

Søg jobbet

Sagsbehandling
Fuldtid
Tidsbegrænset job (vikariater, projektstillinger mv.)

Har du mod på at arbejde relationelt og koordinerende med unge hjemløse?
Så er det dig, vi søger som myndighedskoordinator. Din Sociale Indgang, i Københavns kommune, søger to passionerede og engagerede myndighedskoordinatorer til barselsvikariater i Ungeindsatsen i teamet UPA 1.

Hvem er vi og hvad arbejder vi for?
Din Sociale Indgang er en ny enhed i Københavns socialforvaltning. Fra januar 2025 har vi samlet myndighedsarbejdet for hele byen under ét tag på Borups Allé 43. Vores mål er at skabe de bedste forudsætninger for, at københavnere med handicap eller psykiske udfordringer kan leve et liv med kvalitet, mestring og udvikling.

Ungeområdet er fordelt på fire teams, der foretager vi helhedssagsbehandling af borgere mellem 18 og 30 år.

Du bliver dermed en del af et ny team bestående af 22 socialfaglige medarbejdere.

Hvem er Ungeindsatsen?
De to stillinger er til Ungeindsatsen, som tilbyder en målrettet og helhedsorienteret Housing First-indsats for unge i alderen 18-29 år med formålet at forebygge og afhjælpe hjemløshed. Vores mål er at give alle unge mulighed for et selvstændigt liv, så de i videst muligt omfang genvinder eller udvikler kompetencer og mulighederne for at fastholde en bolig, netværk, uddannelse, beskæftigelse mv.  

Som myndighedskoordinator bliver du en del af et specialiseret og dedikeret team bestående af fem myndighedskoordinatorer som samarbejder tæt med fire bostøtter, som sidder i CABB. Teamet er kendetegnet ved at have stærke kompetencer indenfor koordinering af sager hos unge med komplekse behov, og ift. at arbejde tæt sammen med interne og eksterne professionelle i den unges liv.

Vi er en afklarende og udredende indsats som arbejder i et recovery og rehabiliterende perspektiv. 

Fundamentet i Ungeindsatsen er Housing First, hvor egen bolig med støtte er i fokus og som myndighedskoordinator arbejder du ud fra afsæt i samarbejdsmodellen. Som myndighedskoordinator har du en sagsstamme på 20 borgere.

Vi forventer, at du har mod på en dagligdag med cykelture, da vi er udekørende og bydækkende. Du skal være parat til at være opsøgende, vedholdende, empatisk og motiverende – også når der er tale om et langt sejt træk. Du skal samtidig være rummelig og bevist om egne grænser.

Du vil blive en del af Din Sociale Indgang, som har beliggenhed i Telehuset på Borups Alle 43 på Nørrebro.

Din rolle vil være at

  • skabe en bærende og i flere tilfælde længerevarende relation til den unge
  • koordinere et hold af professionelle samt andet netværk omkring den unge
  • udarbejde sociale handleplaner, VUM, boligindstillinger m.m., som borgeren kan genkende sig selv i
  • træffe og skrive afgørelser på § 85a ud fra CTI og ICM samt § 85 hjemmevejleder og desuden indstille §107 mm. efter serviceloven
  • indstille og overlevere til andre relevante indsatser eller aktører
  • arbejde systematisk med dele af samarbejdsmodellens redskaber og værktøjer
  • koordinere og være mødeleder på netværksmøder, med samarbejdspartnere og ud fra den unges ønsker og drømme
  • udarbejde boligindstillinger herunder vurdere relevante boligtyper og udarbejde budgetter
  • foretage opfølgning på § 110, § 109 og etablerede § 85a-forløb samt på udslusnings- og tilskudsboliger
  • samarbejde tæt med bostøtterne omkring den unges udfordringer og progression

I Den Sociale Indgang lægger vi vægt på, at myndighedsarbejdet har høj kvalitet, og vi arbejder løbende på at dygtiggøre os indenfor området.

Vi forventer, at du

  • er uddannet socialrådgiver, socialformidler eller har anden relevant uddannelse
  • kan koordinere mellem kommunale forvaltninger og organisere tværgående indsatser 
  • har flair for det kontaktskabende arbejde og evner at motivere mennesker til at udvikle sig
  • har kendskab og erfaring med unge i social udsathed
  • er kompetent og systematisk i myndighedsarbejdet i forbindelse med handleplaner, VUM, boligindstillinger og journalføring
  • har et godt kendskab til relevant lovgivning især serviceloven og kan formidle afgørelser

Løn- og ansættelsesvilkår
Arbejdstiden er 37 timer om ugen for begge stillinger. Vi ønsker, at du kan tiltræde den 1. august 2025 og forventer, de løber med udgangen af august/september 2026. Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst for socialrådgivere, socialformidlere og/eller HK- overenskomst for administration og IT. Arbejdstiden er primært kl. 08.15-15.45 mandag til torsdag og fredag 08.15-15.15. Der er fleksordning og mulighed for at tilrettelægge hjemmearbejde.

Yderligere oplysninger
Hvis du er interesseret i at vide mere om stillingerne, er du velkommen til at ringe til myndighedskoordinator Laura Nielsen på 20 12 54 60 eller afdelingsleder Morten Larsen på 51 71 73 59.

Søg via linket senest tirsdag den 17. juni 2025
Vi forventer, at holde ansættelsessamtaler i uge 26. Samtalerne finder sted på adressen Borups Allé 43 i København N.