To kontaktpersoner med sort bælte i relationsarbejde og psykiatrierfaring til vores Ungehus i DSI - Valby - Vesterbro - Kgs. Enghave
Brænder du for relationsarbejde og har du erfaring med psykiatri og/eller overgang fra ung til voksen? Har du lyst til at gøre en positiv forskel for udsatte børn og unge? Trives du med at arbejde selvstændigt med at støtte de unge, samtidig med at du har øje for fællesskab og samarbejde?
Så har vi jobbet og de gode, fagligt dygtige kolleger til dig.
Jobbet
Du vil blive tilknyttet Ungehuset, hvor vi arbejder med børn og unge i aldersgruppen 10-18 (23) år, som ofte har sammensatte og komplekse problemstillinger. Din opgave er at hjælpe og støtte de unge til afklaring og udvikling i et samarbejde ind i krydsende problematikker, så den unge føler sig hørt og set. Du lykkes i stillingen, når du formår at få skabt tillidsfulde og bæredygtige relationer til de unge og støtter dem i at tro på, at de godt kan lykkes.
I DSI-børn arbejder vi ud fra en systemisk og løsningsfokuseret teoretisk ramme, og det skal du kunne se dig selv i.
Som kontaktperson samarbejder du med de unge om udviklingsmål for at opnå forandring, trivsel og udvikling. Du formår at involvere den unge i lokalmiljøet som f.eks. idrætsforeninger og frivillige organisationer for at understøtte, at de unge inkluderes i positive fællesskaber.
Du vil være den eneste kontaktperson, der bliver tilknyttet den unge, men du skal kunne inddrage og samarbejde med den unges familie og netværk, myndighedsrådgiver, øvrige fagprofessionelle netværk, ligesom der vil være løbende sparring med dine kolleger. Du bliver en del af et stærkt team, hvor vi prioriterer at være gode til at hjælpe hinanden.
Du får tilknyttet ca. syv unge. Vi gør os umage med at forsøge at matche de unges problemstillinger med dine styrker, erfaringer og kompetencer. Gennemsnitligt ser du de unge 1-2 gange i ugen. Hvor og hvornår administrerer du selv i samarbejde med de unge. Der er mulighed for, at du sammen med dine kollegaer og de unge kan lave fælles aktiviteter i Ungehuset, som fungerer som et godt samlingssted, som bidrager til de unges positive sociale træning. Der er også mulighed for at lave forskellige fælles aktiviteter udenfor huset, med henblik på at skabe forskellige øvebaner for de unge i forhold til deres udviklingsmål.
Om dig
Du brænder for at bidrage positivt i de unges udvikling og har dit menneskelige kompas i orden i forhold til at kunne være en god rollemodel.
Du evner at se bag om de udfordringer, de unge har og kan møde dem med respekt, værdighed, tillid og professionel omsorg. Vi ser flere og flere i vores målgruppe, som har forskellige psykiatriske udfordringer. Vi leder derfor efter kolleger, som har erfaring med dette område.
Vi har samtidig stort fokus på at få de unge hjulpet godt videre når de bliver 18, så det er ligeledes en fordel hvis du har erfaring med det eller har interesse deri. Måske du tidligere har arbejdet med unge, der er på vej ud i et miljø, som ikke er hensigtsmæssigt for dem f.eks. kriminalitet eller misbrug. Opgaverne spænder derudover vidt indenfor bl.a. selvskadende adfærd, højt skolefravær, forskellige diagnoser, ensomhed, angstproblematikker og generel mistrivsel.
Vi forestiller os, at du som person
- har en relevant socialfaglig uddannelse (fx pædagog, lærer) og gerne med relevant efteruddannelse
- har fokus på samarbejde. Som kontaktperson skal du kunne samarbejde med den unges myndighedsrådgiver og øvrige fagprofessionelle omkring den unge, ligesom du skal inddrage og samarbejde med familien, øvrige netværk og den unge selv
- kan være vedholdende. Du kommer til at opleve modstand fra de unge, du forsøger at gøre en forskel for, og derfor er det vigtigt, at du navigerer i det, og at det ikke stopper dig
- har en systematisk tilgang til dit arbejde, da du i denne stilling løbende skal udarbejde dokumentation i forhold til dine opgaver
- kan navigere i og trives med både at arbejde selvstændigt og være en holdspiller i forhold til faglige fællesskaber og løfte i flok, når opgaverne kalder på det
- er indstillet på, og afklaret med, at jobbet indebærer fleksible arbejdstider, som jævnligt ligger udenfor normal arbejdstid. Arbejdet tilrettelægges efter opgaverne og afhænger af mål og indsatser, og du kan forvente en høj grad af indflydelse i planlægningen af dette
- har blik for at få koblet de unge til meningsfulde og bæredygtige fællesskaber, når din opgave er slut, og de skal videre i livet uden støtte fra en kontaktperson.
Vi kan tilbyde dig
- en enestående chance for at gøre en forskel og medvirke til at skabe mulighed for forandring og udvikling for udsatte børn og unge
- et arbejde med høj grad af indflydelse og ansvar både i planlægningen af din arbejdstid og i den pædagogiske tilgang i arbejdet med de unge
- at være med til at udvikle nye tiltag og kreative løsninger for barnet/den unge
- regelmæssig ekstern supervision og løbende planlagt sparring med kollegaer
- at blive en del af et stærkt team, hvor både faglighed og det sociale og er i fokus, og hvor vi vægter en udviklende og konstruktiv feedbackkultur i forhold til vores kerneopgave
- at blive del af en arbejdsplads, hvor vi vægter trivsel højt, tager det gode samarbejde alvorligt, og hvor vi prioriterer at skabe gode rammer for medarbejdernes faglige udvikling
- nærværende ledelse, herunder løbende og tæt sparring for at sikre, at du kan lykkes med dit kontaktpersonsarbejde både i forhold til rammer, samarbejde, metoder og det rette indsatsniveau
Om BBU VVK
Du bliver en del af en stor børnefamilieenhed opdelt i fem afdelinger og med i alt ca. 225 medarbejdere, som er myndighedsrådgivere, familiebehandlere, kontaktpersoner, psykologer, jurister og ledere. Du bliver en del af et stort fællesskab, hvor der er plads til at dele viden og udfordre hinanden i de faglige drøftelser. Vi samarbejder bredt med boligsociale helhedsplaner, frivillige foreninger, skoler, daginstitutioner og mange andre aktører i lokalområdet. Du bliver en del af en organisation med mange udviklingsmuligheder og med en meget bred faglig spændvidde.
Vi tager det gode samarbejde alvorligt, og dét at mestre evnen til at samarbejde, anser vi som en lige så vigtig kompetence som en solid faglighed, når vi skal lykkes med at skabe trivsel og udvikling for borgerne. Vi har fokus på trivsel, læring, udvikling, faglighed, drift og resultatskabelse. Du vil således få rig mulighed for faglig og personlig udvikling.
Vores velfungerende Personaleforening afholder løbende fælles arrangementer, vi har en god kantine, der er mulighed for en times motion om ugen i arbejdstiden, og vi har massageordning (selvbetaling).
Du vil blive tilbudt et grundigt introforløb og en mentor, som vil hjælpe dig med stort og småt i din første tid. Du vil derudover i løbet af det første halve år introduceres til området via intromøder med både ledelsen, forskellige faggrupper og kortere forløb via BBU-staben.
Ansættelsesvilkår
Stillingerne ønskes besat pr. 1. april 2026.
For stillingerne gælder, at der er tale om fuldtidsstillinger. En del af arbejdstiden vil lejlighedsvis foregå uden for normal arbejdstid.
Ved tilbud om ansættelse indhentes reference samt straffeattest.
Løn- og ansættelsesvilkår efter overenskomst for pædagogisk personale.
Yderligere information
Vil du høre mere, og har du opklarende spørgsmål, er du i dagtimerne velkommen til at kontakte teamleder Rias Panduro på 24 92 53 10.
Søg via linket senest søndag den 25. januar 2026
Samtaler afholdes den 6. februar i dagtimerne.