Teamleder med personaleansvar til Udbud og Kontrakter i Københavns Kommune
Vil du være med til at udvikle og styrke Københavns Kommune i forhold til udbud og efterfølgende kontraktefterlevelse?
Københavns Kommunes kontor for Udbud og Kontrakter sikrer, at indkøb, der foretages i Kommunen inden for 12 forskellige kategorier, overholder udbudsreglerne. Samtidig er det en opgave at sikre, at Københavns Kommune efterfølgende får leveret de rette ydelser til rette pris.
Kontoret består af i alt fem teams, hvor vi søger teamleder til Team Udbud – Varer og Tjenesteydelser, som sikrer, at Københavns Kommune køber ind i overensstemmelse med lovgivningen i form af gennemførelse af udbud og tilbudsindhentninger. Teamet består pr. 1. september 2025 af 10 ildsjæle.
Kontoret for Udbud og Kontrakter består af i alt 45 medarbejdere og er et af i alt otte kontorer i Center for Finans og Indkøb under Koncernservice i Økonomiforvaltningen.
Forventninger
Som teamleder skal du varetage opgaver i forhold til den daglige ledelse af teamet, herunder være ansvarlig for:
- den daglige drift, hvilket inkluderer kapacitetsplanlægning, opgaveprioritering samt sikring af arbejdsgange, kvalitet og rettidighed
- faglig sparring med teamets medarbejdere
- at bidrage til arbejdsprogram og realisering af definerede mål
- at deltage i den faglige produktion med henblik på at sikre fastholdelse/videreudvikling af faglige kompetencer
- at understøtte det tværkommunale samarbejde gennem en fælles indsats inden for de respektive områder
- medarbejdernes korrekte registrering af tid, ferie, sygdom og flekstid med videre
- ledelse af medarbejdere, herunder fraværssamtaler og MUS med videre i samarbejde med kontorchefen
- udvikling af teamet i tæt samarbejde med kontorchefen.
Som teamleder skal du have solid erfaring fra arbejde med praktisk gennemførelse af udbud. Du vil indgå i kontorets ledelse, der består af fem teamledere foruden kontorchefen. Kontorets ledelse har ansvaret for at sikre helhedstænkning, videndeling og samarbejde på tværs af kontoret og centret. Som teamleder skal du også bidrage til trivslen i kontoret, være rollemodel for adfærd og performance samt loyalt og aktivt understøtte centrets strategi.
Værdier
I kontoret sætter vi en ære i at nå vores mål og levere resultater på højt kvalitetsniveau. Vi tager ansvar for vores opgaver og brænder for at gøre en forskel. Ambitionsniveauet og motivationen er høj, samtidig med at vi sætter en ære i at have tid til faglig sparring, så vi udvikler os.
Som teamleder er det vigtigt, at du er empatisk, har en naturlig interesse for mennesker og er nysgerrig på deres handlemønstre. Du skal prioritere at skabe gode relationer i teamet, da kontoret arbejder aktivt med psykologisk tryghed som en grundværdi og som forudsætning for at skabe det gode arbejdsliv. Vi prioriterer at have tid til hinanden, og vi har som mantra, at jo mere travlt, der er i hverdagen, desto mere skal vi huske at grine.
I kontoret sætter vi en ære i at være et hold, hvor vi samarbejder på tværs, i stedet for at arbejde i siloer ud fra vores funktioner. Vi lægger vægt på at skabe gode relationer, og du skal i samarbejde med teamet videreudvikle dette samarbejde, da det er en kontinuerlig opgave at skabe og bibeholde gode samarbejdsrelationer. Derudover skal du som teamleder kigge ud af organisationen og skabe og bibeholde gode samarbejdsrelationer til de andre forvaltninger i Københavns Kommune samt søge ekstern inspiration for at sikre, at teamets arbejdsmetoder altid er tidssvarende i forhold til en hurtigt udviklende dagsorden.
Løn- og ansættelsesvilkår
Du bliver ansat med løn- og ansættelsesforhold efter erfaring, kvalifikationer og relevant overenskomst med Københavns Kommune og indenfor rammerne af lokal løndannelse. Vi prioriterer din faglige og personlige udvikling, så du har de bedste forudsætninger for at få succes i din opgaveløsning.
Tiltrædelse snarest muligt.
Vi har til huse i et moderne kontormiljø på Borups Allé 177 – tæt på Fuglebakken Station. Der kan være perioder, hvor vi har travlt, men vi tilstræber generelt en fleksibel tilrettelæggelse af arbejdstiden, og vi har mange tiltag for at sikre et rart og hyggeligt arbejdsmiljø.
Har du spørgsmål?
Har du spørgsmål, er du meget velkommen til at kontakte kontorchef Pia Ziegler, der kan træffes på mail t52y@kk.dk eller på telefon 29 17 74 27.
Søg via linket senest torsdag den 18. september 2025
Sammen med din ansøgning beder vi dig uploade dit CV og eksamensbevis.
Vi forventer at afholde samtaler i uge 39.
Koncernservice er en professionel serviceorganisation
I Koncernservice har vi et stærkt fagligt miljø med kompetente og specialiserede medarbejdere inden for finans, økonomi, løn, indkøb, ESG, forsikring, HR og personalejura. Vi udvikler konstant vores kompetencer og faglighed for at kunne forenkle arbejdsgangene, når vi etablerer nye teknologiske løsninger på tværs af kommunen. Og vi insisterer på, at vores løsninger skaber en reel effekt hos vores brugere på den længere bane. Vi er ca. 700 medarbejdere, der løbende er i dialog med kommunens syv forvaltninger og ca. 45.000 medarbejdere. Vi er med andre ord et administrativt samlingspunkt, der skal sikre en effektiv og intuitiv digital administration for hele Københavns Kommune. Mød os på www.koncernservice.kk.dk.