Teknisk ejendomsmedarbejder til drift og vedligehold af ejendomme i Københavns Kommune
Kan du tage ejerskab for driften af en ejendom?
Kan du planlægge din dag selvstændigt?
Kan du bestille og koordinere håndværkere?
Er du imødekommende over for kunden og tager initiativ til vedligehold?
Og kan du stå for brandkontrol, styring af varmecentral og affaldssortering?
Så er det muligvis dig, vi har brug for til drift af bygninger i Københavns Ejendomme. Hvis du også har mod på, at opgaverne spænder fra at rense afløb til at sætte sig ind i vores IT-systemer, så er det helt sikkert dig, vi har brug for.
Din primære overordnede opgave er at sørge for, at bygningen er vedligeholdt og fungerer, så vores kunder kan koncentrere sig om deres kerneopgave: Borgeren. Konkret betyder det, at alle opgaver af praktisk karakter, som udgangspunkt bør håndteres af dig. Opgaverne spænder bredt fra renhold af udearealer over mindre reparationsopgaver til kontrol af brandsikring og tilsyn med varmecentraler.
Du skal kunne lide at opgaverne varierer, og at det fra tid til anden kan gå stærkt. Du befinder dig i midten af det hele og skal kunne prioritere selvstændigt mellem dine opgaver og kunne koordinere med håndværkere og sætte dig ind i kommunens regler og systemer.
Vi søger derfor en selvstændig og ansvarsfuld ejendomsmedarbejder. Du både løfter opgaver for ejeren, Københavns Ejendomme (KEJD), og for lejerne, som primært er andre kommunale enheder, som tager sig af sårbare borgere, herunder borgere med psykiske udfordringer (fx misbrug, sindslidelser, selvskadende adfærd mv.). Du skal derfor kunne udføre dine opgaver i det givne institutionsmiljø.
Din indstilling til at yde en god og stabil service overfor kunden og din indstilling til borgerne, vægter vi lige så højt som din faglige baggrund. Du må arbejde struktureret, udvise synlighed og vægte en høj grad af kommunikation.
Det er en fordel, hvis du har en baggrund som ejendomsservicetekniker eller relevant håndværksmæssig baggrund. Der vil forekomme en del dokumentation og kontrol af de tekniske anlæg, både hvad angår energi og brand. Desuden har du flair for at bestille og koordinere eksterne håndværkere og er fortrolig med selv at have værktøj i hænderne.
Kan du alt dette, kan vi tilbyde en hverdag med variation og selvstændigt ansvar. Du får mulighed for både at bruge dine hænder og dit hoved.
Vi forventer, at du
- taler og forstår dansk
- har gyldigt kørekort (Kat. B)
- evner og har lyst til at yde en god service i høj kvalitet
- selv tager initiativer og kan arbejde selvstændigt i opgaveløsningen
- har øje for fejlfinding
- har situationsfornemmelse og kan gebærde dig i blandt forskellige mennesker
- kan lide at have mange kontaktflader og er dygtig til at kommunikere med kolleger, kunder og leverandører og eksterne håndværkere
- er fleksibel i den daglige planlægning
- er IT-minded, så du via pc kan rapportere og indkøbe mv.
- er uddannet som ejendomsservicetekniker eller har en håndværkerbaggrund
Du bliver ansat i Center for Ejendomsservice, men du har dine daglige opgaver og din base ude hos en af vores kunder, hvor du varetager driften. Du skal tage ejerskab over ejendommen og passe den som din egen. Det vil sige, at du tager initiativ, forsøger at forebygge og opdage fejlene før kunden og altid holde kunden orienteret.
Sektionslederen i Teknisk Drift er din daglige leder. I hverdagen arbejder vi med distanceledelse. Sektionslederen vil løbende besøge dig for faglig sparring, sikre din trivsel og hjælpe dig ved eventuelle udfordringer m.m.
I hverdagen vil du være i tættest kontakt med kunden, som du går med i hverdagen og får dine opgaver fra. Det er derfor vigtigt, at du kan agere i en hverdag, hvor du er ude og repræsentere Københavns Ejendomme selvstændigt. Men der vil også være muligheder for at få hjælp og sparring fra kolleger.
Du bliver en del af et hold på cirka 50 ejendomsservicemedarbejdere i Teknisk Drift, der servicerer bygninger over hele København. Vi hjælper hinanden med større konkrete opgaver og mødes jævnligt for at vidensdele og udveksle erfaring samt udvikle os fagligt m.m.
Om Center for Ejendomsservice
Du bliver ansat i Center for Ejendomsservice i afdelingen Teknisk Drift. Center for Ejendomsservice varetager en bred vifte af ejendomsrelaterede opgaver med særligt fokus på drift og afhjælpende vedligehold af kommunens ejendomme. Vi er samtidig ansvarlige for at sikre den gode kundeoplevelse for alle, der er i kontakt med KEJD. Vi udfører ejendomsservice på nogle af Københavns Kommunes ejendomme, institutioner og botilbud. Vores målsætning er at sikre et optimalt serviceniveau, effektiv styring og drift af kommunens ejendomsportefølje.
Teknikerne i Center for Ejendomsservice varetager bygningsejers ansvarsområde, mens du på kundens vegne varetager lejers. I får derfor et godt og vigtigt samarbejde.
Vi har en meget varieret og indimellem sårbar kundegruppe, hvorfor vi skal være lydhøre og have høj faglighed. Vi tager størst mulige hensyn til behovene hos de borgere og kolleger, der bor, færdes eller arbejder de steder, hvor vi har ansvar for ejendomsservice.
I Center for Ejendomsservice har vi tillid til vores medarbejdere, kunder og samarbejdspartnere. Vi er dedikerede og ansvarsfulde og hjælper hinanden til at nå resultater.
Ansættelsesvilkår
Stillingen er på 37 timer ugentligt. Vi forventer, at du kan starte i stillingen den 1. oktober 2025 eller hurtigst muligt derefter. Du ansættes i Økonomiforvaltningen, Københavns Ejendomme, Center for Ejendomsservice, som har adresse på Borups Allé 177, 2400 København, men dine opgaver og din arbejdsdag foregår ude hos kunden på en anden lokation i København. Du vil referere til chefen for Teknisk Drift. I forbindelse med ansættelsen indhenter vi børne- og straffeattest. Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende specialarbejderoverenskomst mellem Københavns Kommune og pågældende organisation og indenfor rammerne af lokal løndannelse.
Vil du vide mere?
Du kan få yderligere oplysninger om stillingen i Ejendomsservice. Kontakt sektionsleder Casper Storgaard på 40 22 50 79 på hverdage i tidsrummet kl. 10-12.00.
Sammen med din motiverede ansøgning beder vi dig vedhæfte CV. Du skal medbringe evt. relevante kursusbeviser, hvis vi indkalder dig til jobsamtale.
Søg via linket senest mandag den 8. september 2025
Vi holder samtaler løbende.
Københavns Ejendomme
Københavns Ejendomme har ansvaret for Københavns Kommunes ejendomsportefølje. Vores ca. 1.800 medarbejdere arbejder hver dag for en serviceorienteret ejendomsadministration og vedligeholdelse af kommunens mere end 2,6 mio. m². Gennem effektiv ejendomsservice, drift og vedligehold frigør vi ressourcer til, at vores 58.000 kolleger i Københavns Kommune kan skabe en bedre hverdag for københavnerne. Alt det gør vi ud fra bedste aktuel viden og i tæt samspil med kunder, leverandører og samarbejdspartnere ud fra devisen: Det skal være nemt, effektivt og bæredygtigt. Du kan læse mere om os på www.kobenhavnsejendomme.kk.dk.