Systemejer med særligt ansvar for IT-anskaffelser til Kontor for Digitalisering

Søg jobbet

IT og digitalisering
Fuldtid
Fastansættelse

Trives du med stort ansvar og mange samarbejdspartnere, og synes du samtidig, digitalisering er spændende, så er du måske vores nye tekniske systemejer med særligt ansvar for den gode IT-anskaffelse?

I Københavns Kommunes beskæftigelses- og integrationsforvaltning er vi hvert år i kontakt med ca. 100.000 borgere og 17.500 virksomheder. Til at understøtte beskæftigelsesindsatsen anvender forvaltningens ca. 2.000 medarbejdere til en række forskellige IT-løsninger, der på forskellig digital vis indgår som værktøjer for løsningen af forvaltningens kerneopgave. Den digitale udvikling er stigende i forvaltningen, hvorfor der er behov for en ny systemejer, der får et særligt ansvar for at koordinere tekniske og sikkerhedsmæssige samarbejdsprocesser ifm. anskaffelser af IT.

Det er et stort plus, hvis du har teknisk erfaring fra lignende stillinger som systemejer/product owner og forstår dig på IT-drift, netværk, servere, konfigurering, fejlsøgning, softwareudvikling mv. Men det kan også være, at du kommer med en anden type baggrund inden for compliance, digitale sikkerhedsprocedurer, GDPR og databehandleraftaler eller lignende.

Stillingen kræver stor selvstændighed i opgaveløsningen kombineret med en nysgerrig indstilling. Du kommer til at få et tæt samarbejde internt med andre systemejere og øvrige kompetente kollegaer i forvaltningen og kommunens centrale IT enhed, Koncern IT. Eksternt får et du vigtigt samarbejde med private leverandører af IT-systemer.

Du opnår succes i stillingen ved at trække på evnerne til at

  • Lytte
  • Kommunikere tydeligt
  • Inddrage brugere og samarbejde med andre fagligheder på tværs af en stor organisation
  • Have blik for sammenhæng mellem IT-anskaffelser og de store linjer og behov i organisationen

Dit arbejde vil indeholde følgende opgaver

  • Drive implementering af nye IT-anskaffelser, herunder databehandleraftaler med eksterne leverandører og indgå i samarbejdsfællesskaber med vores interne Sikkerhedsteam (særligt GDPR), såvel som kollegaer i Koncern IT, når det gælder sikkerhedsvurdering af vores kommende IT-løsninger
  • Sikre den nødvendige dokumentation og compliance på vores kommende IT-løsninger i samarbejde med kollegaer i kontoret såvel som i forvaltningen
  • Være ansvarlig for, at forvaltningens revisionsbemærkninger på systemer håndteres retvisende og rettidigt
  • Sikre et tæt og frugtbart samarbejde med leverandørerne om udvikling og drift af de systemer, du er teknisk systemejer for
  • Planlægge og styre alle aktiviteter omkring håndtering af systemejerrollen, fx risikovurdering, IT-beredskab mv. 
  • Agere teknisk vidensperson for dine systemer og dets integrationer ved driftsproblemer og opståede fejl samt ved ændringer og tilføjelser af nye funktioner

I stillingen lægger vi vægt på, at du

  • Har lyst til at være ansvarlig for IT-anskaffelser i Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen
  • Forstår vigtigheden af, at compliance, GDPR og sikkerhed er væsentlige byggesten for den gode IT-løsning
  • Har betydelig erfaring med at samarbejde med forskellige faggrupper på tværs af en kompleks organisation
  • Er tydelig i din kommunikation og kan bevare overblikket i pressede situationer   
  • Har en god forståelse for brugernes perspektiv, også i form af rettigheder og sikkerhed og kan formidle teknisk viden på en let og forståelig måde
  • Har lyst til at varetage alle roller af leverandørstyringen, herunder og vedligeholde systemdokumentation, kontrol af leverandørdokumentation opfølgning på driftsrapporter mv.

Det er også et plus, men ikke et krav, hvis du har kendskab til beskæftigelsesområdet.

Hvad kan vi tilbyde?
Du bliver en del af Kontor for Digitalisering, som består af ca. 40 medarbejdere, der arbejder med mange aspekter af udvikling og support på IT og digitalisering. Sammen er det vores hovedopgave at sikre de bedste arbejdsbetingelser for medarbejderne og vores kerneopgave i forvaltningen.

Du bliver en del af en professionel organisation, hvor vi arbejder evidensbaseret, har høje faglige ambitioner og er åbne for at tænke nyt. Vi prioriterer tid til videndeling og sparring, og vi er altid åbne for nye ideer og aktiviteter, der skærper vores faglighed, f.eks. ved at deltage i netværk og konferencer. Vi lægger også stor vægt på at samarbejde og hjælpe hinanden med vores opgaver.

Du kommer til at arbejde centralt i København med god mulighed for fleksibilitet, fx en ugentlig hjemmearbejdsdag samt mulighed for at spare en fridag op til afholdelse hver 14. dag. Vi lægger stor værdi i og vægt på, at ansvarlighed og engagement spiller en vigtig rolle hos både dig, såvel som for teamet som helhed. Og så vægter vi det højt at have det sjovt, når vi arbejder.

Ansættelsesforhold
Løn- og ansættelsesvilkår vil være i henhold til gældende overenskomst. Lønnen afhænger af dine kvalifikationer og er inden for rammerne af lokal løndannelse.

Stillingen forventes besat pr. 1. oktober 2025. Ansættelsesstedet er Bernstorffsgade 17, 1577 København V.

Yderligere oplysninger
Yderligere oplysninger kan fås ved henvendelse til konstitueret souschef Stine Tornemand (ferie fra den 14. juli til 3. august 2025) på 51 80 49 87 eller souschef Christian Schultz Albér (ferie fra den 3. juli til den 3. august 2025) på 40 31 21 55.

Søg via linket senest søndag den 10. august 2025
Vi forventer af afholde samtaler i uge 34 og 35. Der anvendes en mindre case til anden samtale.

Om Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen
I Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen hjælper vi hver dag året rundt københavnere i job og uddannelse eller finder andre veje videre for borgerne. Vi understøtter virksomhederne med at finde den rette arbejdskraft. Vi inddrager borgerne, stiller konstruktive krav, og vi tror på, at vi sammen kan skabe fremskridt. Vi er Danmarks største beskæftigelsesforvaltning, og vi er med til at sætte en høj standard på beskæftigelsesområdet ved at arbejde strategisk med udvikling af driften, servicedesign og nye digitale løsninger. Vi har fokus på trivsel og har en kultur med høj faglighed, hvor der er plads til dine input og idéer.

Du kan læse mere om Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen her