Socialrådgiver til Ressourceteamet i Hybelinstitutionen

Søg jobbet

Sagsbehandling
Fuldtid
Fastansættelse

Har du lyst til at være med til at udvikle Hybelinstitutionens socialfaglige indsats? Har du samtidig lyst til at være en del af driften af indsatserne omkring anbragte unge eller uge i forløb hos Hybelinstitutionen?

Så er du måske vores nye kollega!

Om os
Hybelinstitutionen er et socialpædagogisk tilbud til mere end 100 unge mellem 15-23 år med behov for anbringelse eller støtte i egen bolig – og nogle gange noget derimellem.

Vi er organiseret i seks lokale enheder, samt et centralt placeret tværgående ressourceteam og en institutionsleder. Institutionen er bydækkende med boliger, medarbejdere og unge over hele byen, og opgaven er at støtte de unges mestring og overgang til voksenlivet, så de bliver bedst muligt i stand til at klare tilværelsen på egen hånd.

I Hybelinstitutionen tager vi vores faglige afsæt i en grundlæggende forestilling om, at de unge vi samarbejder med, er kloge og kompetente og alle sammen har ønsket om at leve et selvstændige liv med deltagelse i fællesskaber.

Vi ønsker, at de unge skal styrkes som individer og i samspil med os opleve, at de kan skabe det liv, de ønsker sig og få den nødvendige støtte til at løse de udfordringer, de oplever. Vores udgangspunkt er således altid, at den unge er ekspert i eget liv og har en stærk stemme i de planer, som laves.

Om stillingen
Den konkrete stilling er placeret i vores ressourceteam, som dækker Hybelinstitutionen på tværs. Teamet består af forskellige fagligheder, som har det til fælles, at de er dygtige til og tager ansvar for fleksible indsatser for unge, som kæmper med forskellige udfordringer i overgangen til voksenlivet.

Det kan fx være psykiatriske udfordringer, omsorgssvigt, rusmidler, bøvl med forsørgelse – eller det hele – og kommer til udtryk på meget forskellig vis. I ressourceteamet er der et socialfagligt team på fire personer. Det bliver du en del af.  

Du behøver ikke at være ekspert i alt omkring unge, men det er vigtigt, at du har en god faglig forståelse for de unges liv og kompleksiteten i arbejdet med de unge, og det er vigtigt, at du er opsøgende og nysgerrig på en virkelighed, der hele tiden er under forandring.

Vi forestiller os, at du

  • Har en bred erfaring fra socialfagligt arbejde, som kan omsættes både konkret til ungeindsatser – herunder alt fra vejledning i lovgivning, evaluering af indsatser, beskrivelse af indsatser og konkrete metoder til arbejdet med de unge.
  • Har et godt kendskab til socialområdet og kan bevæge dig både på børne-/unge- og voksenområdet. Du skal have en forståelse for de unges liv og et indblik i faglige udfordringer og dilemmaer i arbejdet med udsatte og anbragte unge.
  • Har mod på at understøtte det pædagogiske personale i den procesbaserede dokumentation, facilitere evalueringer i forhold til den unges fokusmål og skabe refleksion over de eksisterende pædagogiske tilgange og metoder.
  • Har kendskab til gældende og relevant sociallovgivning.

Som socialrådgiver får du med reference til institutionsleder ansvar for

  • At udføre og koordinere de socialfaglige opgaver med unge i Hybelinstitutionen.
  • At inspirere og motivere alt fra unge, forældre, samarbejdspartnere, pædagoger og ledelse i Hybelinstitutionen med en klar faglighed på emner omkring evaluering, dokumentation og skriftlighed.
  • At arbejde med opkvalificering af Hybelinstitutionens øvrige personale ift. emner som dokumentation, evaluering og skriftlighed.
  • At være udførende og understøttende på emner som dokumentation, evaluering og skriftlighed. Stillingen indeholder meget skriftligt arbejde med et stort fokus på at få den unges stemme og liv skrevet tydeligt frem.
  • At sikre at Hybelinstitutionen løser opgaver med fokus på en målrettet og helhedsorienteret indsats med afsæt i den unges behov.
  • At være med til at sikre at Hybelinstitutionen hele tiden udvikler og tilpasser vores indsatser.

Det er en fordel, hvis du har kendskab til den kommunale kontekst og erfaring med at arbejde i en politisk styret organisation. Derudover er det vigtigt, at du nyder at arbejde selvstændigt og kan sætte dig selv på dagsordenen og invitere til samarbejde. 

Løn- og ansættelsesvilkår
Arbejdstiden er på 37 timer om ugen.

Vi ønsker, at du kan starte snarest og senest den 1. oktober 2025.

Løn- og ansættelsesvilkår sker i henhold til gældende overenskomst. Lønnen fastsættes efter principperne for Ny Løn.

Der indhentes straffe- og børneattest samt referencer i forbindelse ved ansættelsesprocessen.

Yderligere oplysninger
Du kan få yderligere information om stillingen ved at kontakte institutionsleder Ditte Brøgger Løjborg på 23 47 10 13 efter uge 32.

Du kan også læse mere om os her

Sammen med din ansøgning beder vi dig vedlægge udførligt CV, uddannelsesbevis og øvrige relevante bilag

Søg via linket senest søndag den 17. august
Vi holder ansættelsessamtaler 20. august.

Om Socialforvaltningen i Københavns Kommune
Socialforvaltningen i Københavns Kommune arbejder for at støtte udsatte borgere og familier samt borgere med handicap i at leve gode og selvstændige liv. Vi tilbyder sociale indsatser på tværs af aldersgrupper og målgrupper – fra børn og unge med behov for støtte til voksne med sociale udfordringer eller handicap.

Vi har klare faglige ambitioner om at hjælpe borgere frem mod øget trivsel og livsmestring. Dette sker gennem forebyggelse, behandling og specialiserede tilbud, der tilpasses den enkeltes behov. Fra d. 1. januar 2025 består SOF af seks driftscentre, fire administrative centre og et ledelsessekretariat, der arbejder tæt sammen om at sikre helhedsorienterede løsninger og høj faglighed.

Med en stærk tværfaglig tilgang og fokus på udvikling hjælper vi borgere med at møde hverdagens udfordringer og skabe nye muligheder.