Studentermedhjælper til udrulning af ID-kort i Københavns Kommunes indsats mod social dumping

Søg jobbet

Politik og administration
Deltid - alt under 37 timer
Studenterjob/fritidsjob

Ønsker du at arbejde for ordnede arbejdsforhold og fair konkurrence?
Vil du med på holdet i landets største og mest effektive indsatsteam mod social dumping?
Og kan du bidrage til udrulning og drift af ID-kort til understøttelse af indsatsen?

Så er du måske vores nye studentermedhjælper i kontoret for Bæredygtige Indkøb i Københavns Kommune.

Indsatsen mod social dumping
Københavns Kommune er en af Danmarks største offentlige indkøbere. Med en indkøbsvolumen på omkring 17 mia. kr. om året har vi mulighed for at gøre en reel forskel og skubbe markedet i en mere social bæredygtig retning.

Som en styrkelse af Københavns Kommunes indsats mod social dumping, er der i år idriftsat et system til registrering af underleverandører og medarbejdere samt udstedelse af ID-kort. I Bæredygtige Indkøb har vi teten i forhold til at få dette system udrullet bredt hos kommunens leverandører.

Du bliver en del af Indsatsteamet mod social dumping, hvor vores kerneopgave er opfølgning på arbejds- og uddannelsesklausulkrav hos private leverandører til både Københavns Kommune og andre offentlige samarbejdspartnere. Her arbejder vi for, at leverandører og underleverandører til Københavns Kommune og samarbejdspartnere tilbyder deres ansatte ordentlige løn- og arbejdsvilkår i overensstemmelse med de kollektive overenskomster på området og bidrager til uddannelse af elever og lærlinge i erhvervsuddannelsessystemet.

ID-kortsystemet har til formål at effektivisere og løfte indsatsen mod social dumping yderligere ved at skabe gennemsigtighed i underleverandørkæderne for Indsatsteamet, projektledere, hovedleverandører og medarbejdere på aftalerne. Derfor søger vi en studentermedhjælper, der skal være med til arbejdet med at implementere ID-kortet i kommunens mange aftaler, såvel som hos kommunens mange leverandører.

Opgaver
Dine primære rolle vil være at understøtte projektlederen, og øvrige kolleger, der arbejder med udrulning af ID-kort, ved at assistere med opgaver som

  • udvikling af vejledninger til anvendelse af ID-kortklausuler
  • udarbejdelse af vejledningsmateriale til brugere af systemet
  • vedligeholdelse af intern dokumentation fx ved referatskrivning
  • ledelsesrapportering om fremdrift og resultater af projektet

Der vil også være mulighed for at bidrage til understøttelse af teamets øvrige kerneopgaver.

Kompetencer
Vi forestiller os, at du er i gang med en kandidatuddannelse, og ser gerne at du

  • har interesse for arbejdsmarkedsforhold, den danske model og udfordringerne med social dumping
  • har en juridisk profil og viden om udbuds- og aftaleret
  • skriver let forståeligt, korrekt og præcist
  • er analytisk skarp
  • har erfaring med systematisk databehandling

Det er også en fordel, hvis du har stiftet bekendtskab med digitaliseringsprojekter og implementering af arbejdsgange for anvendelse af nye IT-systemer.

Ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes i henhold til overenskomst mellem kommunen og den relevante faglige organisation. Vi ser gerne, at du kan arbejde ca. 15 timer (inklusive frokostpause) om ugen i gennemsnit. Vi er naturligvis fleksible ved eksamensperioder mv. Vi ønsker tiltrædelse hurtigst muligt. Stillingen er placeret i kontoret for Bæredygtige Indkøb. Kontoret hører under Center for finans og indkøb i Koncernservice, der er en del af Økonomiforvaltningen.

Yderligere information
Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte teamleder Natalia Grillis på 61 62 23 74.

Søg via linket senest onsdag den 15. oktober 2025

Koncernservice er en professionel serviceorganisation
I Koncernservice har vi et stærkt fagligt miljø med kompetente og specialiserede medarbejdere indenfor finans, økonomi, løn, indkøb, ESG, forsikring, HR og personalejura. Vi udvikler konstant vores kompetencer og faglighed for at kunne forenkle arbejdsgangene, når vi etablerer nye teknologiske løsninger på tværs af kommunen. Og vi insisterer på, at vores løsninger skaber en reel effekt hos vores brugere på den længere bane. Vi er ca. 700 medarbejdere, der løbende er i dialog med kommunens syv forvaltninger og ca. 45.000 medarbejdere. Vi er med andre ord et administrativt samlingspunkt, der skal sikre en effektiv og intuitiv digital administration for hele Københavns Kommune. Mød os på www.koncernservice.kk.dk.