To kontaktpersoner med social- og/eller sundhedsfaglig baggrund til botilbuddet Fogedgården
Har du en social- eller sundhedsfaglig baggrund og erfaring med mennesker, der lever med psykisk sygdom? Så er dit næste job måske lige her hos os.
Bliv en del af Fogedgården – et socialpsykiatrisk botilbud på Nørrebro, hvor vi lige nu har to ledige kontaktpersonstillinger - en fast stilling og et barselsvikariat.
Hvem er vi?
Fogedgården er et socialpsykiatrisk botilbud med 52 selvstændige boliger, hvor vi arbejder for at støtte borgerne i at leve et meningsfuldt og selvstændigt liv. Vi yder praktisk hjælp og pædagogisk støtte efter Servicelovens §83 og §85.
Borgerne, der er tilknyttet os, er meget forskellige og har forskellige livserfaringer med sig. Fælles for dem er, at de har psykiske udfordringer som fx skizofreni, bipolar og angst. Herudover har borgerne ofte livsstilsbaserede somatiske problematikker og der kan forekomme forbrug af rusmidler.
Vores tværfaglige team af pædagoger, ergoterapeuter, sygeplejersker, socialrådgivere og social- og sundhedsassistenter samarbejder tæt om at skabe de bedste rammer for borgernes recoveryproces.
Vi tilbyder et dynamisk og udviklingsorienteret arbejdsmiljø, hvor du som kontaktperson får ansvar for 3-4 borgere og støtter dem gennem samtaler, praktisk hjælp, sociale aktiviteter og sundhedsfaglige opgaver. Vi prioriterer tværfagligt samarbejde, kreativ tilgang til opgaveløsningen og en stærk tro på, at vi sammen kan gøre en forskel.
Læs mere om os her på vores hjemmeside Fogedgården.
Kontaktpersonernes arbejde – et tværfagligt samarbejde med fokus på udvikling og selvstændighed
Som kontaktperson på Fogedgården bliver du en del af et tæt og tværfagligt team, hvor vi trækker på vores forskellige faglige baggrunde som pædagoger, ergoterapeuter, sygeplejersker, socialrådgivere og social- og sundhedsassistenter. Selvom du vil have selvstændige opgaver med dine egne borgere, er vi altid et samlet hold, der deler ansvar og arbejder tæt sammen for at skabe de bedste løsninger.
Vores arbejde kræver både faglig ballast og personligt engagement. Vi tror på, at man som medarbejder især kan gøre en reel forskel i borgernes liv, når de står overfor komplekse udfordringer.
Du vil arbejde målrettet med at hjælpe borgerne med at
- bevare eller skabe håb for udvikling og forandring
- styrke mestring af psykiske og somatiske udfordringer
- tage ansvar for eget liv, drømme og udvikling
I dit daglige arbejde vil du være kontaktperson for 3-4 borgere, hvor I sammen arbejder med individuelle mål i Borgerens Plan. Dette inkluderer løbende evaluering og justering af indsatserne i takt med borgerens udvikling. Dine opgaver spænder bredt – fra samtaler og aktiviteter ud af huset til støtte i praktiske gøremål, dokumentation i DOMUS, medicinhåndtering og sundhedsfaglige opgaver.
Derudover er vi aktive i lokalmiljøet og støtter borgerne i at deltage i gruppeaktiviteter som musikcafé, træningscafé, madgruppe og krea-café. Vi arrangerer også ture til væresteder, teaterforestillinger og biografbesøg.
Vi søger dig, der
- har en social- eller sundhedsfaglig baggrund og erfaring med mennesker, der lever med psykiske lidelser og/eller misbrug
- arbejder anerkendende og positivt med borgerne, og evner at identificere samt handle på individuelle udfordringer
- er parat til at løse praktiske opgaver i borgernes hjem – både sammen med dem og for dem
- er nysgerrig på at afprøve nye faglige metoder og tilgange, både selvstændigt og i samarbejde med dine kollegaer
- er en holdspiller, der aktivt bidrager til et godt arbejdsmiljø og er loyal overfor fælles beslutninger
- er dygtig til at dokumentere dit arbejde og bruge det aktivt i udviklingsorienterede borgerindsatser
Vi tilbyder
- et meningsfuldt arbejde med spændende faglige udfordringer og en alsidig hverdag, hvor du arbejder tæt sammen med både borgere og kollegaer
- en dynamisk arbejdsplads og et engageret arbejdsfællesskab med fokus på høj faglighed, gensidig opbakning og kontinuerlig faglig sparring
- løbende kompetenceudvikling og supervision med ekstern supervisor
- et botilbud, hvor de tilknyttede lejligheder er i blandede opgange, tæt på almennyttige-, ældre- og ungdomsboliger
- en passioneret medarbejder- og ledergruppe, der arbejder for at skabe forandring og langtidsholdbare løsninger for borgerne
- kontinuerlige aktiviteter med borgerne, såsom styrketræning, gåture, teaterture, musikcafé og andre sociale og udviklende tilbud
- medindflydelse og ansvar i dit arbejde
Løn- og ansættelsesforhold
Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og inden for rammerne af lokal løndannelse.
Stillingerne er på 37 timer ugentligt, fordelt på en arbejdstid mellem kl. 8.00-19.00 og arbejde hver 4. weekend. Der er to ledige stillinger, en fast stilling samt et barselsvikariat på fem måneder.
Stillingerne ønskes besat pr. 1. november 2025 eller efter aftale.
I forbindelse med ansættelse indhenter vi reference fra tidligere ansættelse.
Har du spørgsmål?
Du er velkommen til at kontakte afdelingsleder Camilla Hansen på 29 16 54 25 eller tilbudsleder Jonas Schröder Jensen på 20 12 64 18.
Søg via linket senest søndag den 21. september 2025
Vi holder ansættelsessamtaler onsdag den 24. september 2025.