To digitaliseringskonsulenter til vores faggruppe Proces og Implementering i Socialforvaltningen (fast stilling og barselsvikariat)

Søg jobbet

IT og digitalisering
Fuldtid
Fastansættelse

Er du passioneret omkring at optimere digitale arbejdsprocesser, og har du et skarpt øje for brugernes behov og ønsker?
Socialforvaltningen i Københavns Kommune søger digitaliseringskonsulenter til at understøtte implementeringen og driften af fagsystemer og effektivisere vores arbejdsgange.

Om stillingerne
Som digitaliseringskonsulent vil du spille en central rolle i vores faggruppe Proces og Implementering. Din primære opgave bliver at sikre, at vores kolleger får de bedste værktøjer og vejledninger til deres dagligdag, og du vil være en nøglespiller i at gøre digitale opgaver smidige og nemme. Du vil omsætte brugernes behov til meningsfulde systemmæssige løsninger og digitale arbejdsgange, der gør en reel forskel. Arbejdsområdet vil primært dreje sig om voksenområdet i sociallovgivningen.

Dine ansvarsområder inkluderer

  • understøtte implementeringen og driften af fagsystemer samt udvikle og optimere arbejdsgange med fokus på brugernes behov
  • udarbejde og formidle arbejdsgange til brugere med varierende IT-baggrund, så de kan anvende dem effektivt
  • opfølgning og samarbejde med en bred gruppe af interessenter på tværs af faglige profiler for at sikre behovsafdækning og optimering
  • undervise både mindre og større grupper i anvendelsen af digitale værktøjer – både fysisk og via Teams
  • koordinere og deltage på forskellige projekter og sikre en harmonisk implementering af systemerne

Vi leder efter dig, der

  • har en åben, lyttende og imødekommende indstilling, og forstår vigtigheden af et godt samarbejde med medarbejderne
  • har en naturlig nysgerrighed, er opsøgende i dit arbejde, og trives med at sætte ting i gang for at drive projekterne fremad
  • er god til at sætte dig ind i nye områder og omsætte brugernes behov til praktiske og systemmæssige løsninger
  • har kendskab til elektroniske omsorgsjournaler eller fagsystemer på socialområdet fx Domus, DUBU, KMD NEXUS, Cura
  • har kendskab til voksenområdet på socialområdet – sagsbehandling på voksenområdet eller viden om udførerområdet (botilbudsområdet, krisecenter eller noget helt tredje)
  • har gode koordineringskompetencer, der sikrer effektivt samarbejde og fremdrift
  • har interesse for digitalunderstøttelse af velfærdsprofessionerne

Vi tilbyder

  • en dynamisk arbejdsplads i hjertet af København
  • mulighed for at gøre en reel forskel i hverdagen for vores medarbejdere og borgere
  • fleksibel arbejdstid og mulighed for hjemmearbejde

Om Center for Digitalisering, Data og Analyse (CDDA) i Socialforvaltningen
I Center for Digitalisering, Data og Analyse (CDDA) er der omkring 85 medarbejdere, der alle arbejder med teknologi og digitalisering, og du bliver en del af en faggruppe, hvor vi værdsætter samarbejde, kollegial sparring, anerkendelse og tillid til hinanden.

Ansættelsesvilkår
Vi søger to medarbejdere. Der er tale om en fastansættelse og et barselsvikariat på 37 timer om ugen med forventet startdato den 1. oktober 2025 eller hurtigst muligt derefter. Vi tilbyder fleksible arbejdstider og mulighed for hjemmearbejdsdage for at sikre en god balance mellem arbejde og privatliv. Barselsvikariatet løber frem til den 1. november. 2026. Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes i henhold til gældende overenskomst og aftalegrundlag. Vi lægger vægt på løbende faglig udvikling og tilbyder derfor adgang til relevante kurser og efteruddannelser.

Yderligere oplysninger
Har du spørgsmål til stillingerne, eller ønsker du yderligere information, er du velkommen til at kontakte centerchef Katja Prause på 24 52 66 74 eller enhedschef Daniel B. Fragtrup på 51 52 04 61.

Vi ser frem til at høre fra dig og modtage din ansøgning.

Søg via linket senest søndag den 3. august 2025
Vi forventer at holde samtaler i august.