Studentermedhjælper til kommunikation, web og SoMe – vær med til at få flere københavnere til at opleve byen

Søg jobbet

Kommunikation
Deltid - alt under 37 timer
Studenterjob/fritidsjob

Vil du være med til at kommunikere om Københavns brede kultur- og idrætsliv? Ønsker du dig et alsidigt studiejob med mulighed for at arbejde indenfor web, SoMe og administrative opgaver? Så er du måske den nye studentermedhjælper, vi leder efter.

Dit arbejde
Vi tilbyder en spændende stilling, hvor du vil få en vigtig rolle med at formidle og markedsføre kultur- og fritidsarrangementer til københavnerne på vores mange kanaler.

Du kommer til at arbejde med Kultur- og Fritidsforvaltningens webkanaler, særligt BrugByen.kk.dk, indhold til SoMe, administrative opgaver og diverse ad hoc.

Målet er, at flere københavnere kender til og møder op til vores arrangementer.

Dine opgaver

  • produktion og oprettelse af indhold til BrugByen.kk.dk, Facebook fx BrugByenBørn og BrugByenIdræt, nyhedsbreve med mere
  • kvalitetssikre indhold på vores mange kanaler
  • kontakt og teknisk support til vores indholdsleverandører på web  
  • godkendelse og redigering af arrangementer
  • billedredigeringsopgaver i Canva
  • mindre analyse- og tekstopgaver
  • statistik og datarapportering fra SiteImprove og Meta
  • svare på henvendelser til BrugByens postkasse
  • udarbejde PowerPoint præsentationer
  • diverse ad hoc-opgaver

Om dig
Du trives i projekter, der kræver tæt samarbejde og løbende koordinering for at nå i mål. Vi lægger særligt vægt på, at du er serviceminded, selvstændig, struktureret og detaljeorienteret. Du har desuden mod på at sætte dig ind i nye ting og programmer.

Det er en fordel, hvis du har lignende erfaring fra en privat eller offentlig virksomhed. Desuden er det vigtigt, at du

  • studerer på en relevant uddannelse fx indenfor kommunikation, markedsføring eller medier
  • har kommunikations- og webfaglighed
  • er god til at skrive
  • har kendskab til CMS-systemer til web (fx Drupal), PowerPoint og Canva
  • arbejder struktureret, selvstændigt, inddragende og proaktivt
  • er indstillet på også at udføre mere rutineprægede opgaver
  • er god til at samarbejde og får tingene gjort med godt humør

Om os
Du bliver en del af KFF Kommunikation i Kultur- og Fritidsforvaltningen.

Vi arbejder strategisk med kommunikation og markedsføring på tværs af kultur, biblioteker og idræt i tæt samarbejde med resten af forvaltningen. Vi er ambitiøse, hjælpsomme og nysgerrige, og vi lægger stor vægt på faglig sparring og godt fællesskab.

Ansættelsesforhold
Du bliver ansat på 15 timer om ugen fordelt på to faste dage med mulighed for fleksibilitet i forhold til studier og eksamener. Ansættelsen er betinget af, at du er studieaktiv og kan fremvise dokumentation herfor.

Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst.

Ansættelse ønskes fra den 1. januar 2026.

Dit arbejdssted bliver Kultur- og Fritidsforvaltningen i Nyropsgade.

Vi indhenter reference i forbindelse med ansættelsen.

Mere information
Hvis du har spørgsmål til stillingen eller øvrige arbejdsforhold, kan du henvende dig til projektleder Janni Bittner på 23 26 36 09.

Søg via linket senest onsdag den 19. november 2025
Vi forventer at holde samtaler i uge 49.

Kultur- og Fritidsforvaltningen
Kultur- og Fritidsforvaltningen er Danmarks største kulturforvaltning. Vores arbejdsopgaver spænder bredt fra idræt, kultur og borgerservice til huslejenævn, folkeregister, vielser og afvikling af valg og folkeafstemninger. I Kultur- og Fritidsforvaltningen arbejder vi for at skabe de bedste rammer for kultur- og fritidslivet i København – og i samarbejde med københavnerne at skabe en by, der lever og udvikler sig. Vi er en politisk ledet organisation og har til opgave at understøtte og udleve politiske beslutninger. Alt sammen med det overordnede formål at give københavnerne et bedre kultur- og fritidsliv og være en åben og professionel indgang til Københavns Kommune.