To administrative medarbejdere til Område for Parkering

Søg jobbet

Sagsbehandling
Fuldtid
Fastansættelse

Område for Parkering er en del af Teknik- og Miljøforvaltningen, der blandt andet varetager parkeringskontrollen i Københavns Kommune. Vi er en administrations-, projekt- og driftsorganisation under konstant udvikling.

I Område for Parkering håndterer vi hovedparten af parkeringsområdet i København herunder de forskellige parkeringsordninger, ladeinfrastruktur og delebiler. Vi behandler også de indsigelser, der kommer i forbindelse med udstedelsen af parkeringsafgifter, ligesom vi besvarer alle parkeringsrelaterede henvendelser fra borgere og politikere samt ansøgninger om blandt andet reserverede p-pladser til handicappede, ambassader mv.

Om stillingerne
Vi søger to administrative medarbejdere til at understøtte vores myndighedsarbejde på parkeringsområdet.

Den ene medarbejder får til hovedopgave at bistå den administrative kontrol af udlejningscykler i København. Det indebærer bl.a. håndtering af indkomne henvendelser fra borgere, p-vagter og operatører samt opfølgning og registrering af sager på området. Du kommer til at arbejde tæt sammen med erfarne kolleger om opgaven.

Den anden medarbejder skal bistå vores projekter vedr. el- og delebiler. En hovedopgave bliver at håndtere sager om fleksibel udnyttelse af delebilspladser. Derudover vil man skulle bistå øvrige projekter med fx bestillinger og håndtering af borgerhenvendelser mv.

Det gælder for begge stillinger, at den endelige tilrettelæggelse af opgaverne vil blive fastlagt ifm. ansættelsen.

Hvem er du?
Du har sandsynligvis en kontorfaglig baggrund eller er uddannet inden for offentlig administration. Vi ser gerne, at du har erfaring fra en politisk drevet organisation og kendskab til myndighedsområdet. Du er god til både skriftlig og mundtlig formidling, hurtig til at sætte dig ind i nye arbejdsområder og er god til samarbejde. Erfaring med sagsbehandling og at træffe afgørelser er en fordel sammen med fortrolighed med Office-pakken.

Vi tilbyder
Område for Parkering tilbyder en arbejdsplads med fokus på trivsel og samarbejde, så området og dets medarbejdere til stadighed fremstår som professionelle samarbejdspartnere. Vi arbejder målrettet med at øge vores fokus på service særligt overfor byens borgere. Enheden P-Administration og Jura består af 30 medarbejdere organiseret i teams med stor frihed til planlægning og opgaveløsning. Vi har en uformel omgangstone, højt til loftet og fokus på kerneopgaven. Vi har en bred og mangfoldig faglighed, hvor der altid er rum til sparring med sine kolleger. Vi har flekstid og mulighed for hjemmearbejde.

Ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til gældende overenskomst afhængigt af dine kvalifikationer og efter forhandling med den forhandlingsberettigede organisation. Vi ønsker at besætte stillingerne senest den 1. januar 2026, men gerne tidligere.

Yderligere oplysninger
Har du spørgsmål til stillingerne, er du velkommen til at kontakte enhedschef Anders Hadberg på 20 36 87 55.

Vedhæft dit CV og evt. andre relevante dokumenter, når du søger stillingen.

Søg via linket senest mandag den 17. november 2025
Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler den 21. november 2025.

Om Teknik- og Miljøforvaltningen
Teknik- og Miljøforvaltningen varetager myndighedsopgaver og servicerer borgere og erhvervsliv blandt andet inden for miljøområdet, lokalplanlægning, byfornyelse, byggesagsbehandling og trafikområdet. Desuden er det Teknik- og Miljøforvaltningen, der står for renholdelse, vedligeholdelse og udvikling af byens veje og parker, foretager parkeringskontrol og driver de københavnske kirkegårde. Vi beskæftiger ca. 2.400 medarbejdere og administrerer et bruttobudget på knap 4,1 mia. kr.