Tilbudsleder til § 108-botilbud på Sundholm Pleje – vi søger en faglig, tydelig og nærværende leder
Vil du stå i spidsen for et botilbud, hvor faglighed, tryghed og stabil drift går hånd i hånd? Og vil du være med til at udvikle tilbuddet for nogle af Københavns mest udsatte borgere? Så kan du være vores nye tilbudsleder på Sundholm Pleje.
Om botilbuddet og målgruppen
Sundholm Pleje rummer 38 borgere med komplekse og langvarige problemstillinger – herunder psykiske lidelser, aktivt rusmiddelbrug samt betydelige fysiske følgeskader. Botilbuddene er døgnbemandede og arbejder recovery-, rehabiliterings- og forandringsorienteret med fokus på tryghed, trivsel og lavt konfliktniveau.
Som tilbudsleder får du det overordnede faglige, strategiske, personalemæssige og driftsmæssige ansvar for ca. 28 medarbejdere fordelt på tværfaglige teams af SOSU’er, socialpædagoger og sygeplejersker. Du deler ledelsesansvaret med en sundhedsfaglig afdelingsleder og I sikrer sammen høj faglig kvalitet, stabil drift og sammenhæng i indsatsen.
Tilbuddet er i en udviklingsfase
Sundholm Pleje befinder sig i en tid, hvor alle arbejdsgange, organisering og indsatser skal gennemgås, revurderes og justeres for relevans. Tilbuddet mangler fælles blik og et mere koordineret fokus på kerneopgaven, og der er behov for en leder, som kan strukturere og prioritere de indsatser, der er nødvendige for at levere værdi for borgerne.
Det betyder, at du som tilbudsleder skal være stærk i forandringsledelse og kunne motivere medarbejdere gennem både korte justeringer og længere udviklingsforløb. Du skaber retning, stabilitet og fælles fokus.
Din rolle som leder
Som leder spiller du en central rolle i at sikre sammenhæng, kvalitet og udvikling på tværs af tilbuddet. Din indsats spænder fra strategisk overblik til daglig drift, hvor synlig og nærværende ledelse skaber værdi for både borgere og medarbejdere. Du planlægger og implementerer beslutninger, så arbejdet fungerer effektivt i et døgnbemandet miljø.
Du arbejder strategisk for at skabe sammenhæng på tværs af tilbuddet og samarbejder med relevante eksterne parter. Samtidig sætter du retning for faglig kvalitet og understøtter udviklingen i tværfaglige teams, så indsatsen konstant styrkes.
Du skaber trivsel, tydelig kommunikation og psykologisk tryghed, og håndterer komplekse personalesager med ro og godt ledelseshåndværk.
Dine primære ansvarsområder
Du udvikler og sikrer retning, sammenhæng og faglig kvalitet på tværs af tilbuddet. Derudover sikrer du driften gennem økonomistyring og prioritering inden for givne budgetrammer. Alt dette gør du i et stærkt lederfællesskab på Sundholm.
Hvem søger vi?
Vi søger en leder, der kan skabe ro, overblik og retning i komplekse situationer, er tydelig, kommunikativ og nærværende og formår at skabe følgeskab blandt medarbejdere. Du trives med forandringsledelse og kan motivere medarbejdere gennem både korte justeringer og længere udviklingsforløb.
Du arbejder struktureret, systematisk og med høj faglig integritet, har relevant social- eller sundhedsfaglig uddannelse og ledererfaring fra døgnområdet. Derudover har du solid erfaring med borgere med misbrug, psykiske og fysiske lidelser, samt komplekse sociale problemstillinger. Dertil har du erfaring med lovgivning og myndighedskrav, og kan arbejde med det støttet af et stærkt, fagligt centerteam.
Hvad får du hos os?
- Et tæt samarbejde med områdechef, ledelseskolleger, centerteam, HR, økonomi og rekruttering
- En engageret, tværfaglig medarbejdergruppe med stærkt fokus på målgruppen
- En meningsfuld hverdag, hvor du gør en konkret forskel for udsatte borgere
- Let adgang til arbejdspladsen – kun 600 meter fra Amagerbro Metro
Hvad gør jobbet attraktivt?
Hvis du brænder for at udvikle, forandre og – ikke mindst – forankre faglig kvalitet og praksis, er dette opgaven for dig.
Du bliver en del af en stærk, tværfaglig medarbejdergruppe, der brænder for målgruppen, og hvor din indsats virkelig gør en markant forskel for udsatte borgere.
Arbejdstid og fleksibilitet
Stillingen er fuldtid og indebærer et dynamisk arbejdsmønster, hvor du til tider skal være synlig og tilgængelig uden for almindelige dagtimer. Det kan betyde, at nogle dage kræver aften- eller natarbejde, mens andre dage følger mere almindelige arbejdstider. Du tilrettelægger selvstændigt arbejdet, så du har mulighed for at prioritere din tid, bevare overblik og samtidig være til stede, når det er mest behov for dine ledelseskompetencer.
Ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes efter kvalifikationer og gældende overenskomst.
Stillingen er uden øvre arbejdstid med forventet tiltrædelse pr. 1. marts 2026. Fleksibilitet er nødvendig, da du skal være til stede på tværs af døgnets arbejdstider.
Vi indhenter børne- og straffeattest samt referencer som led i ansættelsesprocessen.
Lyder det som noget for dig?
Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte områdechef Bettina Bach på 21 56 98 51 eller HR partner Kenn Jensen på 21 53 96 69.
Søg via linket senest søndag den 11. januar 2026
1. samtale afholdes fredag den 16. januar 2026 og 2. samtale fredag den 23. januar 2026. I forbindelse med en evt. 2. samtale vil der indgå case samt en personlighedstest.