Specialkonsulent til udbud og indkøb i Center for Administration

Søg jobbet

Politik og administration
Fuldtid
Fastansættelse

Har du erfaring med udbud og indkøb, og vil du være med til at omsætte Københavns Kommunes ambitiøse indkøbspolitik til løsninger, der fungerer i praksis? Kan du analysere indkøbsdata, afdække brugerbehov, gennemføre udbud og understøtte, at kommunens indkøbsaftaler fungerer i praksis? Er du god til dialog og til at finde løsninger? Så har vi en ledig plads på holdet, hvor faglig udvikling, gode kolleger og godt arbejdsmiljø er nøgleord.

I Sundheds- og Omsorgsforvaltningens Center for Administration søger Afdeling for Frit Valg og Indkøb en ny kollega til at arbejde med udbud og kontraktstyring.

Københavns Kommune har kategoristyring, så samarbejde og koordinering på tværs af forvaltningernes indkøbsfunktioner er styrket. Derfor søger vi en person, som både er en god og lydhør samarbejdspartner for driftsenhederne, leverandørerne og kollegerne i indkøbsorganisationen på tværs af forvaltningerne, og som kan forholde sig til data og orientere sig i udbudsreglerne med hjælp fra gode kolleger.

Om os
Sundheds- og Omsorgsforvaltningen beskæftiger sig med tilbud på ældreområdet efter social- og sundhedslovgivningen og med aktiviteter indenfor sundhedsfremme og forebyggelse.

Afdeling for Frit Valg og Indkøb står blandt andet for kontrakterne med private leverandører af hjemmeplejeydelser (frit valgs-området) og for kategorien Varekøb til Sundhedsområdet.

Derudover deltager afdelingen i en lang række udbud af varer og tjenesteydelser for Sundheds- og Omsorgsforvaltningens faglige centre og på tværs af kommunens forvaltninger. En anden vigtig opgave er at understøtte brugen af Københavns Kommunes indkøbssystem – både hos indkøberne og på data- og analysesiden.

Afdeling for Frit Valg og Indkøb tæller aktuelt ni medarbejdere. Nogle opgaver løses individuelt, andre er vi flere om. Under alle omstændigheder er vi gode til at bruge hinanden til hjælp og sparring.

Om dig

  • Du har en længere videregående uddannelse og har allerede erfaring med udbud og indkøb – det vil også være en fordel, hvis du har kendskab til Københavns Kommunens Indkøbssystem, KMD IA og Power BI
  • Du har blik for helheden og kan tilrettelægge og styre projekter og leverandørsamarbejder, så du når i mål, og deltagerne også gerne vil være med næste gang, du ringer
  • Du brænder for at sikre indkøbsaftaler, som både er økonomisk fordelagtige, vægter bæredygtighed og klima, og hvor det har højeste fokus at sikre kvaliteten for borgerne og frontmedarbejderne
  • Du har gode kommunikationsevner, kan formulere fælles løsninger og kommunikerer klart og præcist på skrift og i tale
  • Du er både en god holdspiller og kan arbejde selvstændigt

Det er mange krav, og vi er indstillet på, at du godt kan blive vores nye kollega, selvom du ikke opfylder dem alle. Har du engagementet, kan vi nok hjælpe dig i mål på dine potentiale-områder.

Vi tilbyder

  • Et godt kollegialt og fagligt arbejdsmiljø med dygtige og hjælpsomme kolleger
  • En spændende hverdag med udviklende opgaver indenfor indkøb og leverandørsamarbejde
  • En bred kontaktflade, hvor du både er tæt på forvaltningens driftsenheder og kolleger på tværs af forvaltningerne i den tværgående indkøbsorganisering
  • Fuldtidsstilling med flekstid og mulighed for hjemmearbejdsdage

Ansættelsesvilkår
Ansættelse og aflønning efter kvalifikationer og gældende overenskomst.

Ansættelse fra den 1. september 2025 eller evt. lidt tidligere, hvis muligt.

Yderligere oplysninger
Hvis du er interesseret, så kontakt evt. indkøbschef Birgitte Østergaard på 26 88 01 78 eller chefkonsulent Solgerd Thomsen på 30 59 55 09.

Søg via linket senest mandag den 28. juli 2025
Samtaler vil blive afholdt i uge 31-32.

Om Sundheds- og Omsorgsforvaltningen
Vores hverdag handler om mennesker. Se mere om vores hverdag på www.vores-hverdag.kk.dk.