To faglige profiler til administration af puljer med særligt fokus på sundhed, grøn omstilling og hverdagens arkitektur i Bygningsfornyelsen (tidsbegrænsede stillinger)

Søg jobbet

Politik og administration
Fuldtid
Tidsbegrænset job (vikariater, projektstillinger mv.)

Københavns Kommune har ambitiøse mål for klima, grøn omstilling og et godt hverdagsliv for københavnerne. Gennem byfornyelsesindsatsen er vi med til at skabe en bæredygtig metropol, der er attraktiv at bo og leve i for alle københavnerne.   

Om jobbet  
Vi søger to kolleger, som skal bidrage i vores arbejde med at administrere vores puljer vedrørende etablering af bad og toilet, støj og bygningsrenovering.  

I vores administration af puljerne tager vi udgangspunkt i at skabe sunde og sikre boliger, hverdagens arkitektur, den grønne omstilling og at styrke boligforeningernes egen handlekraft.  

Du bliver en del af enheden Bygningsfornyelse i Teknik- og Miljøforvaltningen, hvor vi arbejder med renovering og grøn omstilling af byens ældre etageboligejendomme – ofte i udsatte byområder. Det gør vi gennem en række puljer, som kan søges af københavnerne, udviklingsprojekter, støtte til demonstrationsprojekter, inddragelse af klimamedarbejdere i udsatte byområder og myndighedsopgaver via Boligkommissionen. 

Profil til puljen for toilet og bad (toårig projektansættelse) 
Fokus i stillingen vil være på vores arbejde med de sunde og sikre boliger, herunder særligt omkring bad- og toiletpuljen, Boligkommissionen samt at bidrage ind i at administrere og udvikle vores puljer generelt. 

Om dig 
Vi søger en kollega med stærk interesse for hverdagens boliger, den grønne omstilling i byggeriet og bæredygtig udvikling af København. Du evner at skabe gode samarbejder med bygningsejerne og kan kommunikere med både borgere og professionelle samarbejdspartnere. Du har en uddannelse som fx arkitekt, ingeniør eller tilsvarende. Du har erfaring fra arbejde med renovering, vedligehold af bygninger og offentlig administration. Du har erfaring med sagsbehandling. Du trives med at arbejde i en projektbaseret organisation og håndtere både administrative formalia og den faglige kompleksitet i at arbejde på tværs af Bygningsfornyelsens opgaver og kommunens arbejde i øvrigt med byggetilladelser, klimamål og sundhed i boligen.

Profil til bygningsrenoveringspuljen (toårig projektansættelse) 
Fokus i stillingen vil være på vores arbejde med at vejlede vores ansøgere omkring helhedsperspektivet og de arkitektoniske værdier på deres bygninger når de renoverer, og bidrage ind i at administrere og udvikle vores puljer generelt. 

Om dig 
Vi søger en kollega med stærk interesse for hverdagens boliger, den grønne omstilling i byggeriet og bæredygtig udvikling af København. Du evner at skabe gode samarbejder med bygningsejerne og kan kommunikere med både borgere og professionelle samarbejdspartnere. Du har en uddannelse som fx arkitekt, ingeniør eller tilsvarende. Du har erfaring fra arbejde med renovering, vedligehold af bygninger og offentlig administration. Du har erfaring med sagsbehandling. Du trives med at arbejde i en projektbaseret organisation og håndtere både administrative formalia og den faglige kompleksitet i at arbejde på tværs af Bygningsfornyelsens opgaver og kommunens arbejde i øvrigt med byggetilladelser, klimamål og sundhed i boligen. 

For begge stillinger gælder det, at der indgår et element af administration i forhold til at kunne håndtere fx byggeregnskaber, skriver tilsagn og indgå i dialog med både rådgivere og bestyrelser. 

Vi tilbyder 
Vi tilbyder et alsidigt job i en spændende og udviklingsorienteret organisation med gode kolleger, der har forskellige faglige baggrunde. Du vil få stor indflydelse på tilrettelæggelsen af eget arbejde, mulighed for fleksible arbejdstider og have god kollegial sparring og ledelsesmæssig opbakning. Vores værdier er, vi gør det ordentlig, vi gør det sammen og vi gør det for København.  

Du bliver en del af enheden Bygningsfornyelse i Afdelingen for Mobilitet, Klimatilpasning og Byvedligehold (MKB) under Teknik- og Miljøforvaltningen. Vi arbejder tværfagligt, og er ca. 35 ansatte med forskellige uddannelser og kompetencer.  

I MKB har vores kontorer aktivitetsbaseret indretning. Det betyder, at vores fysiske arbejdsplads er inddelt i forskellige zoner (fx aktivzoner og fokuszoner), som i højere grad understøtter opgaveløsningen i løbet af en arbejdsdag. Det giver en mere fleksibel indretning, hvor man som medarbejder aktivt, vælger de omgivelser, der passer bedst til de opgaver, man skal løse i løbet af en dag. Som medarbejder i MKB vil du få et tilhørsforhold til en hjemmezone, hvor du og dine kolleger deles om skrivebordene i stedet for at have faste skriveborde. 

Ansættelsesvilkår
Der er tale tidsbegrænsede stillinger med gennemsnitlig ugentlig arbejdstid på 37 timer inklusive frokostpause. Arbejdssted er Islands Brygge 37 i København S. Vi ønsker at besætte stillingerne den 1. januar 2026. Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst afhængig af dine kvalifikationer og efter forhandling med den forhandlingsberettigede organisation.

Mere information
Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte chefkonsulent Birgitte Kortegaard på 23 30 89 92 eller enhedschef Kristine Dose Bertelsen på 51 84 30 93. 

Søg via linket senest mandag den 27. oktober 2025
Vi forventer at afholde samtaler i uge 44 og 45. 

Om Teknik- og Miljøforvaltningen
Teknik- og Miljøforvaltningen varetager myndighedsopgaver og servicerer borgere og erhvervsliv blandt andet inden for miljøområdet, lokalplanlægning, byfornyelse, byggesagsbehandling og trafikområdet. Desuden er det Teknik- og Miljøforvaltningen, der står for renholdelse, vedligeholdelse og udvikling af byens veje og parker, foretager parkeringskontrol og driver de københavnske kirkegårde. Vi beskæftiger ca. 2.400 medarbejdere og administrerer et bruttobudget på knap 4,1 mia. kr.