Specialkonsulent til whistleblowersager i Juridisk Afdeling i Sundheds- og Omsorgsforvaltningen
Vi søger en akademisk profil med erfaring og interesse for proceskoordinering.
Derfor skal du vælge os
Sundheds- og Omsorgsforvaltningen har ansvaret for sundhedsfremme og forebyggelse inden for sundhedsområdet, genoptræning og hele ældreområdet, herunder hjemmepleje, plejehjem m.m. til borgerne i København.
Kommunens whistleblowerordning er placeret under Københavns Kommunes Borgerrådgiver, og stillingen vil derfor udelukkende omfatte de indberetninger, der vedrører Sundheds- og Omsorgsforvaltningen.
Stillingen er nyoprettet og vil have fokus på styrkelse af organiseringen omkring forvaltningens håndtering af indberetninger under whistleblowerordningen og at understøtte indenfor lignende opgaver.
Du vil få mulighed for at få selvstændigt ansvar og en unik rolle og indsigt i forvaltningens ressortområde og en bred berøringsflade i organisationen. Du bliver en del af et socialt, dynamisk og spændende arbejdsmiljø tæt på beslutningsprocesserne. Som afdeling prioriterer vi en uformel omgangstone og interesserer os for hinanden. Vi har mulighed for betydelig medindflydelse på arbejdstidens fordeling og placering, og dermed gode muligheder for at skabe sammenhæng og balance mellem familie-, fritids- og arbejdsliv.
Om dig
Du skal have en samfundsvidenskabelig baggrund, så som cand.jur., cand.scient.pol eller cand.polit. og har erfaring med proceskoordinering og ledelsesunderstøttelse. Da du skal agere i en stor og kompleks organisation, lægger vi vægt på, at du motiveres af at samarbejde med andre fagligheder end din egen, og du har forståelse for, hvorfor det er vigtigt, og du trives med at være opsøgende, udadvendt og servicemindet i dit møde med alle samarbejdspartnere. Samtidigt har du forståelse for, og gerne erfaring med, at arbejde i en politisk styret organisation, hvor der ofte er brug for at kunne navigere i komplekse sammenhænge.
Uanset din baggrund lægger vi vægt på, at du bidrager med engagement og helhedssyn i jobbet. Det er vigtigt for os, at du har lyst til at tage ansvar for og være drivkraften i at udvikle og løse de faglige opgaver, som du er ansvarlig for. Du arbejder effektivt, selvstændigt og struktureret, og du er god til at dele din viden – også når vi har travlt.
Om os
Juridisk Afdeling rådgiver direktionen og den øvrige forvaltning og varetager opgaver inden for primært forvaltningsloven, sundhedsloven, serviceloven og nu også ældreloven, men også øvrig lovgivning, som relaterer sig til forvaltningens ressort og opgaveløsning. Juridisk Afdeling har desuden en rolle i forhold til det politiske niveau, fx i forbindelse med budgetforhandlingerne, de politiske møder i Sundheds- og Omsorgsudvalget og ved udarbejdelse af indstillinger og redegørelser til Sundheds- og Omsorgsudvalget og ved besvarelse af spørgsmål fra medlemmer af Borgerrepræsentationen.
Juridisk Afdeling består aktuelt af otte erfarne og fagligt dygtige jurister, en administrativ medarbejder og en student.
Juridisk Afdeling er en del af forvaltningens Center for Administration, og stillingen refererer til forvaltningens juridiske chef. Din arbejdsplads bliver i vores centralforvaltning på Nørrebro i København.
Vi tilbyder
- ansvar og en unik rolle og indsigt i forvaltningens ressortområde og en bred berøringsflade i organisationen
- selvstændigt ansvar for egne opgaver
- socialt, dynamisk og spændende arbejdsmiljø tæt på beslutningsprocesserne
- godt arbejdsmiljø og en uformel afslappet omgangstone
- en familievenlig arbejdsplads med fleksibel arbejdstidstilrettelæggelse og mulighed for hjemmearbejdsdage
- en god arbejdsplads med gode kollegaer og Københavns bedste udsigt
- en række personalefordele. Se mere på www.medarbejder.kk.dk
- en arbejdsplads tæt på offentlig transport, herunder metroen
- mulighed for kompetenceudvikling gennem kurser m.v.
Ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår vil være i henhold til dine kvalifikationer og efter gældende overenskomst.
Mere information
For yderligere oplysninger kan du kontakte juridisk chef Niels Nicolai Nordstrøm på 24 92 70 25.
Søg via linket senest søndag den 19. oktober 2025
Vi forventer at holde samtaler i uge 43 og 44.
Om Sundheds- og Omsorgsforvaltningen
Vores hverdag handler om mennesker. Se mere om vores hverdag på www.vores-hverdag.kk.dk.