Socialrådgiver til Svanehuset
Det er en nyoprettet funktion i Svanehuset, så du vil selv være med til at forme indhold og måde at fungere på inden for den ramme, som er defineret i opslaget.
Vil du være med til at skabe et stærkt og trygt hverdagsliv for børn og unge med særlige behov? Har du mod på at arbejde tæt på både familier, tværfaglige samarbejdspartnere og børn, der har brug for en indsats med struktur, ro og høj faglighed? Og trives du, når sociale og adfærdsmæssige udfordringer kræver et skarpt blik, et varmt hjerte og en professionel tilgang?
Så er Svanehuset måske lige præcis det sted, hvor du skal bringe din socialrådgiverfaglighed i spil.
Et godt børneliv i et tværfagligt miljø
Svanehuset er et børne- og ungehjem med plads til 24 børn og unge i alderen 0-18 år fordelt på tre afdelinger. Børnene har forskellige fysiske og psykiske funktionsnedsættelser samt forskellige diagnoser indenfor neurologi og psykiatri. I Svanehuset lægger vi vægt på, at det er børnenes/de unges hjem, og at vi har et tæt og godt samarbejde med forældrene og de dagtilbud, børnene/de unge benytter. Vi lægger vægt på at have et højt fagligt niveau, så personalet i videst muligt omfang kan støtte barnet/den unge i at udvikle deres kompetencer socialt, emotionelt og praktisk.
Din faglighed og tilgang
Som socialrådgiver i Svanehuset bliver du en vigtig del af et stærkt tværfagligt miljø.
Vi leder efter dig, der
- er uddannet socialrådgiver og gerne har solid erfaring i arbejdet med børn, unge og familier
- har et stærkt socialfagligt blik og trives i rollen som sparringspartner
- trives i tværfaglige samarbejder og evner at formidle klart – både mundtligt og skriftligt
- kan læse lovstof og holde dig opdateret – særligt barnets lov, forvaltningsloven og lov om forældreansvar samt omsætte det til praksis
- gerne har viden indenfor autismepædagogik, neuropædagogik, Low Arousal og traumebevidst tilgang
- har ro, overblik og kan holde retning i situationer, hvor tingene udvikler sig uforudsigeligt
- arbejder systematisk, skaber struktur og kan navigere selvstændigt i komplekse sager
Dine opgaver
Du får en central rolle i koordineringen af den samlede indsats omkring børnene og de unge. Dine opgaver bliver blandt andet at
- stå stærkt på den socialfaglige viden
- sikre det socialfaglige perspektiv i det tværfaglige samarbejde
- varetage opgaven omkring ind- og udskrivning af børnene
- koordinere indsatserne i det tværfaglige samarbejde
- holde sig opdateret i Socialforvaltningens procedurer og kunne formidle dem til børn, forældre og kolleger
- have et fælles fagligt sprog med myndighed og levere brugbare, præcise beskrivelser og vurderinger
- omsætte observationer til skriftlig dokumentation
- forestå skriftlig rapportering i relation til hverdag, handleplaner og særlige hændelser
- have et særligt ansvar i rollen om at sikre god dokumentation – herunder sparring og undervisning
Generelle opgaver er
- indskrivning og opfølgning i sager
- journalisering i DOMUS
- planlægning og ledelse af møder med børn, forældre, myndighed og netværk – samt sikre dokumentationen
- bidrage til faglig sparring og deltage aktivt i tværfaglige teams
Du arbejder tæt sammen med de tre afdelingsledere og tilbudsledere, og der er en varieret opgavemængde af administrative opgaver, som du også skal være med til at løse.
Ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og indenfor rammerne af lokal løndannelse.
Vi indhenter børne- og straffeattest samt referencer som led i rekrutteringen.
Vi ser frem til at høre fra dig
Ansættelse pr. 1. marts 2026 eller snarest.
Yderligere oplysninger
Har du spørgsmål, kan du kontakte tilbudsleder Søren Nielsen på 21 47 72 43 fra den 5. januar 2026.
Søg via linket senest mandag den 15. januar 2026
Vi afholder samtaler i uge 4 og 5.