Studentermedhjælpere til Din Sociale Indgang Børn Amager

Søg jobbet

Sagsbehandling
Deltid - alt under 37 timer
Studenterjob/fritidsjob

Er du vores nye studentermedhjælper?

Som ansøger til en studentermedhjælperstilling skal du være i gang med en relevant socialfaglig uddannelse (fx socialrådgiver eller socialformidler) og have mindst ét år tilbage på studiet.

Vi søger otte nye studentermedhjælpere, da flere af vores nuværende snart bliver færdiguddannede. Som studentermedhjælper bliver du en del af et team på i alt ti studentermedhjælpere, der hjælper på tværs af hele huset med forskellige ad hoc-opgaver – fx aktindsigter, referatskrivning, mødeindkaldelser, udarbejdelse af afgørelser og andre administrative opgaver.

Du bliver tilknyttet en af vores tre myndighedsafdelinger: Styrket Modtagelse, Børneliv eller Ungeliv.

Om os
Din Sociale Indgang Børn Amager (DSI Amager) er én af fem børnefamilieenheder i Din Sociale Indgang under Socialforvaltningen i Københavns Kommune.

DSI Amager er en stor og mangfoldig arbejdsplads med ca. 230 medarbejdere, der løser opgaver inden for administration, sagsbehandling, foranstaltning og rådgivning. Vi arbejder målrettet på at skabe et insisterende og tillidsfuldt samarbejde med udsatte børn og unge, deres familier og netværk. Det er afgørende for os, at sagsbehandlingen lever op til både retskrav og god forvaltningsskik. Vi møder borgerne ligeværdigt, respektfuldt og i øjenhøjde – og vi sikrer, at opgaverne løses rettidigt og inden for de fastsatte rammer.

DSI Amager holder til i nyrenoverede, moderne lokaler på Lyongade. Her arbejder vi i åbne kontormiljøer uden enkeltmandskontorer – alle er en del af et fællesskab med 6-8 kollegaer, hvor samarbejde og videndeling er en naturlig del af hverdagen.

Vi forventer, at du

  • kan arbejde selvstændigt, og at du ved behov kan søge støtte til løsning af opgaver
  • kan arbejde struktureret
  • har et godt kendskab til it på brugerniveau og er god til skriftlig dokumentation

Vi kan tilbyde dig

  • et arbejde med høj grad af selvstændighed, indflydelse og ansvar
  • fokus på faglighed, etik og barnets retssikkerhed
  • oplæring i forhold til de enkelte opgaver
  • et miljø, hvor der er opmærksomhed ift. den enkeltes trivsel
  • en arbejdsplads, hvor der er højt til loftet og plads til godt humør
  • møde hver måned i studentermedhjælperteamet med koordinator

Ansættelsesvilkår 
Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og inden for rammerne af lokal løndannelse.  
Arbejdstiden udgør mellem 12 og 15 timer om ugen efter nærmere aftale. 
Vi ønsker stillingerne besat pr. 1. januar 2026 eller efter aftale.
Der blive afholdt en introdag den 1. januar 2026, som du skal kunne deltage i.
I forbindelse med ansættelsen indhenter vi børne- og straffeattest. 

Mere information  
Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte teamleder Rasmus Kring Dideriksen på 24 47 34 94 eller teamleder Christine på 21 49 47 92.

Det er en forudsætning, at du er aktiv studerende og kan dokumentere, at du er indskrevet ved en højere læreanstalt. Derfor beder vi dig uploade en indskrivningsbekræftelse, der viser, at du er studieaktiv, og hvornår du forventes at afslutte dit studie (dit studiested kan hjælpe dig med at hente dokumentet digitalt).

Sammen med en motiveret ansøgning beder vi dig uploade CV, bevis for studieaktivitet og evt. Udtalelser. 

Søg via linket senest mandag den 1. december 2025 
Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler onsdag den 3. december 2025.