Teamleder til Teknik- og Miljøforvaltningen i Københavns Kommune
Teknik- og Miljøforvaltningen søger en dedikeret og dygtig teamleder med gode samarbejdsevner og erfaring med politisk betjening og offentlig forvaltning.
Er du dygtig til at skabe struktur? Har du et helhedsorienteret blik på opgaven? Har du gode samarbejds- og formidlingsevner? Kan du lide at understøtte kolleger med faglig sparring og sikre en høj kvalitet i opgaveløsningen? Og vil du bidrage til at optimere og videreudvikle vores arbejdsgange?
Hvis svaret er ja, så er stillingen som teamleder i Teknik- og Miljøforvaltningen måske noget for dig.
Om stillingen
Vi tilbyder en spændende stilling som teamleder i enheden Anlægskoordinering og Vejarbejde i Danmarks største kommune.
Du vil blive teamleder for et nyoprettet team bestående af 6-8 medarbejdere, der varetager:
- Politisk og ledelsesbetjening.
- Myndighedsbehandling af reklamer på vejareal, herunder udstedelse af tilladelser og gennemførelse af tilsyn.
- Takst- og bodsberegninger.
- Optimering og udvikling af arbejdsgange og digitale løsninger.
Du vil
- Få en tilpasset opgaveportefølje, der gør det muligt at varetage teamlederfunktionen.
- Lede og motivere teamet og understøtte den daglige koordinering og prioritering af teamets opgaver, herunder afholde teammøder og 1:1-møder.
- Bidrage til faglig sparring og kvalitetssikring af teamets produkter og leverancer, herunder produkter til det politiske system samt myndighedsafgørelser.
- Bidrage til at optimere og udvikle arbejdsgange og digitale løsninger.
- Deltage på budgetopfølgningsmøder og understøtte økonomistyringen i enheden.
- Få en bred kontaktflade og indgå i et tæt samarbejde med enhedschef, øvrig teamleder samt kolleger fra andre enheder i forvaltningen.
- Indgå i dialog med eksterne om enhedens myndighedsbehandling og om konkrete sager.
- Der er tale om en nyoprettet funktion, hvor du får mulighed for at sætte dit præg på opgaven og funktionen som teamleder.
Hvem er du?
Vi søger en profil med følgende kompetencer
- En relevant uddannelse inden for offentlig forvaltning, statskundskab, jura eller lignende.
- Har erfaring med offentlig forvaltning og evt. myndighedsafgørelser, har politisk betjening under huden og kan navigere i det politiske felt.
- Kan holde overblikket og prioritere opgaver i en omskiftelig hverdag, hvor rammerne for opgaveløsningen kan ændre sig.
- Har interesse for ledelse og flair for at give faglig sparring.
- Er hjælpsom, dygtig til at samarbejde og drive processer.
- Har økonomiforståelse og evt. erfaring med takst- eller gebyrberegninger.
- Tager ansvar, ejerskab og initiativ for teamets opgaveløsning og trivsel.
- Har en skarp pen og kan formidle fagligt stof på en klar og forståelig måde.
- Er nysgerrig på byen og vil bidrage til at udvikle København til gavn for københavnere, erhvervsliv og andre brugere af byen.
Vi tilbyder
- En position med impact. Gør en konkret forskel for Københavns borgere og erhvervsliv, og vær med til at understøtte udviklingen af byen.
- En dynamisk arbejdsplads. Bliv en del af et alsidigt team af kollegaer, der er passionerede omkring deres arbejde og altid klar til at hjælpe hinanden.
- Plads til idéer. Vær med at udvikle løsninger på nogle af byens spændende udfordringer.
- En stilling med mulighed for personlig og faglig udvikling.
Om enheden
Du bliver en del af enheden Anlægskoordinering og Vejarbejde, der arbejder for, at midlertidig brug af vejareal og vejarbejde koordineres og gennemføres, så fremkommelighed og trafiksikkerhed bliver opretholdt. Vi er ca. 30 medarbejdere og udsteder årligt ca. 30.000 tilladelser.
Hvad enten det er genopførelse af Børsen, endnu en etape af metroen der skal bygges, renovering af en bro, fornyelse af forsyningsledninger eller World-Tour-feltet, som skal ræse gennem byen, så er vi med.
Ansættelsesforhold
Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til gældende overenskomst og efter forhandling med forhandlingsberettigede faglige organisationer.
Forventet start er den 1. august 2025 eller snarest muligt.
Arbejds- og tjenestestedet er Islands Brygge 37, 2300 København S.
Klar til at tage udfordringen op?
Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte enhedschef i Anlægskoordinering og Vejarbejde Kristina Samsøe Mosbæk på mail BS4D@kk.dk eller på 23 63 65 38.
Søg via linket senest søndag den 25. maj 2025
Vi afholder ansættelsessamtaler løbende.